ادوبی نرم‌افزار طراحی ایلاستریتر را برای آیپد عرضه خواهد کرد

سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
تا زمان عرضه نسخه‌ی اصلی فتوشاپ برای کاربران آیپد چیزی نمانده، حال خبرهایی از تصمیم ادوبی برای آوردن ایلاستریتر به آیپد در سال ۲۰۲۰ به‌گوش می‌رسد.
تبلیغات

پاییز سال گذشته‌ی میلادی، ادوبی اعلام کرد، نسخه‌ی اصلی فتوشاپ برای کاربران آیپد، سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد. کاربران آیپد که در حال حاضر از نسخه‌ی بتای فتوشاپ استفاده می‌کنند، همچنان منتظر عرضه‌ی نسخه‌ی اصلی هستند. در عین حال خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده، ادوبی آماده می‌شود تا نسخه‌ی کامل نرم‌افزار محبوب طراحی ایلاستریتر (Illustrator) را نیز سال ۲۰۲۰ برای آیپد عرضه کند.

براساس این گزارش، ادوبی احتمالا از نرم‌افزار نام‌برده در کنفرانس «ادوبی مکس» (Adobe Max) که قرار است اوایل نوامبر برگزار شود، رونمایی خواهد کرد و نسخه‌ی کامل و اصلی نرم‌افزار سال آینده‌ی میلادی وارد بازار خواهد شد.

فتوشاپ آیپد / Adobe Photoshop for iPad

بلومبرگ گزارش داده، این نسخه‌ از ایلاستریتر، بسیاری از قابلیت‌های نسخه‌ی دسکتاپ را شبیه‌سازی خواهد کرد. ادوبی پیش از این اعلام کرده بود، همین اتفاق برای نسخه‌ی آیپد فتوشاپ هم رخ خواهد داد. البته آن‌طور که بلومبرگ هفته‌ی گذشته گزارش داد، نسخه‌ی نهایی فتوشاپ برای آیپد ممکن است آن چیزی نباشد که ادوبی می‌گوید. این نرم‌افزار ممکن است بعضی از قابلیت‌های کلیدی نسخه‌ی دسکتاپ را نداشته باشد. اسکات بلکسی، مدیر بخش محصولات گروه Creative Cloud شرکت ادوبی در این‌باره به بلومبرگ گفته است که این شرکت می‌خواهد قابلیت‌های نسخه‌ی دسکتاپ را در طول زمان به نسخه‌ی آیپد اضافه کند.

در عین حال، Daring Fireball گزارش داده، ادوبی برنامه‌های جدی برای نسخه‌ی آیپد فتوشاپ دارد و می‌خواهد طبق برنامه‌ای فشرده، قابلیت‌های جدید این نسخه را اضافه کند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت، قابلیت‌هایی که در روز رونمایی از فتوشاپ نسخه‌ی آیپد دیده نشوند، به‌زودی به آن اضافه خواهند شد.

بلومبرگ همچنین هفته‌ی گذشته گزارش داد، ادوبی ممکن است در کنفرانس مکس، یک به‌روزرسانی جدید برای فتوشاپ نسخه‌ی آیپد عرضه کند؛ بنابراین وضعیت آینده‌ی این نرم‌افزار به‌زودی مشخص خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات