خودرو اسپرت VUHL 05RR ساخت مکزیک رونمایی شد

سه‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸
مطالعه 3 دقیقه
VUHL 05RR با قدرت ۳۹۶ اسب‌بخار، از ابرخودروی بوگاتی ویرون نسبت قدرت به وزن بهتری دارد.
تبلیغات

شرکت مکزیکی VUHL با تلاش‌های برادران اِچوِریا شکل گرفت و اولین محصول آن با نام 05 در سال ۲۰۱۳ رونمایی شد. VUHL 05 خودروی سبک‌وزن مسابقه‌ای مجاز به تردد جاده‌ای و در کلاس اصطلاحاً Track toy است که رقیب مدل‌های اروپایی نظیر BAC Mono، اریل اتم (Ariel Atom)، کیترهم (Caterham)، و KTM X-Bow درنظر گرفته می‌شود.

سال ۲۰۱۶ نسخه‌ی جدید 05RR در جشنواره‌ی سرعت گودوود به‌عنوان مدل آزمایشی معرفی شد اما حالا، این مدل در قالب یک خودروی تولیدی و جدید رونمایی می‌شود. VUHL 05RR مدل ۲۰۱۹ در مقایسه با مدل قبلی، ۴۰ درصد قدرت بیشتر را درکنار وزن کمتر قرار داده است تا یک خودروی اسپرت تمام‌عیار در پیست و جاده باشد.

VUHL 05RR

با ۳۹۶ اسب‌بخار قدرت (BHP) و ۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری اکوبوست ساخت فورد، وزن ۶۶۰ کیلوگرم و جعبه‌دنده‌ی سکوئنشال ۶ سرعته VUHL 05RR در زمانی کمتر از ۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این عملکرد فوق‌العاده که به‌صورت دقیق‎تر، یعنی نسبت قدرت به وزن بیشتر از بوگاتی ویرون، مجوز ورود 05RR به باشگاه هایپرکارها خواهد بود. البته در مقابل، با نهایت سرعت ۲۵۵ کیلومتر بر ساعت، این خودروی مکزیکی تنها در پیست‌های پر پیچ‌وخم قدرتمند ظاهر می‌شود.

VUHL 05RR
VUHL 05RR
VUHL 05RR
VUHL 05RR
VUHL 05RR

05RR از شاسی یکپارچه‌ی با ترکیب آلومینیوم و فیبرکربن و صندلی‌های فیبرکربن استفاده می‌کند اما مشتری می‌تواند شاسی تمام فیبرکربن را هم سفارش دهد. سیستم تعلیق از محصولات برند افترمارکت Bilstein با قابلیت تنظیم دو حالته درکنار کمک‌فنرهای Eibach است. 05RR با اسپلیترهای جلو، رکاب‌های مسطح، دیفیوزر عقب و اسپویلر بزرگ نهایت استفاده را از جادوی آیرودینامیک می‌کند؛ درواقع راننده پشت فرمان این مدل، باید فشار ۱.۸ جی را تحمل کند.

قیمت پایه‌ی VUHL 05RR اعلام نشده است اما یکی از فروشنده‌های رسمی بریتانیایی، این مدل را با قیمت ۹۵ هزار و ۹۹۵ پوند (حدود ۱۲۴ هزار دلار) عرضه می‌کند. VUHL 05 با قیمت ۹۰ هزار دلار و اریل اتم ساخت بریتانیا، با قیمت ۵۲ هزار دلار فروخته می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات