اوپو برخی از جزئیات رابط کاربری ColorsOS 7 را اعلام کرد

چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
جدیدترین نسخه‌ی رابط کاربری گوشی‌های اوپو قرار است چند هفته‌ی دیگر با نام ColorsOS 7 معرفی شود. این نسخه از رابط کاربری اوپو چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟
تبلیغات

ColorOS 7، نسل بعدی رابط کاربری اختصاصی اوپو، قرار است ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) رسما برای گوشی‌های این شرکت و گوشی‌های ریل‌می معرفی شود. اوپو اعلام کرده است می‌خواهد کنفرانس خاصی در شهر پکن برای معرفی جدیدترین نسخه‌ی کالر OS برگزار کند و جزئیات مربوط به آن را کاملا شرح دهد.

تاکنون جزئیات رسمی مربوط به ColorOS 7 منتشر نشده‌ است؛ با‌این‌حال، اوپو اخیرا تصویر خاصی در فضای مجازی منتشر و ازطریق آن به برخی از ویژگی‌های اصلی نسخه‌ی جدید این رابط کاربری اشاره کرده است. ناگفته نماند جدیدترین نسخه‌ی رابط کاربری کالر OS مبتنی‌بر سیستم‌عامل اندروید ۱۰ خواهد بود.

در تصویر منتشرشده‌ی اوپو به برخی از ویژگی‌های گیمینگ و چندرسانه‌ایِ کالر OS 7 اشاره شده است که امکانات ویژه‌ای دراختیار گوشی‌های مجهز به این رابط کاربری قرار می‌دهد. ویدئو بالا که مربوط به کالر OS جدید است، حال‌و‌هوایی گیمینگ دارد و می‌تواند به‌صورت غیررسمی به‌معنی انتشار نسخه‌ی جدید قابلیت Game Boost به‌همراه کالر OS 7 روی گوشی‌های اوپو باشد. کالر OS 7 به‌عنوان نسخه‌ی ارتقایافته‌ی کالر OS 6 از ویژگی‌های جدید دیگری نیز برخوردار خواهد بود. اوپو می‌گوید ColorOS 7 انیمیشن‌های جدیدی برای شارژشدن گوشی خواهد داشت و در پنل اعلان، از آیکون‌های جدیدی بهره خواهد گرفت. 

در اسکرین‌شات‌های منتسب‌به نسخه‌ی جدید کالر OS می‌توانید ببینید اپلیکیشن‌ها در صفحه‌ی اصلی جای گرفته‌اند و اثری از منو جداگانه برای آن‌ها دیده نمی‌شود. البته این موضوع نمی‌تواند به‌معنی حذف کامل منو اپلیکیشن‌ها باشد؛ زیرا در نسخه‌ی فعلی کالر OS کاربران می‌توانند به‌دلخواه منو اپلیکیشن‌ها را فعال یا غیرفعال کنند. اسکرین‌شات‌های زیر، به‌خوبی محیط رابط کاربری کالر OS 7 را به‌تصویر می‌کشند.

کالر او اس 7 / ColorOS 7
کالر او اس 7 / ColorOS 7
کالر او اس 7 / ColorOS 7
کالر او اس 7 / ColorOS 7

اگر اوپو بخواهد رویکردی مشابه بسیاری دیگر از شرکت‌ها اتخاذ کند، در کالر OS 7 استفاده از تم تاریک را نیز شاهد خواهیم بود. حالت تاریک اخیرا به‌شدت محبوب شده است و افزون‌بر سازندگان رابط کاربری، سازندگان اپلیکیشن‌های مختلف نیز تمایل زیادی به آن نشان می‌دهند. مدهو شث، مدیرعامل ریل‌می، ماه پیش در مصاحبه‌ای اعلام کرد نسخه‌ی ویژ‌ه‌ی کالر OS 7 برای گوشی‌های ریل‌می تجربه‌ای شبیه به اندروید خالص را ارائه خواهد داد. مدیرعامل ریل‌می تاکنون زمان دقیقی برای انتشار رابط کاربری کالر OS 7 روی گوشی‌های این شرکت اعلام نکرده است.

ریل‌می پیش‌تر اعلام کرده است قصد دارد ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) کنفرانسی در کشور هند برگزار و گوشی ریل‌می X2 پرو را معرفی کند. احتمال می‌دهیم ریل‌می در جریان برگزاری همین کنفرانس، مدل دقیق گوشی‌هایی را مشخص کند که قرار است کالر OS 7 را دریافت کنند. در بین گوشی‌‌های اوپو، احتمال می‌دهیم رینو 10x زوم یکی از نخستین مدل‌هایی باشد که به جدیدترین نسخه‌ی کالر OS مجهز می‌شود. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این موضوع چیست؟

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی اوپو را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های اوپو و برند ریل‌می درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات