چگونه بهترین تجربه سفر به بالی را داشته باشیم؟

سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
مگر می‌شود به بالی سفر کرد ولی تفریحات مخصوص آن را امتحان نکرد؟ در این مقاله با جذاب‌ترین کارهایی که می‌توانید در بالی انجام بدهید آشنا شوید.
تبلیغات

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و در زومیت بازنشر شده است.

امواج خروشان و بی‌تاب، جنگل‌های بارانی مسحورکننده، قله‌های‌ آتشفشانی مقدس، مزارع پلکانی برنج با رنگ سبز خیره‌کننده و سنت‌های رنگارنگ و جذاب و حال و هوای خاصی که در بالی حاکم است همگی دست به دست هم داده تا این جزیره زیبا یکی از بهترین و محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری دنیا باشد. همه‌ی این تجربه‌های بی‌نظیر به اضافه هزاران تجربه خاص و متفاوت دیگر، در جزیره زیبای بالی چشم‌انتظار شما است.

در ادامه این مطلب با کجارو همراه باشید تا با ده تفریح و سرگرمی جذابی آشنا ‌شوید که می‌توانید در تور بالی تجربه کنید. تجربه‌هایی که الهام‌بخش هزاران ایده تازه برای لذت بردن از این جزیره رویایی در اندونزی است. 

صعود از یک کوه آتش‌فشانی در طلوع آفتاب

سفر به بالی

بالی میزبان تعداد زیادی قله آتش‌فشانی شگفت‌انگیز است که ارتفاع بسیاری از آن‌ها به ۳۰۰۰ متر از سطح دریا هم می‌رسد. چه تجربه‌ای جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر از این است که در طول شب کوه‌پیمایی خود را ادامه دهید تا طلوع آفتاب را از بالای قله کوه به تماشا بنشینید. این تجربه هم برای جسم و هم برای روح شما، تجربه‌ای شادی‌بخش و پرانرژی است. برای امتحان کردن آن در بالی می‌توانید از تورهای همراه‌با راهنما کمک بگیرید. فراموش نکنید که بوت‌های کوه‌نوردی خود را همراه ببرید.

دنبال کردن آبشارها

چه کسی دوست ندارد که در جنگل‌های بارانی به‌دنبال آبشارهای زیبا بگردد و در استخرهای طبیعی ایجاد شده در پایین آبشارها، آب تنی کند؟ در جنگل‌های استوایی شمال و مرکز بالی، مناطقی رویایی و سحرانگیز وجود دارد که منتظر شما است تا آن‌ها را کشف کنید و زیر پا بگذارید. در بالی می‌توانید جذاب‌ترین جنبه‌های طبیعت تایلند را از نزدیک ببیند. در این جنگل‌ها چشمه‌های آب شیرین هم وجود دارد.

معبد تیرتا امپول

معبد تیرتا

اهالی بالی اعتقاد دارند که آبی که در معبد تیرتا امپول جریان دارد، دارای خواص شفابخش است و روح و جسم آن‌ها را پاک می‌کند. گردشگران نیز ممکن است چنین باوری داشته باشند یا اصلا به آن اعتقادی نداشته باشند؛ ولی آب تنی کردن در این چشمه در محیط آرام و زیبای معبد، تجربه‌ای است که در سفر به بالی نباید از دست بدهید.

گشت‌و‌گذار در جنگل‌ها

جنگل های بالی

در اطراف اوبود در ارتفاعات و نواحی کم‌ارتفاع فرصت‌های فراوانی برای گشت‌وگذار در جنگل‌ها وجود دارد. به سمت شمال بروید و در منطقه‌ای به‌نام موندوک به گشت‌وگذار بپردازید. آنجا دو دریاچه در نزدیکی هم وجود دارد که تامبلینگان و بویان نام دارند. مسیرهای جذاب این منطقه از جنگل‌هایی قدیمی می‌گذرد و میزبان درختان بسیار بزرگ و پرنده‌های عجیب و خاص است. در مورد گم شدن در این جنگل‌ها نگران نباشید. یک راهنما شما را همراهی خواهد کرد و مسیرها و دیدنی‌های اطراف را نشان‌تان خواهد داد.

مزارع پلکانی برنج تگالانگ

مزارع پلکانی بالی

تگالانگ چشم‌اندازهایی بی‌نظیر و زیبا از مزارع پلکانی برنج دارد که با وجود درختان نخلی که آن‌ها را احاطه کرده و گیاهان و گل‌های زیبای استوایی، تصاویری خیره‌کننده دارد که مناسب کارت پستال است. البته زیبایی خیره‌کننده و خاص این این منطقه فقط به‌خاطر طبیعت آن نیست. اینجا جایی برای گردهمایی‌های فرهنگی است و بهترین فرصت برای اینکه با فرهنگ اصیل بالی از نزدیک آشنا شوید. گردشگران از سراسر دنیا برای دیدن این زیبایی‌های طبیعی و آشنایی با سنت‌های فرهنگی به این منطقه سر می‌زنند.

گردشگران می‌توانند گشتی در روستاهای نزدیک این منطقه بزنند تا داستان‌های جذابی از زبان اهالی در مورد سبک زندگی و تاریخچه بالی بشنوند. در اینجا با نوع زندگی و نوع نگاه مردمانی آشنا می‌شوید که این مزارع پلکانی برنج را با شیوه‌ای که پدران‌شان دنبال می‌کرده، در این مکان ساخته‌اند.

تماشای رقص‌های سنتی بالی در اوبود

شو رقص بالی

رقص سنتی بالی، قدمتی طولانی دارد و یکی از مهم‌ترین جنبه‌های فرهنگ بومی بالی، عقاید مذهبی و سبک زندگی در بالی است. طبق سنت‌های منطقه، چند نوع رقص محلی وجود دارد. اگر دوست دارید یکی از مشهورترین انواع رقص‌های سنتی بالی را تماشا کنید به شهر اوبود در بالی سر بزنید و آنجا باله رامایانا را در کاخ اوبود به تماشا بنشینید.

استودیو یوگای بارن (The Yoga Barn)

the yoga barn

یوگا بارن چون واحه‌ای آرام در دل جزیره، چیزی فراتر از یک استودیو یوگای ساده است. این مجموعه در مرکز اوبود در کوچه‌ای کوچک پنهان شده است. دارای هفت استودیوی یوگا است و در هفته ۱۰۰ کلا رقص، مدیتیشن و یوگا برگزار می‌کند. کلاس‌هایی هم در مورد درمان آیورودیک در این مجموعه برگزار می‌شود. فعالیت‌های این مجموعه به همین دوره‌ها محدود نمی‌شود. دوره‌های آموزشی ترکیبی، کنسرت‌، فیلم‌های روز دوشنبه و کافه‌ای با غذاهای وگان از دیگر بخش‌های این مجموعه است که باعث می‌شود ارزش یک بار سر زدن داشته باشد.  

موج سواری در یکی از سواحل زیبای بالی

موج سواری در بالی

حتی اگر موج‌سوار نیستید، نمی‌توانید بالی را بدون تجربه کردن این تفریح پرهیجان ترک کنید. در سواحل بالی می‌توانید بورد مخصوص موج‌سواری را کرایه کنید. از آن‌ها می‌توانید درخواست کنید که به شما آموزش دهند. اگر حرفه‌ای باشید ساحل Uluwatu برای شما مناسب‌تر است. امکانات و تجهیزات حرفه‌ای در این ساحل برای موج‌سواران وجود دارد.

برای سفر به بالی در اندونزی با بهترین تورهای مسافرتی، تور بالی را در کجارو جست‌وجو کرده و بعد از مقایسه قیمت‌ها، مناسب‌ترین آفر را از میان تورهای ده‌ها آژانس مسافرتی معتبر با پایین‌ترین قیمت به‌راحتی خریداری کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات