نوا 5 زد هواوی با دوربین چهارگانه در پوستری رسمی مشاهده شد

شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
هواوی در پوستری رسمی، نوا ۵ زد را به‌صورت اولیه معرفی کرد. این گوشی هوشمند از دوربین چهارگانه‌ مربعی‌شکل و تراشه‌ی کرین ۸۱۰ بهره می‌برد.
تبلیغات

ژوئن امسال، هواوی به‌صورت رسمی گوشی‌های خانواده‌ی نوا ۵ را رونمایی کرد. این خانواده گوشی‌های نوا ۵ آی مجهز به تراشه‌ی کرین 710F و نوا ۵ معمولی مجهز به تراشه‌ی کرین ۸۱۰) و نوا ۵ پرو مجهز به تراشه‌ی کرین ۹۸۰ را دربر می‌گیرد. در بین این خانواده، نوا ۵ آی ضعیف‌ترین مدل به‌شمار می‌آید و نوا ۵ پرو مدل پرچم‌دار است.

یک ماه پس از رونمایی این گوشی‌ها، هواوی عضو جدید دیگری را نیز با نام نوا ۵ آی پرو به این خانواده اضافه کرد. پس از نوا ۵ آی پرو، نوبت به معرفی نوا ۵ تی با نام تجاری آنر ۲۰ برای بازارهای خارج از کشور چین رسید. اخبار رسمی جدید نشان می‌دهند هواوی فعلا قصد دارد به‌مرور اعضای جدیدی به خانواده‌ی گوشی‌های نوا ۵ بیفزاید. در‌همین‌زمینه، به‌تازگی انتشار پوستر رسمی مربوط به گوشی نوا ۵ زد را در شبکه‌ی اجتماعی ویبو شاهدبوده‌ایم.

پوستر مربوط به گوشی نوا ۵ زد نه‌تنها زبان طراحی گوشی را نشان می‌دهد؛ بلکه به برخی از مشخصات فنی مهم آن نیز اشاره می‌کند. بررسی پوستر را با طراحی گوشی شروع می‌کنیم؛ جایی که شباهت‌های زیادی با نوا ۵ آی پرو دارد. براساس آنچه می‌بینیم، گوشی نوا ۵ زد در بخش بالایی نمایشگرش بریدگی (ناچ) نخواهد داشت و به‌جای آن در قسمت بالای سمت چپ نمایشگر از حفره‌ی دایره‌ای‌شکل کوچکی برای میزبانی از دوربین سلفی بهره خواهد گرفت. همچنین، حاشیه‌های بالایی و کناری نمایشگر نوا ۵ زد بسیار باریک هستند و باعث شده‌اند دستگاه از نمای جلو حالتی جذاب داشته باشد. البته در بخش پایینی نمایشگر، حاشیه‌ی نسبتا زیادی دیده می‌شود. 

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی نوا ۵ زد هواوی بدون‌شک دوربین آن است. ظاهرا چینی‌ها در پنل پشتی دستگاه از چهار دوربین مجزا با فرمی مربعی‌شکل استفاده کرده‌اند. ماژول دوربین دستگاه تا حدی برآمده است و درکنار آن فلاش LED به‌چشم می‌خورد. در بخش پایینی دوربین چهارگانه‌، حسگر اثرانگشت دایره‌ای‌شکل وجود دارد. درضمن براساس آنچه در پوستر مربوط به نوا ۵ زد می‌بینیم، این گوشی در دو رنگ سبز و آئورایی (شبیه به شفق قطبی) عرضه خواهد شد.

هواوی نوا 5 زد / Huawei Nova 5z

پوستر نوا ۵ زد فقط حاوی اطلاعات ظاهری گوشی نیست و برخی از مشخصات سخت‌افزاری آن را نیز برملا می‌کند. بر‌این‌اساس، هواوی در گوشی جدیدش از تراشه‌ی کرین ۸۱۰ به‌عنوان قلب تپنده استفاده کرده است. کرین ۸۱۰ تراشه‌ای مبتنی‌بر لیتوگرافی ۷ نانومتری است که هواوی در اوایل سال ۲۰۱۹ آن را رونمایی کرد و به‌نوعی نسل جدید پردازنده‌ی کرین ۷۱۰ به‌شمار می‌آید.

در پوستر نوا ۵ زد همچنین آمده است این گوشی از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین اصلی استفاده می‌کند. به‌گفته‌ی وب‌سایت GSMArena، دیگر دوربین‌های پنل پشتی دستگاه عبارت‌اند از: حسگر ۸ مگاپیکسلی با لنز فوق‌عریض و حسگر ۲ مگاپیکسلی با لنز ماکرو و حسگر ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق به‌منظور ثبت جلوه‌ی بوکه. ناگفته نماند دوربین سلفی این گوشی حسگری ۳۲ مگاپیکسلی دارد و از حالت عکاسی در شب نیز پشتیبانی می‌کند. هواوی تاکنون به تاریخ عرضه‌ی عضو جدید خانواده‌ی نوا ۵ اشاره‌ای نکرده است؛ اما با توجه به این پوستر، گوشی مذکور به‌زودی عرضه خواهد شد.

البته نوا ۵ زد احتمالا تنها گوشی جدید هواوی نخواهد بود؛ چراکه مدتی پیش در اسناد TENAA، مشخصات فنی مربوط به یکی از گوشی‌های این شرکت چینی با شماره‌مدل AQM-AL00 فاش شده سات. این گوشی که از نمایشگر OLED بهره می‌ببرد، در پنل پشتی‌اش دوربین سه‌گانه و باتری آن چهارهزار میلی‌آمپرساعتی است. گفته می‌شود AQM-AL00 همان هواوی پی اسمارت ۲۰۲۰ است. دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی گوشی هواوی نوا ۵ زد چیست؟

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی هواوی را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های هواوی و برند آنر درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی دردسترس خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات