ترسناک ترین فیلم های سال ۲۰۱۹ از دید زومجی

جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
در این مقاله به معرفی اجمالی ترسناک‌ترین فیلم‌هایی می‌پردازیم که تا به اینجای سال ۲۰۱۹ اکران شده‌اند.
تبلیغات

ژانر وحشت، با اینکه یکی از سخت‌ترین ژانرهای سینما برای تماشا است و استرس و دلهره را به بیننده منتقل می‌کند، اما کماکان فیلم ترسناک در زمره یکی از محبوب‌ترین ژانرهای بین فیلم‌دوستان قرار دارد. در سومین قسمت از سری مقالات معرفی بهترین فیلم‌های هر ژانر در سال ۲۰۱۹ از دید زومجی و پس از معرفی بهترین فیلم‌ های کمدی و بهترین فیلم‌های اکشن سال، این‌بار به سراغ فیلم‌های ژانر وحشت رفتیم و بهترین فیلم‌های ترسناک 2019 را معرفی کرده‌ایم.

امسال هم فیلم‌های ترسناک بسیار خوبی برای طرفداران این ژانر اکران شد. از فیلم بسیار عجیب و ترسناک Midsommar، دومین تجربه ترسناک کارگردان فیلم Hereditary، گرفته تا فیلم‌هایی مانند بازسازی Child's Play و جدیدترین فیلم از مجموعه کانجرینگ، سال خوبی را برای وحشت‌دوستان رقم زد.

فیلم آنابل

Annabelle Comes Home

آنابل به خانه می‌آید

  • کارگردان: گری دابرمن
  • بازیگران: مدیسون آیسمن، ورا فارمیگا و کتی سریف
  • امتیاز راتن‌تومیتوز: ۶۵
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۶

بازهم فیلمی دیگر از مجموعه احضار اما این بار با محوریت عروسک آنابل. اد و لورن، شخصیت‌های آشنای مجموعه در آغاز Annabelle Comes Home عروسک آنابل را به خانه‌شان می‌آورند و در اتاق مخصوص نگه‌داری اشیای داخل محفظه‌ای قرار می‌دهند تا شاید جلوی کار‌های شوم آن را بگیرند. پس از آن این دو برای مدتی از خانه خارج می‌شوند و دخترشان همراه‌با پرستارش در خانه می‌مانند و پس از مدتی یکی از دوستان پرستار هم به آن‌ها ملحق می‌شود و کنجکاوی‌های وی، باعث آزاد شدن آنابل از محفظه مخصوصش می‌شود. آنابل که قدرت تاثیرگذاشتن روی سایر اشیا نفرین‌شده موجود در این اتاق را هم دارد خانه لورن‌ها را به کابوسی برای ساکنین آن تبدیل می‌کند که نتیجه آن خلق شدن دقایق ترسناک زیادی است و هم شاهد جامپ اسکر‌های قابل قبولی هستیم و هم وحشت کلی حاکم بر فیلم تاثیرگذاری لازم را دارد. اگر از علاقه‌مندان همیشگی سری فیلم‌های احضار هستید، تماشای جدید‌ترین هنرنمایی آنابل را هم از دست ندهید.

فیلم Brightburn

Brightburn

برایت‌برن

  • کارگردان: دیوید یاروسکی
  • بازیگران: الیزابت بنکس، جکسون ای دان، دیوید بنمن
  • امتیاز راتن‌تومیتوز: ۵۷
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۲
مقاله‌های مرتبط:

    چه اتفاقی می‌افتاد اگر سوپرمن، به‌جای اینکه ناجی و ابرقهرمان باشد به شخصیت شروری تبدیل می‌شد که قصد تصرف کل جهان را داشت؟ برایت‌برن چنین ایده داستانی را انتخاب و ارائه می‌کند که نتیجه آن اثری با قتل‌های بسیار فجیع است که مو را به تن هرکسی سیخ می‌کنند. داستان فیلم ما را با شخصیت توری آشنا می‌کند که به‌دلیل ناباروری همیشه در حسرت فرزند است اما درنهایت پس از قبول کردن حضانت نوزادی به اسم برندن، رویایش برای مادر شدن تعبیر می‌شود. برندن همان بچه‌ای است که توری و کایل، همسرش، همیشه حسرتش را می‌کشیدند؛ بچه‌ای باهوش و دوست‌داشتنی. اما با بزرگ‌تر شدن برندن، کم کم وی متوجه قدرت‌های فرازمینی و عجیبی می‌شود که کم کم خانواده‌اش را هم نگران می‌کنند. برندن به‌جای استفاده در این قدرت‌ها در راه درست، به مرور به شخصیت کاملاً شرور و وحشتناکی تبدیل می‌شود که رویا‌های شومی در سر دارد و همین هم مخصوصا برای افراد نزدیک، وی را به یک تهدید واقعی تبدیل می‌کند.

    فیلم Child

    Child's Play

    بازی بچگانه

    • کارگردان: لارس کلوبرگ
    • بازیگران: اوبری پلازا، گابریل پلیتمن، مارک همیل (صداپیشه شخصیت چاکی)
    • امتیاز راتن‌تومیتوز: ۶۴
    • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۵.۹

    مجموعه فیلم‌های ترسناک Child's Play یا همان چاکی جزو آثار قدیمی این ژانر هستند که در سال ۲۰۱۹ شاهد ریبوت شدن آن‌ها و اکران فیلم Child's Play بودیم که مارک همیل هم صداپیشگی عروسک چاکی را در آن برعهده دارد. اندی بارکلی پسر کوچکی است که پس از نقل مکان به شهری جدید، یک عروسک از مادرش هدیه می‌گیرد؛ عروسکی که به مرور تبدیل به بهترین دوست اندی می‌شود اما این ماجرا فقط تا جایی دوام دارد که این عروسک، زنده شده و تصمیم به کشتن آدم‌های دور و برش می‌گیرد. چاکی مثل فیلم‌های قبلی مجموعه در این قسمت هم کار‌های وحشتناکی انجام می‌دهد و از آن طرف اندی و دوستانش هم متحد می‌شوند تا جلوی این عروسک و کار‌هایش را بگیرند. هرچند Child's Play بهترین فیلم ترسناک ۲۰۱۹ یا کلا مجموعه چاکی نیست اما بازهم اگر قسمت‌های قبلی این سری را دیده باشید ارزش تماشا کردن را دارد.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات