Nomad شارژر بی‌‌ سیم Base Station Pro را معرفی کرد

یک‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
مطالعه 3 دقیقه
بیس استیشن پرو (Base Station Pro) نام شارژر بی‌سیم جدید شرکت Nomad است که قابلیت‌هایی شبیه‌ پد شارژ بی‌سیم لغوشده‌ی ایرپاور اپل دارد.
تبلیغات

چند سال پیش، اپل از تولید پد شارژ بی‌سیم مخصوصی با نام ایرپاور (Airpower) خبر داده بود. زمان زیادی از معرفی اولیه‌ی این گجت گذشت؛ اما هیچ‌گاه به‌صورت رسمی معرفی و به بازار عرضه‌ نشد. شایعات ضد‌و‌نقیضی در‌این‌زمینه شنیده می‌شد تا اینکه در فروردین‌ ۱۳۹۸، اپل در اطلاعیه‌ای رسمی از توقف تولید ایرپاور خبر داد. بدون شک ایرپاور یکی از مهم‌ترین شکست‌های اپل تابه‌امروز به‌شمار می‌آید. 

شرکت‌های زیادی به‌دنبال اعلام خبر لغو ساخت ایرپاور سعی کردند با تولید محصولاتی مشابه، توجهات را به‌سمت خود جلب و خلأ به‌وجود‌آمده را پر کنند. این شرکت‌ها محصولات مختلفی را معرفی و عرضه کرده‌اند که هیچ‌یک نتوانسته‌اند ویژگی‌هایی دقیقا مشابه ایرپاور ارائه دهند. جدیدترین شرکتی که در این مسیر قدم برداشته، Nomad است. این شرکت چند روز پیش پد شارژ بی‌سیم بیس استیشن پرو را رونمایی کرد؛ شارژری که گفته می‌شود همچون ایرپاور، شارژر بی‌سیم همه‌کاره‌ای به‌شمار می‌آید. درواقع ظاهرا Nomad توانسته از پس انجام کاری بربیاید که اپل نتوانسته بود آن را انجام دهد.

نومد بیس استیشن پرو / Nomad Base Station Pro

ایرپاور ویژگی‌های جالب زیادی داشت؛ اما آنچه بیشتر از همه جلب‌توجه می‌کرد، این بود که اپل مدعی شد این پد شارژ بی‌سیم می‌تواند هر نوع دستگاهی را شارژ کند و فقط به گوشی یا ساعت محدود نیست. درضمن، کاربر مجبور نبود دستگاهش را در جایگاه خاصی قرار دهد و تمام سطح پد امکان شارژدهی داشت. کاربر می‌توانست به‌راحتی سه دستگاه را به‌صورت هم‌زمان روی پد قرار دهد تا شارژ شوند. Nomad می‌گوید در پد شارژ بیس استیشن پرو توانسته به چنین قابلیتی دست پیدا کند. 

بیس استیشن پرو از ۱۸ سیم‌پیچ القایی بهره‌مند است

پدهای شارژ بی‌سیم از القای الکترومغناطیسی به‌منظور شارژ دستگاه‌ها استفاده می‌کنند. هم دستگاه مقصد و هم پد شارژر سیم‌پیچ‌های خاصی دارند. سیم‌پیچ موجود در پد جریان الکتریکی را دریافت و میدانی الکترومغناطیسی ایجاد می‌کند. میدان یادشده باعث ایجاد جریان الکتریکی در سیم‌پیچ موجود در دستگاه می‌شود تا فرایند شارژ باتری آغاز شود. 

پدهای شارژ بی‌سیمی که بتوانند سه‌ دستگاه را شارژ کنند، معمولا سه سیم‌پیچ دارند و کاربر باید دستگاهش را در منطقه‌ی خاصی از سطح پد قرار دهد؛ اما پد شارژ بی‌سیم بیس استیشن پرو ۱۸ سیم‌پیچ دارد که باعث می‌شود تمام سطح آن توانایی شارژدهی را داشته باشد. ظاهرا Nomad برای دستیابی ۱۸ سیم‌پیچ، با شرکتی به‌نام Aira همکاری تجاری کرده است تا از فناوری شارژ بی‌سیم ویژه‌ی این شرکت با نام FreePower بهره بگیرد. درواقع، بیس استیشن پرو به‌لطف بهره‌مندی از این فناوری می‌تواند بفهمد دستگاهتان را در کجای سطح پد شارژ بی‌سیم قرار داده‌اید. 

بیس استیشن پرو به‌طور کلی از جوانب مختلف شباهت زیادی به دیگر پدهای شارژ بی‌سیم شرکت Nomad دارد. این پد به بدنه‌ای از جنس آلومینیوم با پوششی از چرم مجهز است و از یک درگاه ۲۷ واتی USB-C بهره می‌گیرد.

چند نکته‌ی مهم برای استفاده از این پد شارژ بی‌سیم وجود دارد. بیس استیشن پرو می‌تواند هریک از دستگاه‌ها را با توان نهایتا ۵ وات شارژ کند و این یعنی از قابلیت شارژ سریع خبری نیست. حتی اگر دستگاهتان از شارژ‌ سریع پشتیبانی کند، نمی‌توانید از این قابلیت در بیس استیشن پرو بهره بگیرید. افزون‌بر‌این‌، فعلا جزئیات دقیق مربوط به قیمت و تاریخ عرضه‌ی پد شارژ بی‌سیم بیس استیشن پرو منتشر نشده است. در‌حال‌حاضر، تنها می‌دانیم Nomad قصد دارد بیس استیشن پرو را در تاریخی نامشخص در نوامبر ۲۰۱۹ (آبان و آذر ۱۳۹۸) روانه‌ی بازار کند. 

بیس استیشن پرو برخلاف ایرپاور از  ساعت هوشمند اپل‌واچ پشتیبانی نمی‌کند. درضمن، تاکنون هیچ‌یک از کارشناسان نتوانسته‌اند دقیق با این شارژر بی‌سیم کار کنند؛ بنابراین، ادعاهای یادشده درباره‌ی توانایی‌های بیس استیشن پرو برای شارژ هم‌زمان چند دستگاه را فعلا فقط Nomad مطرح کرده است و برای اظهارنظر نهایی درباره‌ی آن‌ها باید منتظر بررسی کارشناسان فناوری بمانیم. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی پد شارژر بی‌سیم Nomad چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات