نمایشگر آیفون 11 اپل احتمالا به‌شدت خش‌پذیر است

دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
برخی از کاربران آیفون ۱۱ مدعی شده‌اند پس از چند روز استفاده، روی نمایشگر آن خط‌و‌خش زیادی افتاده است.
تبلیغات

اپل ماه گذشته‌ی میلادی با برگزاری رویدادی اختصاصی، به‌صورت رسمی آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو را رونمایی کرد. گوشی‌های آیفون‌های جدید اپل از سخت‌افزار قدرتمندتری در مقایسه با نسخه‌های قبلی بهره‌مند هستند و چینش دوربین اصلی آن‌ها جدید است. کوپرتینویی‌ها هنگام معرفی آیفون‌های جدید مدعی شدند «جان‌سخت‌ترین شیشه‌ی به‌کاربرده‌شده در تاریخ گوشی‌های هوشمند» از نمایشگر آن‌ها محافظت می‌کند. بااین‌حال، گزارش‌‌های برخی از کاربران گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۱، خلاف ادعاهای اپل را اثبات می‌کند.

آیفون 11 پرو مکس / iPhone 11 Pro Max

براساس گزارش‌های مذکور، در یکی از ترِدهای ایجادشده در انجمن پشتیبانی اپل، روی نمایشگر گوشی آیفون ۱۱ پس از چند روز استفاده، خط‌و‌خش افتاده است. ترد مذکور در انجمن اپل ۲۵ سپتامبر (۳ مهر) ایجاد شده است و ترد جدیدی به‌شمار می‌آید. تاکنون بیش از ۶۰۰ پست در این ترد نوشته شده است که در اکثر آن‌ها، کاربران آیفون ۱۱ در حال گلایه از اپل به‌دلیل ایجاد خط‌و‌خش روی نمایشگر گوشی‌شان هستند.

برخی از کاربران نوشته‌اند گوشی‌شان را تنها در جیب شلوارشان قرار داده‌اند و بعدا متوجه بروز خط‌و‌خش روی نمایشگر آن شده‌اند. آیفون‌های اپل دربرابر خط‌و‌خش مقاوم نیستند؛ اما از پنل شیشه‌ای بسیار سخت و محکمی بهره می‌گیرند تا نمایشگر آن‌ها در مواجهه با اشیای روزمره‌ای نظیر سکه و کلید خراشیده نشود. آن‌طور‌که به‌نظر می‌رسد، این مشکل فقط به آیفون ۱۱ محدود نیست؛ زیرا برخی از دارندگان آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس نیز مدعی شده‌اند گوشی‌شان به‌دلیل مواجه با اشیای معمولی، خراش‌های نسبتا عمیقی برداشته است. 

برای مثال کاربری با انتشار عکس زیر در توییتر نوشته است:

این آیفون ۱۱ جدید من پس از فقط یک هفته استفاده است. گوشی را تنها در جیبم قرار داده بودم. خط‌و‌خش زیادی روی آن دیده می‌شود.
خط و خش آیفون 11

کاربری دیگر عکس زیر را منتشر کرده و نوشته است:

آیفون ۱۱ پرو من پس از سه هفته استفاده. گوشی‌ام را همیشه در جیبم می‌گذاشتم و چیز دیگری به‌جز گوشی در جیبم نبود. هرگز اتفاق مشابهی را با آیفون‌های قبلی تجربه نکرده بودم.
خط و خش آیفون 11

جالب است بدانید کاربر دوم در زیر توییتش، توییت دیگری منتشر کرده و نوشته است که عکس بالا را ازطریق آیفون ۱۱ ثبت کرده است. آیفون ۱۱ مذکور را در زیر این پاراگراف می‌توان مشاهده کرد. او می‌گوید از عمر این آیفون ۱۱ تنها چند ساعت می‌گذرد:

خط و خش آیفون 11

JerryRigEverything در یوتیوب کانال شناخته‌شده‌ای است که مقاومت گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها را به‌دقت و با وسواس زیاد در آزمایش‌های خاصی می‌سنجد. این کانال مدتی پیش گوشی‌های آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو مکس را زیر ذره‌بین برد و آن‌ها را ازلحاظ مقاومت بررسی کرد که نتیجه‌ی کار به‌طور کلی مثبت بود. البته فراموش نکنید تفاوت بسیار زیادی بین آزمایش‌های انجام‌شده در محیط آزمایشگاهی با آنچه گوشی‌ها در دنیای واقعی هنگام قرارگرفتن در جیب تجربه می‌کنند، وجود دارد. 

این نخستین‌باری نیست که کاربران آیفون ۱۱ از گِلِه‌ می‌کنند؛ چراکه مدتی پیش تعداد زیادی از دارندگان آیفون ۱۱ مدعی شده بودند این گوشی همچون آهن‌ربایی برای جذب گرد‌و‌غبار عمل می‌کند.

آیفون 11 پرو مکس / iPhone 11 Pro Max

امیدواریم اپل به‌زودی به ادعاهای کاربران واکنش نشان دهد و در‌این‌زمینه شفاف‌سازی کند. تا زمان انتشار اطلاعیه‌ی اپل، پیشنهاد می‌کنیم اگر از آیفون ۱۱ استفاده می‌کنید، حتما قاب و محافظ نمایشگر مناسبی برای آن تهیه کنید.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این موضوع چیست؟

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی هوشمند را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس خواهد بود. همچنین، می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، قیمت گوشی شیائومی، هواوی و آیفون‌‌های اپل از همین بخش استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات