قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ جان مرد جوان را نجات داد

چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ جان مرد جوانی اهل نیوجرسی که از صخره سقوط کرده و دچار سه شکستگی شدید در ناحیه‌ی پشت شده بود را نجات داد.
تبلیغات

تاکنون اخبار مختلفی در مورد قابلیت تشخیص سقوط ساعت هوشمند اپل واچ منتشر شده است. اوایل تیرماه قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ سری ۴ جان پیر زن ۸۷ ساله را نجات داد. آخرین اخبار حاکی از آن است که بار دیگر ساعت هوشمند اپل توانست جان فرد دیگری را نیز نجات دهد. 

هفته‌ی گذشته زوج جوانی از اهالی نیوجرسی حین صخره‌نوردی در پارک هارت شورت وودز از بالای صخره‌ سقوط کرده و درنهایت با جراحات شدید روی سنگ‌های کنار رودخانه می‌افتند. اما خوشبختانه اپل واچ سری ۴ مرد جوان سقوط را تشخیص می‌دهد و به‌صورت خودکار با شما‌ره‌ی تلفن امداد ۹۱۱ تماس گرفته و زوج جوان را از مرگ حتمی نجات می‌دهد. 

بررسی اپل واچ سری ۴ / Apple watch series 4

جیمز پرودنسیانو، مرد جوان صخره‌نورد، در گفتگویی مطبوعاتی جزئیات این حادثه را توضیح داده است. ظاهرا وی و همسرش در اثر لغزش پا از بالای صخره سقوط می‌کنند و روی یکی از سنگ‌های نزدیک رودخانه می‌افتند. پرودنسیانو در مصاحبه مطبوعاتی اضافه می‌کند:

شرایط خاصی داشتیم. در نقطه‌ای بین مرگ و زندگی قرار گرفته بودیم. ممکن بود سقوط کنیم و روی صخره بیفتیم یا در نهایت در آب افتاده و نجات پیدا کنیم.

ظاهرا شانس با زوج جوان همراه بود؛ جیمز و همسرش پیج بعد از برخورد با صخره در رودخانه سقوط می‌کنند، ولی از ناحیه‌ی پشت دچار شکستگی‌های شدیدی می‌شوند. البته ظاهرا میزان آسیب‌دیدگی پیج کمتر از جیمز بوده است. جیمز در آن لحظات دردناک با خودش فکر می‌کرده که به پایان راه رسیده است. وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود گفت: 

با تمام وجود از شدت درد فریاد می‌کشیدم. دوست داشتم بمیرم ولی اینطور درد نکشم. نمی‌دانستم در چنین شرایطی چه کار باید کنم. مرگ را به چشم می‌دیدم. 

اما خوشبختانه جیمز اپل واچ سری ۴ به ‌همراه داشت و ساعت هوشمند دوست‌داشتنی‌اش به‌محض تشخیص سقوط به‌صورت خودکار با شماره‌ی اورژانس ۹۱۱ تماس گرفته و موضوع را به نیروهای امدادی اطلاع‌رسانی کرده بود. همین تماس باعث شده بود نیروهای امدادی به‌سرعت برای نجات زوج جوان دست به کار شوند. جیمز و پیج درنهایت ناباوری و به‌دنبال تماس اضطراری اپل واچ با مرکز فوریت‌های پزشکی، به‌سرعت با قایق نجات به بیمارستان منتقل شدند. 

نکته‌ی قابل‌توجه آن است که باتوجه به اینکه جیمز تنها ۲۸ سال سن داشته، قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ به‌صورت پیش فرض غیرفعال بوده و ساعت هوشمند اپل به‌صورت خودکار سقوط شدید را تشخیص داده و با مرکز امداد تماس گرفته است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات