شهرهایی از جهان که بیشترین طرفداران اهل هنر را دارند

سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
سفر به شهرهایی که روحیه شما را شاداب کند و باعث شود با جدیدترین و جذاب‌ترین آثار هنری آشنا شوید، شاید رویاپردازانه باشد ولی شناختن آن‌ها خالی از لطف نیست.
تبلیغات

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و در زومیت بازنشر شده است.

شهرهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم بهترین مقصدهای هنری دنیا هستند. می‌توانید آثار هنری را در هر گوشه و کنار این شهرها پیدا کنید؛ فرقی نمی‌کند که تندیس‌هایی در میدان‌های عمومی شهر باشد یا گالری‌های هنری و حتی هنرهای خیابان بی‌نظیر و چشم‌نواز.

در ادامه این مطلب از کجارو با این چند مقصد برای دیدن جذاب‌ترین و سرزنده‌ترین رویدادها و آثار هنری آشنا می‌شوید؛ از پاریس گرفته که برای همه به‌عنوان یک شهر هنری، شناخته شده است تا میکزوکو سیتی و لاگوس.

پاریس، فرانسه

با وجود بیش از ۱۰۰۰ گالری هنری که در سراسر این شهر پراکنده شده‌اند، پاریس مقصدی عالی برای دوستداران هنر است؛ از موزه‌های نمادین هنری مثل لوور گرفته تا گالری‌های مشهوری که در سراسر شهر قرار دارند. از مهم‌ترین آثار هنری دنیا که همه مردم دنیا آن را می‌شناسند و در موزه لوور قرار دارد، می‌توان به تابلوی مونا لیزای لئوناردو داوینچی اشاره کرد. در محله بلوی در پاریس می‌توانید شاهد زیباترین هنر خیابانی شهر باشید. در هر گوشه از شهر نور که نگاه بیندازید، هنر و آثار هنری را خواهید دید.

پاریس

موزه لوور یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های دنیا و مشهورترین مقصد گردشگری در فرانسه است.

همیشه می‌توانید بهترین آفرهای تور فرانسه را در کجارو پیدا کنید. تنوع فروشنده‌ها و پکیج‌های تور عرضه‌شده، به شما این اطمینان را می‌دهد تا بتوانید سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

نیویورک سیتی، ایالات متحده آمریکا

محله منهتن در نیویورک سیتی به‌تنهایی برای اینکه علاقه‌مندان به هنر را برای چند روز مشغول نگه دارد، کافی است. در این منطقه موزه‌های مشهوری چون موزه متروپولیتن و موزه گوگنهایم وجود دارد. با اینکه این منطقه غنی از آثار، گالری‌ها و موزه‌های هنری است؛ صرف‌نظر کردن از سایر محله‌های این شهر، گناهی نابخشودنی برای دوستداران هنر است.

در محله بوشوک بروکلین می‌توانید زیباترین آثار هنر خیابانی را ببینید و از گالری‌های مدرن و امروزی دیدن کنید که نمایانگر استعدادهای نوظهور هستند.

نیویورک

تالار چارلز انگلارد در موزه هنری متروپولیتن موزه‌ای تست که حتما در سفر به نیویورک باید از آن دیدن کنید.

توکیو، ژاپن

درحالی‌که ممکن است در بسیاری از شهرهای دنیا، کم و بیش بعضی از محله‌ها میزبان بیشترین گالری‌های هنری و موزه‌های شهر باشند و به‌عنوان محله هنری شناخته شوند، در کلان‌شهر زیبای ژاپن، آثار و گالری‌های هنری در سراسر شهر پراکنده شده‌اند؛ ولی مطمئنا سر زدن به آن‌ها ارزش رفت‌و‌آمد و گشت‌وگذار در شهر را دارد. بهترین جا برای شروع گشت‌وگذار هنری در توکیو محله راپونگی است؛ جایی که موزه هنری موری (Mori Art Museum) و مرکز ملی هنر (National Art Center) در آن قرار دارد.

لندن، بریتانیا

فرقی نمی‌کند که به کدام سبک هنری علاقه داشته باشید؛ کلاسیک، مدرن، معاصر یا هر سبک دیگر؛ لندن برای هر کدام از آن‌ها گالری ویژه‌ای دارد. گالری ملی بهترین جا برای دیدن آثار هنری نمادین و مشهوری چون گل‌های آفتابگردان ون گوگ و گاری علوفه جان کانستبل است. برای دیدن آثار هنری مدرن از نقاشانی چون پیکاسو، هاکنی و وارهول به گالری تیت مدرن (Tate Modern) سر بزنید.

لندن

تیت مدرن پربازدیدترین موزه‌ی هنرهای مدرن در جهان با بیش از ۴٫۷ میلیون بازدیدکننده در سال است.

فلورانس، ایتالیا

برای دیدن هنر رنسانس هیچ جایی در دنیا بهتر از فلورانس نیست. این شهر میزبان تعدادی از بهترین آثار میکل آنژ است؛ از جمله تندیس داوود. گالری اوفیتزی یکی از جاهایی است که حتما باید برای دیدن آن وقت بگذارید و در آن از دیدن آثار مشهور و ارزشمندی چون زایش ونوس اثر بوتیچلی و مدونای گلدفینچ اثر رافائل لذت ببرید. از دیگر گالری‌ها و موزه‌های ارزشمندی که در فلورانس حتما باید از آن دیدن کنید، گالری آکادمیا است. غیر از هنر رنسانس، طرفداران هنر معاصر نیز در فلورانس بی‌نصیب نمی‌مانند.

فلورانس

یادبود لاک ‌پشت طلایی در میدان Vecchio در فلورانس

سنگاپور

سنگاپور را بیشتر از هر چیز به‌عنوان یکی از مراکز اقتصادی پیشرو در کل دنیا می‌شناسند؛ ولی از نظر هنری هم بسیار چشمگیر است؛ از موزه‌ی هنر سنگاپور (Singapore Art Museum) گرفته تا گالری ملی سنگاپور (National Gallery Singapore) که جدیدا افتتاح شده است. در این شهر می‌توانید از بزرگ‌ترین مجموعه آثار هنری سنگاپوری و جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و لذت ببرید. در این شهر حتی در بسیاری از خیابان‌ها می‌توانید آثار مجسمه‌سازی را تماشا کنید.

شهرهای هنری دنیا

گرافیتی روی دیوار ساختمان‌های قدیمی

برلین، آلمان

برلین یکی از متنوع‌ترین شهرهای هنری دنیا است. از آثار کلاسیک قرن سیزدهم تا نوزدهم گرفته تا گالری‌هایی که آثار قرن بیستم و هنر معاصر را به تصویر می‌کشند، در این شهر پیدا می‌شود. غیر از موزه‌ها و گالری‌های هنری در برلین می‌توانید نقاشی‌های دیواری را تماشا کنید که روی دیوار برلین کشیده شده‌اند؛ سپس مسیر خود را درکنار رود ادامه دهید تا تندیس‌های ساخت جاناتان بروفسکی را ببینید.

شیکاگو، ایالات متحده آمریکا

این شهر میزبان موزه‌ها و گالری‌های هنری مهمی چون مؤسسه هنر شیکاگو است. با وجود این، برای دیدن آثار هنری در شیکاگو لازم نیست حتما وارد موزه‌ها و گالری‌ها شوید. در محله شیکاگو لوپ می‌توانید آثار هنری عمومی را تماشا کنید. در پارک میلنیوم نیز تعدادی تندیس از هنرمندان مشهوری چون خوان میرو و آنیش کاپور وجود دارد. منطقه ریور نورث یکی دیگر از مناطق شهر است که در آن می‌توانید از بیش از ۱۰۰ گالری هنری دیدن کنید. خارج از نیویورک، بیشترین تعداد گالری‌های هنری را در شیکاگو پیدا خواهید کرد.

شهرهای هنری دنیا

پارک میلنیوم در شیکاگو

بارسلون، اسپانیا

بازدید از موزه پیکاسو یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های بارسلون برای مسافرانی این شهر است که به هنر علاقه دارند. در این موزه بزرگ‌ترین مجموعه از آثار پیکاسو نگه‌داری می‌شود. موزه ملی هنری کاتالونیا (Museu Nacional d’Art de Catalunya)‌ جزو جاذبه‌هایی است که نباید بازدید از آن را از دست بدهید. در این موزه آثار هنری باروک، گوتیک و رمانسک نگه‌داری می‌شود. البته در بارسلون بیشتر معماری را مشاهده خواهید کرد تا سایر انواع هنر. به همین دلیل در سفر به این شهر نباید فرصت بازدید از مهم‌ترین آثار آنتونی گائودی، معمار مشهور اسپانیایی را از دست بدهید. از جمله آثار او می‌توان به کلیسای ساگرادا فامیلیا و پارک گوئل اشاره کرد که جزو بهترین نمونه‌های آثار او است.

شهرهای هنری دنیا

کلیسای ساگرادا فامیلیا کلیسایی باشکوه و دیدنی و یکی از مهم‌ترین آثار معماری بارسلون است که توسط گائودی طراحی شده است.

سانفرانسیسکو، ایالات متحده آمریکا

شهرهای هنری دنیا

بازگشایی موزه هنر مدرن سانفرانسیسکو در سال ۱۹۳۵ که به اختصار SFMOMA نامیده می‌شود و اولین موزه منطقه West Coast است که به هنر مدرن و معاصر اختصاص داده شده، باعث شد که سانفرانسیسکو به‌عنوان بهترین شهر هنری کالیفرنیا معرفی شود؛ ولی برای علاقه‌مندان به هنرهای زیبا موزه De Young یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های شهر است که نباید از دست بدهید. در این موزه یکی از بهترین مجموعه‌های نقاشی‌های آمریکایی در کل کشور نگه‌داری می‌شود. برای اینکه جایگزین دیگری برای این موزه داشته باشید حتما به محله Mission District سر بزنید و از دیدن نقاشی‌های دیواری آن که شبیه به یک گالری هنری روباز است، لذت ببرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات