سرویس استریم بازی گوگل احتمالا به‌زودی معرفی می‌شود

چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل اعلام کرده است که قصد دارد در روزهای پایانی سال ۱۳۹۷ شمسی، سرویس جدیدی را در زمینه‌ی گیمینگ رونمایی کند. این سرویس احتمالا مخصوص استریم بازی خواهد بود.
تبلیغات

گوگل به‌طور معمول شرکتی نیست که آن‌چنان در حوزه‌ی بازی‌های ویدیویی فعال باشد و خبرهای بزرگ این صنعت را به‌‌ خود اختصاص دهد؛ اما آن‌طور که گزارشات اخیر می‌گویند، این شرکت قصد دارد امسال چنین رویه‌ای را تغییر دهد. 

گوگل اعلام کرده است که قصد دارد به‌زودی در جریان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی (GDC) از یک پروژه‌ی گیمینگ مرموز پرده‌برداری کند. کنفرانس اختصاصی گوگل در رویداد موردبحث، ۱۹ مارس ۲۰۱۹ (مصادف با ۲۸ اسفند ۱۳۹۷) ساعت ۲۱:۳۰ به‌وقت تهران برگزار خواهد شد. 

جالب است بدانید که در دعوت‌نامه‌ی ارسال‌شده توسط Google برای برخی رسانه‌ها، نوری کوچک در انتهای یک راهرو به‌همراه شعار مرموز «جمع شوید» دیده می‌شود. در پی ارسال این دعوت‌نامه، برخی رسانه‌ها سعی کردند با گوگل ارتباط برقرار کنند و سرنخ‌های جدیدی را به‌دست آورند، اما اهالی مانتین‌ ویو فعلا ترجیح داده‌اند در این زمینه سکوت اختیار کنند. این درحالی است که از ماه‌ها پیش، شاهد انتشار شایعه‌هایی مبنی بر معرفی قریب‌الوقوع سرویس استریم بازی اشتراکی گوگل بوده‌ایم. این اتفاق احتمالا به‌کمک پروژه‌ی استریم (Project Stream) رنگ حقیقت به‌ خود خواهد گرفت.

گوگل در نظر دارد با استفاده از پروژه‌ی بحث‌برانگیز جدید خود، یک سرویس استریم طراحی کند تا بتوان با بهره‌گیری از آن، بازی‌های سنگین و رده‌بالا را بین یک‌گروه از دستگاه‌ها تجربه کرد. این دستگاه‌ها شامل دانگل‌های کروم‌کست و حتی به‌گفته‌ی برخی منابع، یک سخت‌افزار جدید و اختصاصی می‌شوند. 

گوگل برای موفق‌شدن پروژه‌ی جدیدش، لازم است توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی را به ثبت‌نام در این سرویس ترغیب کند و در مواقع لازم، حتی به بهنیه‌سازی بازی‌های آن‌ها بپردازد. 

نظر شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات