بهترین شاسی بلندهای دست دوم با قیمت اقتصادی در بازار جهانی

پنج‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 11 دقیقه
در این مطلب به معرفی ۱۰ خودروی شاسی‌بلند باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه‌ی دست دوم با قیمتی زیر ۱۰ هزار دلار خواهیم پرداخت.
تبلیغات

متوسط قیمت یک خودروی دست اول در بازار جهانی از ۳۸ هزار دلار نیز فراتر رفته است، بنابراین جای تعجبی ندارد که خریداران به سراغ خودروهای دست دوم بروند تا پول کم‌تری هزینه کنند. 

خرید خودروی دست دوم در مقایسه با نمونه‌ی دست اول با ریسک و نگرانی بیشتری همراه است. به‌خصوص در مورد اطمینان از سالم بودن بخش‌های فنی خودرو نگرانی زیادی وجود دارد. این مورد به‌خصوص وقتی خودرویی با کارکرد زیاد یا عمر بالا را می‌خرید نمود بیشتری پیدا می‌کند. خرید عجولانه و بدون بررسی یک خودروی دست دوم می‌تواند باعث شود تا تمامی پولی که بابت نخریدن خودروی نو صرفه‌جویی شده بود صرف تعمیرات خودروی دست دوم شود. 

در این مطلب فهرستی از ۱۰ خودروی شاسی‌بلند و کراس‌اور را آماده کرده‌ایم که بهترین انتخاب‌ها در بازه‌ی قیمتی زیر ۱۰ هزار دلار هستند. برای انتخاب مطمئن‌ترین خودروها برای این لیست از اطلاعات کانسومر ریپورت استفاده شده است. امتیاز دهی کانسیومر ریپورت به خودروها براساس نظر سنجی از مالکان است و نتایج آن به‌صورت آنلاین در اختیار همه قرار می‌گیرد. این نهاد از مالکان خودروها می‌خواهد تا هر نوع ایرادی که در ۱۲ ماه اخیر با آن مواجه شده‌اند را گزارش کنند. 

در نهایت ۱۵ خودرو برای حضور در این لیست انتخاب شدند که براساس گزارش‌های کانسیومر ریپورت در طولانی مدت دارای قابلیت اطمینان بالاتر از حد متوسط هستند و با کم‌تر از ۱۰ هزار دلار نیز می‌توان آن‌ها را خرید. البته قیمت دقیق خودرو بستگی به شرایط، امکانات، کارکرد و محل فروش آن دارد که در این لیست یک قیمت میانگین آن هم برای نسخه‌های پایه محاسبه شده است. یکی از خودروهای این لیست هم به‌صورت دیفرانسیل جلو و هم به‌صورت چهار چرخ محرک در بازار جهانی قابل خریداری است. 

از آن‌جایی که خرید یک شاسی‌بلند ریسک بالاتری دارد بنابراین خودروهایی انتخاب شده‌اند که عمر آن‌ها حداکثر ۱۰ سال باشد و کارکرد معقولی داشته باشند. این لیست براساس حروف الفبا اولویت‌بندی شده است.

۱- آکورا RDX مدل ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱

2009-2011 Acura RDX

اولین نسل از کراس‌اور RDX در اصل نسخه‌ای لوکس‌تر از هوندا CR-V است. نسخه‌های مختلف RDX با موتور ۴ سیلندر در بازار جهانی یافت می‌شوند. قیمت مدل ۲۰۰۹ این خودرو ۸ هزار دلار، نسخه‌ی ۲۰۱۰ آن ۸۹۰۰ دلار و نسخه‌ی ۲۰۱۱ نیز ۱۰ هزار دلار است. 

۲- بیوک انکور مدل ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴

2013-2014 Buick Encore

کراس‌اور جمع و جور انکور (Encore) پر فروش‌ترین محصول بیوک است. این خودرو در کره‌ی جنوبی ساخته می‌شود و از پلت‌فرم مشابه با شورولت سونیک استفاده می‌کند. مدل ۲۰۱۳ انکور دارای پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری است.گرچه انکور خودروی سریعی محسوب نمی‌شود؛ اما مشخصات آن برای یک کراس‌اور کوچک قابل قبول است. از دیگر مزایای بیوک انکور باید به کیفیت خوب در کابین اشاره کرد. مدل ۲۰۱۳ بیوک انکور ۸۷۰۰ دلار و مدل ۲۰۱۴ آن ۱۰ هزار دلار قیمت دارد. 

۳- هوندا CR-V مدل ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱

2009-2011 Honda CR-V

هوندا CR-V به‌عنوان یک کراس‌اور اندازه متوسط در میان پر فروش‌ترین خودروهای بازار قرار دارد و به‌عنوان یکی از خوشنام‌ترین محصولات بازار در بخش اطمینان و دوام قرار دارد. مدل‌های قدیمی این خودرو، معمولا دارای موتور ۲.۴ لیتری هستند که قدرت آن از سال ۲۰۱۰ به بعد کمی افزایش پیدا کرد. توانایی‌های حرکتی هوندا CR-V خوب و فضای سرنشین و بار مناسبی نیز در اختیار خریدار قرار می‌دهد. هوندا CR-V بین ۶۷۰۰ دلار برای مدل ۲۰۰۹ تا ۸۵۰۰ دلار برای مدل ۲۰۱۰ قیمت دارد.

۴- هوندا المنت مدل ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱

2009-2011 Honda Element

شاید کراس‌اور جمع و جور هوندا المنت مانند یک جعبه به‌نظر رسد ولی خودرویی کاربردی، جادار و در عین حال با دوام است، به‌طوری‌که  یکی از بالاترین امتیازها را در کانسومر ریپورت دریافت کرده است. هوندا مدل المنت را به‌طور ویژه برای خریداران فعال و ماجراجوی خود طراحی کرده و اکسسوری‌های مختلفی برای این خودرو عرضه کرده است. المنت برای حمل حیوانات خانگی نیز بسیار مناسب است.. برخلاف بسیاری از شاسی بلندها درهای جلو و عقب هوندا المنت خلاف جهت هم باز می‌شوند و صندلی‌های ردیف عقب نیز به سمت طرفین قابلیت تا شدن دارند. امکان جداسازی کامل صندلی‌های عقب نیز در این خودرو وجود دارد. هوندا المنت در مدل ۲۰۰۹ به قیمت ۷۰۰۰ دلار و در مدل ۲۰۱۱ به قیمت ۹۷۰۰ دلار به فروش می‌رسد. موتور این خودرو با هوندا آکورد ۴ سیلندر یکسان است.

۵- هوندا پایلوت مدل ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱

2009-2012 Honda Pilot

هوندا پایلوت برای سال‌ها یکی از انتخاب‌های نخست برای خانواده‌های پر جمعیت امریکایی است که به‌راحتی و جادار بودن خودرو اهمیت زیادی می‌دهند. گرچه هوندا پایلوت قابلیت حمل ۸ سرنشین را دارد ولی صندلی‌ها ردیف سوم آن بیشتر برای کودکان مناسب است. هوندا پایلوت به‌صورت استاندارد از یک موتور V6 استفاده می‌کند که کارکردی نرم و قدرت بالا دارد. هندلینگ پایلوت را باید خوب و سواری آن را هم نرم و راحت ارزیابی کرد. هوندا پایلوت بین ۶۹۰۰ تا ۱۰ هزار و ۱۰۰ دلار قیمت دارد. پلتفرم این شاسی‌بلند با مدل سدان آکورد و مینی ون اودیسه یکسان است.

۶- هیوندای توسان مدل ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴

2010-2014 Hyundai Tucson

هیوندای برای سال ۲۰۱۰ مدل توسان را با طراحی داخلی و خارجی جدیدی روانه‌ی بازار کرد. پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری توسان نیز شتاب‌گیری قابل قبولی برای این خودرو فراهم می‌کند. به‌طور کلی هیوندای توسان گزینه‌ی خوبی است و تنها نکته‌ی منفی آن را باید سواری خشک عنوان کرد. کابین این خودرو طراحی خوبی دارد و کار کردن با ادوات آن آسان است؛ امافضای بار در پشت صندلی‌های عقب راضی‌کننده نیست. قیمت مدل‌های مختلف هیوندای توسان بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ بین ۶۶۰۰ دلار تا ۱۰ هزار و ۳۵۰ دلار متغیر است. 

۷- کیا سول مدل ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶

Kia Soul / کیا

کیا سول به‌طور کامل یک شاسی‌بلند یا کراس‌اور محسوب نمی‌شود، به‌خصوص که تنها به‌صورت دیفرانسیل جلو تولید شده است. با این وجود سول بسیاری از مشخصه‌های کراس‌اورها، مثل سقف بلند و ارتفاع بیشتر نسبت به خودروهای سواری را فراهم می‌کند؛ همچنین راننده در پشت فرمان سول دید خوبی به بیرون دارد.

کیا سول به لطف طراحی جعبه ‌ای خود دارای اتاق جاداری با فضای پا و سر بسیار خوب است. کیا برای سال ۲۰۱۴ سول را به‌روزرسانی کرد و با طراحی جدیدی به بازار فرستاد. مدل ۲۰۱۴ سول دارای طراحی بیرونی و کابین متفاوت با امکانات بیشتر نسبت به قبل است. قیمت سول از ۴ هزار دلار برای مدل ۲۰۱۰ شروع شده و به ۱۰ هزار دلار برای مدل ۲۰۱۶ می‌رسد. 

۸- لکسوس RX

Lexus RX300

لکسوس RX یک خودروی لوکس در این لیست است. سال ۲۰۰۹ آخرین سال تولید این مدل پیش از معرفی نسخه‌ی جدیدتر بود. لکسوس RX از یک پیشرانه‌ی بی‌صدا و قدرتمند V6 استفاده می‌کند، فضایی جادار و سواری بسیار نرمی دارد و ایده‌آل برای مسافرت است. مدل ۲۰۰۹ این خودرو در بازار آمریکا ۹۳۰۰ دلار قیمت دارد. 

۹- مزدا CX-5 مدل ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴

2013-2014 Mazda CX-5

مزدا CX-5 نه‌تنها نمره‌ی خوبی در بخش قابلیت اطمینان دریافت کرده، بلکه در بین کراس‌اورهای موجود در بازار یکی از خودروهایی است که لذت رانندگی بسیار بالایی دارد. این کراس‌اور در عین کاربردی بودن هندلینگ خیلی خوبی فراهم می‌کند. کیفیت داخلی مزدا بالا است و از مواد با کیفیتی در ساخت آن استفاده شده که CX-5 را شبیه به خودروهای لوکس جلوه می‌دهد. مدل ۲۰۱۳ این خودرو ۹۳۰۰ دلار و مدل ۲۰۱۴ آن ۱۰ هزار و ۵۰۰ دلار قیمت دارد. 

۱۰. نیسان مورانو مدل ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴

2009-2014 Nissan Murano

نیسان مورانو یک کراس‌اور سایز متوسط پنج نفره است که اتاق جادار، سواری راحت و قابلیت اطمینان بالا دارد. نیروی مورد نیاز این خودرو توسط یک پیشرانه‌ی V6 قدرتمند تأمین می‌شود. نیسان در سال ۲۰۱۲ مدل دو در مورانو را با سقف باز شوند به‌نام کراس کابریولت رونمایی کرد که تا سال ۲۰۱۴ تولید می‌شد. نیسان مورانو در مدل ۲۰۰۹ حدود ۵۳۰۰ دلار و در مدل ۲۰۱۴ تا ۱۰ هزار دلار قیمت دارد. 

۱۱. نیسان روگ (ایکس تریل) مدل ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳

2010-2013 Nissan Rogue

 روگ یکی از پرفروش‌ترین خودروهای نیسان است و مدل‌های دست دوم آن به وفور در بازار جهانی پیدا می‌شوند. پیشرانه‌ی ۴ سیلندر نیسان روگ هماهنگی مناسبی با جعبه‌دنده‌ی ضریب متغیر آن دارد و قابلیت حرکتی قابل قبول را در کنار مصرف سوخت معقول فراهم می‌کند. گرچه نیسان روگ خودروی چندان سریعی نیست ولی یک کراس‌اور راحت است و به‌سادگی می‌توان از آن استفاده کرد. مدل‌های مختلف روگ بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰ در بخش قابلیت اطمینان نمره‌ای بالاتر از میانگین دریافت کرده‌اند. قیمت این خودرو ۵۹۰۰ دلار برای مدل ۲۰۱۱ و ۶۸۰۰ تا ۸ هزار دلار برای مدل ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ است. 

۱۲. سوبارو فارستر مدل ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳

2012-2013 Subaru Forester

سوبارو فارستر ظاهر ساده‌ای دارد، اما در عوض کار خود را به خوبی انجام می‌دهد. فارستر تنها خودروی لیست است که به‌صورت استاندارد به‌همراه سیستم چهار چرخ محرک به بازار عرضه می‌شود و سیستم کنترل کشش آن نیز برای مسیرهای سخت طراحی شده است. فارستر با قابلیت جاده‌ای و خارج جاده‌ای مناسب و اتاق جادار تولید می‌شود. این نسل از سوبارو فارستر در بازار به‌همراه پیشرانه‌ی تنفس طبیعی و توربوشارژ حضور دارد. قیمت مدل ۲۰۱۲ این خودرو ۹ هزار دلار و قیمت مدل ۲۰۱۳ آن ۱۰ هزار دلار است. 

۱۳. تویوتا هایلندر مدل ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰

2009-2010 Toyota Highlander

تویوتا هایلندر به‌عنوان یک خودروی راحت و جادار طرفدار زیادی بین خانواده‌ها دارد. تویوتا این محصول را براساس مدل کمری ساخته و از نظر فنی اشتراکات زیادی بین هایلندر و کمری وجود دارد. تویوتا هایلندر موفق به دریافت بالاترین رتبه‌ی قابلیت اطمینان طولانی مدت از کانسیومر ریپورت شده است. از سویی قیمت این خودرو در بازار دست دوم ارزان نیست و فضای پای ردیف سوم آن نیز کم است. نسخه‌های دست دوم تویوتا هایلندر در بازار با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر و ۶ سیلندر موجود هستند که گزینه‌ی V6 به دلیل کارکرد نرم‌تر موتور انتخاب بهتری محسوب می‌شود. افرادی که به مصرف سوخت اهمیت می‌دهند هم می‌توانند نسخه‌ی هیبریدی هایلندر را خریداری کنند. قیمت تویوتا هایلندر مدل ۲۰۰۹ در حدود ۸ هزار و ۸۰۰ دلار و قیمت نسخه‌ی ۲۰۱۰ آن ۱۰ هزار دلار است. 

۱۴. تویوتا RAV4 مدل ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲

2009-2012 Toyota RAV4

تویوتا RAV4 همیشه جزو پر فروش‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای بازار است. این نسخه‌ از RAV4 یکی از معدود کراس‌اورهای بازار است که در صندوق عقب آن به‌جای اینکه به بالا باز شود به سمت طرفین باز می‌شود. تویوتا RAV4 بیشتر با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر در بازار یافت می‌شود ولی نسخه‌های V6 آن نیز در بازار موجود هستند که خودرویی خاص در کلاس خود است. RAV4 نیز بالاترین نمره‌ها را در بخش دوام و قابلیت اطمینان دریافت کرده است. فضای داخلی این خودرو خوب بوده و فضای بار بزرگی را هم در اختیار کاربر خود قرار می‌دهد. قیمت مدل‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ تویوتا RAV4 بین ۷۴۰۰ دلار تا ۹۹۰۰ دلار است. 

۱۵. تویوتا ونزا مدل ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲

2009-2012 Toyota Venza

کراس‌اور ونزا Venza پاسخ تویوتا به نیسان مورانو بود. این خودرو طراحی شبیه به مینی ون‌ها دارد و از مشخصات آن باید به پنج سرنشینه بودن و صندوق عقب بزرگ اشاره کرد. پلتفرم تویوتا ونزا با تویوتا کمری یکسان است و با دو پیشرانه‌ی ۴ سیلندر و نسخه‌ی قدرتمند V6 در بازار جهانی دیده می‌شود. تولید تویوتا ونزا در سال ۲۰۱۵ متوقف شد ولی این خودرو امتیاز بالایی در بخش قابلیت اطمینان از کانسیومر ریپورت دریافت کرده و گزینه‌ای مناسب است. قیمت مدل ۲۰۰۹ ونزا ۸۴۰۰ دلار، مدل ۲۰۱۰ آن ۹۱۰۰ دلار و مدل ۲۰۱۱ آن ۹۸۰۰ دلار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات