دوچرخه برقی وینتیج الکتریک شلبی رونمایی شد

چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
شرکت وینتیج الکتریک از دوچرخه برقی شلبی با قیمت ۷،۲۴۹ دلار رونمایی کرد که در طراحی آن از خودروی اسپرت کبرا ۲۸۹ الهام گرفته شده است.
تبلیغات

دوچرخه‌های برقی وینتیج الکتریک (Vintage Electric) با ظاهر کلاسیک‌ دوچرخه‌های کروزر، پوشش باتری مانند پیشرانه‌ موتورسیکلت و سیستم پدال کمکی برقی، به‌معنای واقعی کلمه جذابیت زیادی برای علاقه‌مندان ایجاد خواهد کرد. وینتیج الکتریک برای طراحی جدیدترین نسخه‌ی تولید محدود خود از Cobra 289 Slab Side متعلق به کارول شلبی فقید الهام گرفته است.

Vintage Electric e-bike / دوچرخه برقی

دنیای خودروسازی در سال ۲۰۱۲، هنگامی که کارول هال شلبی در سن ۸۹ سالگی درگذشت، یکی از مردان افسانه‌ای این صنعت را از دست داد. رکورددار سابق سرعت، قهرمان ملی آمریکا و برنده‌ی مسابقات ۲۴ ساعته لمان، سال ۱۹۶۰ از دنیای رقابت خارج شد و به سمت طراحی و ساخت خودرو رفت. شاید شلبی بیشتر از همه برای تولید خودروی اسپرت کبرا که برای اولین‌بار در سال ۱۹۶۲ معرفی شد، شناخته شده باشد.

Vintage Electric e-bike / دوچرخه برقی

اندرو دیویج، طراح و بنیانگذار وینتیج الکتریک، گفت:

برای انتقال روح طراحی کارول شلبی، باید در کنار خودروهای فوق‌العاده که او تولید کرده است، حضور داشته باشید. قدم زدن در اطراف خودروهای مشهور شلبی، لمس و رانندگی با آن‌ها و دیدن آخرین جزئیاتی که کارول شلبی در آن‌ها استفاده کرد، واقعاً همان چیزی است که ما برای ساخت دوچرخه الکتریکی جدید از آن بهره برده‌ایم. هنگامی که به سمت کبرا قدم می‌زنید، اولین چیزی که توجه را جلب می‌کند، طراحی ماندگاری است که نسل‌های زیادی با آن‌ها سروکار داشته‌اند. کبرا نمادی آمریکایی است. ما می‌خواستیم این نماد را در جدیدترین دوچرخه الکتریکی شلبی به نمایش بگذاریم.
Vintage Electric e-bike / دوچرخه برقی

وینتیج الکتریکی شلبی با همکاری کارول شلبی اینترنشنال ساخته شده و دارای طرح رنگ آبی متالیک N6، نوارهای مسابقه‌ای مات سیاه و نشان شلبی و کبرا است. دسته‌های فرمان و زین دوچرخه طراحی داخلی مدل اصلی شلبی ۲۸۹ را منعکس می‌کنند و تقریبا تمام قطعات و اجزای این دوچرخه الکتریکی با نمادهای کبرا گره خورده‌اند.

Vintage Electric e-bike / دوچرخه برقی

وینتیج الکتریک از باتری ۴۸ ولت و ۲۳/۴ آمپرساعت در محفظه‌ی آلومینیومی استفاده می‌کند و ظرفیت پیمایش ۱۲۰ کیلومتر را با هر ۴/۵ ساعت شارژ فراهم خواهد کرد. تولیدکننده ادعا می‌کند که دوچرخه الکتریکی شلبی به بیشینه سرعت ۵۸ کیلومتربرساعت (در محیط‌های بسته مانند پیست) می‌رسد. 

Vintage Electric e-bike / دوچرخه برقی

برای دستیابی به نهایت قدرت و سرعت، دوچرخه‌سواران باید کلید سرعت را از باتری حذف کنند؛ در غیر این صورت دوچرخه الکتریکی به سرعت قانونی شهری ۳۲ کیلومتربرساعت محدود خواهد شد. پدال کمکی برقی با فشار دکمه در دسترس قرار می‌گیرد و همچنین کنترل دستی روی فرمان امکان دسترسی به پنج حالت تنظیم قدرت را فراهم می‌کند.

شلبی از سیستم تعلیق جلو معکوس با تغییر ارتفاع ۶۰ میلی‌متری، رینگ‌های ۲۶ اینچی در لاستیک‌های برند Schwalbe، چراغ‌‌های جلو و عقب LED و ترمزهای دیسکی هیدرولیکی Promax در جلو و عقب بهره می‌برد. همچنین ترمز عقب قادر به بازیابی انرژی برای کمک به شارژ باتری است. تولید دوچرخه وینتیج الکتریک شلبی محدود به ۳۰۰ دستگاه است و ۷،۲۴۹ دلار قیمت دارد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات