آیفون 11 نیز همانند آیفون XR در هند مونتاژ خواهد شد

پنج‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل قصد دارد گوشی هوشمند آیفون ۱۱ را نیز همچون آیفون XR به‌زودی در هند تولید کند.
تبلیغات

اوایل سال گذشته اخباری در مورد مونتاژ گوشی‌های اپل آیفون بالارده در هند منتشر شد. اوایل دی‌ماه سال گذشته گفته شد که فاکسکان از ابتدای سال ۲۰۱۹ آیفون را در هند تولید می‌کند و آخرین اخبار شهریورماه امسال حاکی از آن بود که اپل و فاکسکان برای تولید در هند یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کنند

براساس آخرین گزارش ET Telecom، ظاهرا کوپرتینونشین‌ها به‌تازگی تولید آیفون XR را در کشور هند آغاز کرده‌اند و در حال برنامه‌ریزی برای مونتاژ آیفون ۱۱ طی ماه‌های آینده در این کشور هستند. طی هفته‌های گذشته، اپل بررسی‌ها و آزمایش‌های مختلفی در حوزه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند آیفون توسط Foxconn Chennai انجام داده تا نسبت به تولید این دستگاه‌ها در هند اطمینان حاصل کند.

آیفون 11 / iPhone 11

پیش از این نیز اپل، مدل‌های قدیمی‌تر گوشی‌های هوشمند خود همچون آیفون 6s و آیفون ۷ را در کارخانه‌ی ویسترون که شرکتی تایوانی در هند است، تولید می‌کرد. اما این نخستین باری است که مدل‌های جدیدتر گوشی‌های آیفون در هند مونتاژ می‌شوند. براساس اعلام منابع آگاه، مونتاژ و تولید گوشی‌های هوشمند جدید آیفون نیازمند فناوری‌های پیشرفته‌‌‌تری است، به‌‌همین دلیل مدت طولانی طول می‌کشد تا فرایند تولید آغاز شود.

گوشی‌های هوشمندی که در هند تولید می‌شوند، قرار نیست فقط در بازار محلی هند به‌ فروش برسند و کوپرتینونشین‌ها قصد دارند محصولات مونتاژ هند را به سایر بازارهای اروپایی نیز صادر کنند. در واقع هند تبدیل به قطب جهانی تولید گوشی‌های هوشمند آیفون اپل خواهد شد. با مونتاژ گوشی‌های آیفون در هند، هزینه‌ی ۲۰ درصدی واردات از کل هزینه‌ها کسر می‌شود، ولی ظاهرا تغییری در قیمت نهایی محصول برای کاربران هندی ایجاد نخواهد شد. 

دولت هند از اپل خواسته تا مونتاژ و تولید تمامی گوشی‌های هوشمند خود را در کشور هند به‌انجام برساند. بازار هند رو به رشد است و با توجه به جنگ تجاری بین ایالات متحده و چین، گزینه‌ی تولید دستگاه‌های اپل در هند برای کوپرتینونشین‌ها نیز گزینه‌ی مناسبی محسوب می‌شود. 

در حال حاضر اپل ۲ درصد سهم بازار هند را دراختیار دارد. سامسونگ و وان پلاس نیز رقبای اصلی کوپرتینونشین‌‌ها در بازار هند هستند. باتوجه به قیمت‌گذاری مناسب گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۱ و آیفون XR و گزینه‌های مختلف دسترسی برای خرید دستگاه‌های آیفون در بازار هند، احتمالا سهم بازار گوشی‌های آیفون در هند افزایش خواهد سافت. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات