فیلم هایی که آخر هفته حتما باید تماشا کنیم

چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
آخر هفته فرصت مناسبی برای تماشای فیلم‌ها است، به همین دلیل زومجی به‌صورت هفتگی در مقالات «آخر هفته چه فیلمی ببینیم»، فیلم‌های سرگرم‌کننده‌ای را برای تماشا پیشنهاد می‌دهد.
تبلیغات

تعطیلات آخر هفته همیشه زمانی مناسب برای تماشای فیلم‌های مختلف در ژانرهای متنوع است. از فیلم اکشن بگیرید تا فیلم کمدی، در آخر هفته شرایطی فراهم می‌شود تا در کنار خانواده پای تماشای فیلم‌های سینمایی مختلف بنشینیم. به همین دلیل در زومجی به‌صورت هفتگی مقالات سینمایی «آخر هفته چه فیلمی ببینیم؟» را داریم. در این مقالات سعی می‌کنیم تا با درنظرگرفتن تمام سلایق مجموعه‌ای از فیلم‌های قدیمی و جدید را به شما معرفی کنیم تا راحت‌تر از گذشته بتوانید، اثر مورد نظرتان را دانلود و تماشا کنید. در مقاله امروز اول از همه یک فیلم اکشن عالی از اواخر دهه‌ی هشتاد میلادی را داریم که داستانی شاید نه‌چندان متفاوت را با اجراهای عالی بازیگران خود به شکلی دیدنی روایت می‌کند و سپس به یک فیلم کمدی کلاسیک می‌رسیم که فقط خواندن نام آن هم برای لمس بخشی از جنون به‌کاررفته در خلقتش کافی به نظر می‌رسد. همچنین در این مقاله به عادت همیشه یک فیلم ایرانی در حال اکران درون سینماهای داخلی به‌صورت اجمالی معرفی شده است تا اگر علاقه‌مند به سینمای ایران هستید، آن را به‌صورت کلی بشناسید.

فیلم Lethal Weapon 2

Lethal Weapon 2

دهه‌ی هشتاد میلادی برای هالیوود حکم دورانی را داشت که طی آن چندین و چند فیلم برای همیشه در حافظه‌ی مخاطبان ثبت شدند و عملا حکم یکی از ستون‌های سازنده‌ی فرهنگ عامه را پیدا کردند. این را گفتیم تا بدون مقدمه‌چینی اضافه بگوییم که Lethal Weapon 2 دقیقا یکی از همان فیلم‌ها است. فیلمی پرشده از آدم‌کشی، توطئه‌چینی، شخصیت‌های منفی قابل درک، شوک‌های داستانی غیرمنتظره، سکانس‌های کمدی واقعا خنده‌آور و بازیگری‌های جذب‌کننده که به عقیده‌ی حجم قابل‌توجهی از بینندگان و منتقدها تبدیل به بهترین قسمت مجموعه‌ی سینمایی خود شد و حکم یک اکشن-کمدی به‌یادماندنی را پیدا کرد؛ چون همان‌قدر که در سکانس‌های مبارزه‌ای و اسلحه‌محور عالی است، در قرار دادن دیالوگ‌های خاص و دوست‌داشتنی در دهان شخصیت‌ها نیز می‌درخشد و در عین حال هرگز فضای مفرح اکثر دقایقش، مانع به‌چشم‌آمدن تاریک‌ترین و بزرگ‌سالانه‌ترین سکانس‌های آن نمی‌شوند. نتیجه هم آن است که عملا تماشاگر پس از دیدن اثر مورد بحث، راهی جز تحسین ریچارد دانر (کارگردان Lethal Weapon 2) به‌خاطر موفقیت در مدیریت صحیح این حجم از زیرژانرهای گوناگون در دل فیلمی سرگرم‌کننده و خواستنی نداشته باشد.

داستان فیلم از جایی آغاز می‌شود که قاچاقچی‌های متعلق به آفریقای جنوبی تمامی همکاران خود را گرفتارشده در چنگال ریگز (با بازی مل گیبسون) و مرتو (با اجرای دنی گلاور) می‌بینند؛ دو افسر پلیس متفاوت شهر لس‌آنجلس که چه در همکاری حرفه‌ای با یکدیگر و چه در برخورد با خلافکارها و مردم به‌شدت متفاوت با دیگر همکاران خود به نظر می‌رسند و خیلی از این قاچاقچی‌ها را یا به سلول‌های زندان انداخته‌اند یا بالای طناب دار برده‌اند. اما از جایی به بعد به‌خاطر حکمی تازه صادرشده، آن‌ها باید سراغ مخفی‌کاری مطلق بروند و با تلاش برای یافتن برخی مدارک بدون مواجهه‌ی مستقیم با دشمنان خود، رئیس پلیس را نجات بدهند. ولی همان‌گونه که از چنین فیلمی انتظار دارید، ماجرا خیلی سریع‌تر از آنچه که این دو نفر فکر می‌کنند، به کلیدخوردن یک جنگ خونین و توقف‌ناپذیر ختم می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات