اختراع جدید مایکروسافت، طول عمر باتری را دقیق‌تر محاسبه می‌کند

دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
پتنت تازه‌ی مایکروسافت روش سنجش جدیدی برای طول عمر باتری معرفی کرده که با دقت به مراتب بیشتری از نمونه‌های دیگر کار می‌کند.
تبلیغات

فعالیت مجدد مایکروسافت در بازار گوشی‌های هوشمند، مسئله‌ی طول عمر باتری و نحوه‌ی سنجش آن را یک بار دیگر به مسئله‌ای حیاتی برای این شرکت تبدیل کرده است. این مسئله به‌خصوص درباره‌ی سری جدید سرفیس‌های مایکروسافت یعنی سرفیس Duo که هر سمت آن قطر بسیار کمی معادل ۴/۸ میلی‌متر دارد بیشتر به چشم می‌آید.

به همین دلیل، مایکروسافت به‌تازگی اختراع جدیدی ثبت کرده که به کمک آن کاربر می‌تواند با دقتی به مراتب بیشتر از قبل طول عمر باتری خود را اندازه بگیرد. مایکروسافت امیدوار است با کمک این روش جدید، کاربران بتوانند با دقت بیشتری طول عمر باتری گجت‌ها و دستگاه‌های خود را محاسبه کنند.

باتری

به کمک فناوری جدید مایکروسافت، طول عمر باتری با دقت بیشتری محاسبه و سناریوهای مختلفی برای نحوه‌ی استفاده از دستگاه در جهت افزایش طول مدت زمان استفاده از آن پیش از نیاز به شارژ مجدد باتری، پیشنهاد می‌شود.

در این فناوری جدید، یک رابط کاربری روی صفحه‌ی نمایشگر دستگاه، به کاربر نشان می‌دهد که هرکدام از وظایف در حال اجرا چه مقدار انرژی مصرف می‌کنند و باتوجه به میزان شارژ باتری، تا چه زمان قادر به سرویس‌دهی خواهند بود.

در حال حاضر سازندگان تلفن‌های همراه ادعا می‌کنند که محصولاتشان باکمک سیستم‌های مدیریت توان مبتنی‌بر هوش مصنوعی، الگوهای رفتاری کاربر را آموزش می‌بینند و دستگاه را با نحوه‌ی استفاده‌ی کاربر تطبیق می‌دهند. فناوری جدید مایکروسافت با محاسبه‌ی دقیق‌تر مصرف انرژی برنامه‌ها، به کاربر اجازه‌ی تصمیم‌گیری مؤثرتر براساس نیازها و اولویت‌های شخصی را خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات