طرح دوفوریتی مجلس در مخالفت با افزایش قیمت بنزین

شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
طرح جلوگیری از افزایش قیمت بنزین، توسط فراکسیون امید تهیه شده است و فردا (یکشنبه) به هیات رئیسه مجلس ارائه خواهد شد.
تبلیغات

 یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از طرح دوفوریتی مجلس برای توقف افزایش قیمت بنزین خبر داد. علی‌اصغر یوسف نژاد در این‌‌باره اظهار کرد:

جمعی از نمایندگان در حال تهیه یک طرح دو فوریتی هستند که قیمت بنزین به قبل از روز ۲۴ آبان ماه برگردد. بر اساس مفاد این طرح دو فوریتی هرگونه افزایش قیمت بنزین در حد تورم و آن هم در سال‌های آتی و با نظر مجلس اعمال خواهد شد.

جلسه‌ی فوق‌العاده مجلس برای بنزین

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خواستار تشکیل جلسه فوق‌العاده مجلس برای بررسی موضوع افزایش قیمت بنزین شد و گفت که سران سه قوه و اعضای شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا باید دلایل اتخاذ این تصمیم را اعلام کنند.

بنزین

محمدرضا تابش، با اشاره به برخی اعتراض‌ها به افزایش قیمت بنزین گفت:

اگر افزایش قیمت بنزین به زعم سران سه قوه اجتناب ناپذیر بود باید همه جوانب امر را در نظر می‌گرفتند و با توجیه مردم به روش بهتری آن را به مرحله اجرا می‌گذاشتند.  از آقای لاریجانی استدعا دارم همین امروز بعد از ظهر و یا امشب فراخوانی بدهند و جلسه فوق‌العاده مجلس را تشکیل دهند تا با توجه به فشارهای اقتصادی و معیشتی که در سایه تحریم به مردم وارد شده و همچنین جو روانی منفی که افزایش قیمت بنزین در جامعه ایجاد کرده از سران سه قوه و اعضای شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا دعوت کنند تا دلایل اتخاذ تصمیم خود را اعلام کنندو نهایتا هر آنچه مجلس تصمیم گرفت برای بازگرداندن آرامش به مردم اجرایی شود.نگذاریم با دفع وقت یک موضوع اقتصادی تبدیل به یک مسئله سیاسی و خدای نکرده امنیتی شود که جبران آن سخت است و بدخواهان نظام را خوشحال می‌کند. ما باید تنگناها و مشکلاتی که دولت در شرایط فعلی با آن روبروست را درک کنیم و این موضوع محملی برای تسویه حساب جناحی و سیاسی نشود چرا که در غیر اینصورت همه مسئولان و مردم از آن متضرر خواهند شد.

جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا

جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، امروز (شنبه) با حضور اعضاء و سران سه قوه تشکیل شد. در ابتدای این جلسه پس از ادامه مباحث اصلاح ساختاری بودجه و اصلاح و مقاوم سازی اقتصاد، وزیر کشور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، گزارشی را از روند اجرای مصوبه جلسات گذشته سران قوا ارایه کردند. در این جلسه همچنین بحث شد که تمام قوا در دولت در اجرای مصوبه مدیریت مصرف سوخت و همین‌طور طرح حمایت از معیشت اقشار کم درآمد، همکاری کامل خواهند کرد و از همه دستگاه‌ها و نهادهای کشور خواسته شد برای اجرای موفق این طرح و تحقق اهداف آن، همکاری کنند.

ایجاد عدالت اجتماعی، برخوردار شدن ۶۰ میلیون ایرانی با تأکید بر خانوارهای کم‌درآمد، مبارزه با قاچاق سوخت، کاهش رانت، مدیریت مصرف و مقاوم‌سازی اقتصاد، از جمله اهداف این طرح است. معاون رئیس قوه قضائیه و دادستان کل کشور در این جلسه تأکید کردند که قوه قضائیه برای اجرای این طرح به طور کامل همکاری خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به قانون برنامه ششم توسعه و مصوبه سران قوا، خواهان مشارکت همه دستگاه‌ها برای اجرای موفق این طرح شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات