کیبورد جدید مایکروسافت با کلید مخصوص آفیس و ایموجی معرفی شد

یک‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت صفحه‌کلید جدیدش را رونمایی کرد. این صفحه‌کلید به کلیدهای مخصوص نرم‌افزار آفیس و ایموجی مجهز است.
تبلیغات

مایکروسافت صفحه‌کلید جدید خود را معرفی کرد؛ صفحه‌کلیدی که قرار است ماه جاری میلادی وارد بازار شود. طبق اعلام قبلی، صفحه‌کلید مذکور به‌جای کلید ویندوز، کلیدی برای فراخوانی آفیس و کلیدی نیز برای بازکردن پنل ایموجی در نرم‌افزارهای پیام‌رسان دارد.

کیبورد جدید مایکروسافت

در صفحه‌کلید جدید و ارگونومیک مایکروسافت که قطر کمی دارد و ازطریق بلوتوث به سیستم وصل می‌شود، کلید ویندوز سمت راست با کلید آفیس جایگزین شده است. ناگفته نماند در ویندوز ۱۰، کاربر می‌تواند این کلید را به‌عنوان میان‌بری برای نرم‌افزارهای آفیس به‌کار ببرد. همچنین در این نسخه از ویندوز، به‌صورت پیش‌فرض ترکیب کلید آفیس و W صفحه‌ی جدید ورد و ترکیب کلید آفیس و X پرونده‌ی جدید اکسل بازمی‌کند.

علاوه‌بر کلید آفیس، در این صفحه‌کلید جدید کلیدی ویژه‌ی ایموجی هم دیده می‌شود. در ویندوز ۱۰، این کلید مجموعه‌ای از ایموجی‌ها را فراخوان می‌کند. نکته‌ی منفی درباره‌ی کلید ذکرشده این است که کاربر نمی‌تواند از آن به‌عنوان میان‌بری برای ایموجی منحصر‌به‌فرد و خاص استفاده کند. کلید ایموجی در صفحه‌کلید جدید مایکروسافت چندان کاربردی به‌نظر نمی‌رسد؛ اما ردموندی‌ها با توجه به محبوبیت روزافزون ایموجی‌ها، انتظار دارند استفاده از این کلید به‌زودی همه‌گیر شود.

کیبورد جدید مایکروسافت

هنوز مشخص نیست شرکت‌های دیگر تولید‌کننده‌ی صفحه‌کلید تغییرات جدید مایکروسافت را روی محصولات خود اعمال خواهند کرد یا خیر

به‌گزارش پایگاه خبری ورج (The Verge)، با تولید صفحه‌کلیدهای جدید مایکروسافت، هنوز مشخص نیست دیگر شرکت‌های تولیدکننده‌ی صفحه‌کلید برنامه‌ای برای اقدام مشابه ردموندی‌ها دارند یا خیر. براساس این گزارش، بیشتر صفحه‌کلیدهای تولیدی شرکت‌های دیگر همچنان با کلید ویندوز وارد بازار می‌شوند و براساس توافق‌های حقوقی، این کلید در همه‌ی صفحه‌کلیدها محل یکسانی دارد.

Microsoft Keyboard

مایکروسافت صفحه‌کلیدهای جدید خود را بی‌سروصدا در رویداد سرفیس رونمایی و تا ۱۵ اکتبر روانه‌ی بازار خواهد کرد. صفحه‌کلید ارگونومیک مایکروسافت ۵۹/۹۹ دلار قیمت دارد و به‌همراه پنل زیردستی برای استراحت مچ و با قابلیت ارتباط سیمی ازطریق درگاه USB عرضه خواهد شد. مایکروسافت صفحه‌کلید بلوتوث کوچک‌تری هم به بازار عرضه خواهد کرد که ۴۹/۹۹ دلار قیمت دارد و از بلوتوث نسخه‌ی ۵ پشتیبانی می‌کند. شایان ذکر است عمر باتری این صفحه‌کلید سه سال است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات