تولید موتورسیکلت برقی هارلی دیویدسن لایووایر متوقف شد

چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
نقص در سیستم شارژ موتورسیکلت برقی لایووایر هنگام آزمایش‌های کیفیت نهایی، باعث شد تا هارلی دیویدسن به‌طور موقت تولید و تحویل این محصول جدید را متوقف کند.
تبلیغات

هارلی دیویدسن روز دوشنبه اعلام کرد که تولید و تحویل لایووایر (LiveWire)، اولین موتورسیکلت برقی این شرکت پس از کشف نقص در بررسی‌های کیفیت نهایی متوقف شده است. سازنده‌ی موتورسیکلت آمریکایی اعلام کرده که شرایط غیر استانداردی را در موتورسیکلت‌های برقی لایووایر کشف کرده است. هارلی دیویدسن اواخر ماه گذشته تحویل موتورسیکلت برقی لایووایر به نمایندگی‌های فروش خود را آغاز کرده بود و یافتن این عیب، باعث آغاز مجدد آزمایش و تجزیه‌وتحلیل‌های اضافی شده است.

Harley-Davidson LiveWire electric motorcycle / موتورسیکلت برقی هارلی دیویدسن لایووایر

این شرکت اعلام کرده که آزمایش‌های مجدد لایووایر خوب پیش می‌رود، اما زمان مشخصی برای شروع دوباره‌ی تولید ارائه نکرده است. در پی اعلام این خبر، ارزش سهام هارلی دیویدسن در بازار بورس ۱ درصد کاهش یافت و به ۳۴/۷۳ دلار در هر سهم رسید. هارلی دیویدسن در حال سرمایه‌گذاری و تمرکز روی توسعه و تولید موتورسیکلت برقی است تا نسل بعدی موتورسواران جوان را که آگاهی بیشتری نسبت به محیط زیست دارند، جذب کرده و نمودارهای کاهشی فروش را در آینده معکوس کند. موتورسیکلت برقی لایووایر از ماه ژانویه امسال با قیمت ۲۹،۷۹۹ دلار برای سفارش در ایالات متحده در دسترس قرار داشت. نمایندگی‌های فروش هارلی دیویدسن به رویترز گفتند که عمده‌ی سفارش‌های این موتورسیکلت الکتریکی را موتورسواران قدیمی درخواست داده‌اند.

Harley-Davidson LiveWire electric motorcycle / موتورسیکلت برقی هارلی دیویدسن لایووایر

به گزارش روزنامه‌ی وال استریت ژورنال، هارلی دیویدسون به دلیل وجود مشکلی در سیستم شارژ این موتورسیکلت برقی که هنوز علت آن مشخص نشده، تولید لایووایر را متوقف کرده است. طبق گزارش وال استریت ژورنال، هارلی دیویدسن از مشتریان خواسته است تا از شارژ موتورسیکلت‌های لایووایر در منزل خود خودداری کرده و در عوض آن‌ها را از طریق DCFC در نمایندگی محلی هارلی دیویدسن شارژ کنند، تا این موضوع حل شود.

Harley-Davidson LiveWire electric motorcycle / موتورسیکلت برقی هارلی دیویدسن لایووایر

مسئولان هارلی دیویدسن می‌گویند که مشکل شارژ موتورسیکلت برقی، ایمنی لایووایر را به خطر نمی‌اندازد. خبر کشف عیب در این موتورسیکلت، ضربه‌ی سهمگینی بر پیکر سازنده‌ی آمریکایی محسوب می‌شود؛ زیرا این شرکت با توقف تولید و عرضه به همراه فروش ضعیف در سه‌ماهه گذشته روبه‌رو شده است. لایووایر نمایانگر جوان‌سازی در هارلی دیویدسن به شمار می‌رود، زیرا در تلاش برای جذب مشتریان جدیدی که در گذشته به این برند یا حتی موتورسواری توجه نداشتند، وارد بازار موتورسیکلت برقی می‌شود. با این حال، قیمت حدود ۳۰،۰۰۰ دلاری آن مانع اصلی تمایل مشتری برای خرید است.

یکی از نمایندگی‌های هارلی دیویدسن که از او خواسته شده بود تا درباره‌ی علت تعلیق تولید و عرضه لایووایر اظهارنظر کند، این‌طور پاسخ داد:

از آنجا که ما در زمینه‌ی برقی کردن موتورسیکلت پیشرو هستیم، اولین موتورسیکلت‌های لایووایر را به نمایندگی‌های مجاز تحویل داده‌ایم. ما اخیراً در یک بررسی کیفیت نهایی، شرایط غیر استانداردی را کشف کردیم و تولید و تحویل متوقف شد. شرکت در ادامه، آزمایش و تجزیه‌وتحلیل اضافی را شروع کرد که به‌خوبی پیش می‌رود. ما با نمایندگان و مشتریان لایووایر در تماس نزدیک هستیم و به آن‌ها اطمینان داده‌ایم که می‌توانند سوار موتورسیکلت‌های لایووایر خود شوند. طبق معمول، کیفیت، اولویت اصلی است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات