فروشگاه نرم افزار ویندوزفون 8.1 در تاریخ ۱۶ دسامبر تعطیل خواهد شد

پنج‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
به‌زودی فروشگاه رسمی مایکروسافت برای دانلود و نصب برنامه‌های نسخه ۸.۱ ویندوزفون تعطیل خواهد شد.
تبلیغات

کم‌کم به پایان عمر ویندوزفون نزدیک می‌شویم. پس از اعلام تعطیلی فروشگاه نرم‌افزاری ویندوزفون 8.1 و پایان پشتیبانی مایکروسافت در انتهای سال جاری، این شرکت با معرفی نرم‌افزار Android Your Phone، بسته‌ی نرم‌افزاری Office Mobile همچنین، گوشی هوشمند با دو صفحه‌نمایش «Duo» مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید به فعالیت خود در زمینه‌ی گوشی هوشمند ادامه می‌دهد.

مایکروسافت در آخرین به‌روزرسانی در صفحه‌ی پشتیبانی خوداعلام کرد که فروشگاه ویندوز فون 8.1 را در تاریخ ۱۶ دسامبر تعطیل خواهد کرد.

مایکروسافت به کاربران توصیه می‌کند که به فروشگاه ویندوز فون 8.1 مراجعه کرده و تمام برنامه‌های مورد نظر خود را دانلود و نصب کنند. کاربران در صورت حذف برنامه‌ها یا تنظیم مجدد دستگاه که منجر به حذف برنامه‌ها می‌شود، قادر به نصب مجدد آن‌ها نخواهند بود.

این شرکت در اکتبر سال گذشته پذیرش برنامه‌های جدید برای ویندوز فون 8.1 در فروشگاه را متوقف کرد؛ از ماه ژوئیه سال جاری، برنامه‌های توزیع به‌روزرسانی برنامه‌ها در دستگاه‌هایی با سیستم‌عامل ویندوزفون 8.1 متوقف شد.

برخی از دستگاه‌های لومیا می‌توانند با به‌روزرسانی به ویندوز 10 موبایل همچنان به کار خود ادامه دهند، اما پشتیبانی از آن نیز در تاریخ ۱۰ دسامبر به پایان می‌رسد، به این معنی که هیچ‌گونه رفع عیب رایگان یا به‌روزرسانی امنیتی وجود منتشر نخواهد شد اما حداقل فروشگاه نرم‌افزاری آن در حال حاضر قابل استفاده است.

ویندوزفون/windows phone

۱۷ مدل گوشی لومیا وجود دارد که می‌تواند به‌روزرسانی ویندوز 10 موبایل را نصب کنند. بعید به نظر می‌رسد، کسی که یکی از این موبایل‌ها را دارد، هنوز از سیستم‌عامل ویندوزفون 8.1 استفاده کند؛ اما اگر این‌گونه باشد، اکنون دلیل خوبی برای به‌روزرسانی وجود دارد. توجه داشته باشید که پشتیبانی رسمی برای ویندوز 10 موبایل نیز به‌زودی به پایان می‌رسد (پشتیبانی رسمی مایکروسافت برای برخی از مدل‌ها قبلاً به پایان رسیده است و در پایان سال جاری برای همه مدل‌ها پایان خواهد یافت).

در ژانویه هنگامی که مایکروسافت از پایان عمر ویندوز 10 موبایل خبر داد، این شرکت به مشتریان خود توصیه کرد که از یک دستگاه اندروید یا iOS پشتیبانی‌شده استفاده کنند.

برای نصب به‌روزرسانی، باید برنامه Upgrade Advisor را از طریق تلفن خود دانلود و نصب کنید (این کار را قبل از ۱۶ دسامبر انجام دهید) یا از طریق ابزار به‌روزرسانی توسط رایانه شخصی نسبت به به‌روزرسانی تلفن همراه خود اقدام کنید. در ادامه فهرستی از تمام دستگاه‌های لومیا واجد شرایط برای به‌روزرسانی ویندوز 10 موبایل آورده شده است:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات