iOS 13 بعد از سه هفته در ۵۰ درصد گوشی‌های آیفون نصب شده است

جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
دیروز اپل اولین آمار خود را در مورد تعداد به‌روزرسانی و دریافت نسخه‌های iOS 13 و iPadOS 13 ارائه کرد.
تبلیغات

به گفته اپل، تاکنون ۵۵٪ از گوشی‌های آیفون معرفی شده در چهار سال گذشته، iOS 13 را اجرا می‌کنند، در حالی که ۳۸٪ از این گوشی‌ها هنوز در حال اجرای iOS 12 هستند. با گردآوری داده‌ها، مشخص شد که ۷٪ از این گوشی‌های اپل نیز نسخه پیشن iOS را اجرا می‌کنند. اگر این آمار را برای همه دستگاه‌ها در نظر بگیریم شرایط کمی تغییر خواهد کرد و ۵۰٪ دستگاه‌ها، iOS 13 را اجرا می‌کنند، در حالی که ۴۱٪ هنوز iOS 12 و ۹٪ نسخه قبلی iOS را در اختیار دارند. در واقع طبق گفته‌ی این شرکت، بیش از ۵۰٪ از کل کاربران آیفون، فقط ۲۶ روز پس از منتشر شدن iOS 13، آن را نصب کردند که اگر فقط آیفون‌های خریداری شده در چهار سال گذشته را حساب کنیم، این رقم به ۵۵٪ افزایش می‌یابد. این آمار کندتر از iOS 12 است که فقط پس از ۲۳ روز به ۵۰٪ اجرا در دستگاه‌ها رسید. البته این اطلاعات آماری به این دلیل متغیر است که در سال گذشته iOS 12 برای کاربران آیپد نیز ارائه می‌شد اما امسال کاربران آیپد از سیستم‌عامل مجزای iPadOS 13 بهره برده‌اند.

iOS 13

از سوی دیگر اپل همچنین برای iPadOS نیز اطلاعات و آماری را منتشر کرده است. البته این اعداد کمی پایین‌تر از iOS هستند زیرا iPadOS 13 تقریباً یک هفته بعد از iOS 13 منتشر شده است. اپل می‌گوید که ۴۱٪ کل دستگاه‌های آیپد معرفی شده در چهار سال گذشته، iPadOS 13 را اجرا می‌کنند، در حالی که ۵۱٪ هنوز iOS 12 را در اختیار دارند و در ۸٪ باقی مانده هنوز نسخه‌های قدیمی‌تر iOS اجرا می‌شود. اما از سوی دیگر ۳۳٪ از تمام دستگاه‌های آیپد، iPadOS 13 را اجرا می‌کنند و ۵۱٪ از کل این آیپدها از iOS 12 برخوردار بوده‌اند. در نهایت هنوز ۱۶٪ از دستگاه‌ها نسخه‌های قبلی را اجرا می‌کنند.

این آمار خیلی بهتر از وضعیت اندروید در این زمینه بوده است. البته گوگل اخیرا آماری از دریافت نسخه به‌روزرسانی اندروید منتشر نکرده در نتیجه به‌طور دقیق مشخص نشده که تاکنون چه تعداد از دستگاه‌ها از جدیدترین نسخه اندروید استفاده می‌کنند. آخرین باری که گوگل این آمار را بررسی کرد، در ماه مه سال جاری بود که اندروید ۹ پای فقط در ۱۰/۴% از کل دستگاه‌های اندروید سراسر جهان نصب شده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات