اخطار جدی به دفاتر ارائه‌دهنده‌ی سیم کارت غیرقانونی

دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
وزیر ارتباطات از اخطار جدی به دفاتر خدمات ارتباطی خبر داد که با شیوه‌های غیرقانونی، سیم‌کارت را دراختیار ارسال‌کنندگان پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی قرار می‌دهند.
تبلیغات

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اجرایی‌شدن حکم لغو مجوز برای آن دسته از دفاتر خدماتی خبر داد که سیم‌کارت را غیرقانونی دراختیار ارسال‌کنندگان پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی قرار می‌دهند. وی همچنین اعلام کرد این حکم بدون اغماض و پذیرش توجیه درقبال این تخلف به سازمان تنظیم مقررات ابلاغ شده و از امروز اجرایی می‌شود.

وزیر ارتباطات مدتی پیش با برگزاری نظرسنجی در توییترش از مردم خواست بهترین راه را برای رسیدگی به پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی پیشنهاد دهند. در پایان نظرسنجی، وی اعلام کرد یکی از راه‌های مقابله با مزاحمت‌های پیامک‌های تبلیغاتی، شناسایی و برخورد با ارسال‌کنندگان آن است. به‌گفته‌ی وی، سازمان تنظیم مقررات، تنظیمات سخت‌گیرانه‌تری در سیستم کشف تخلف اعمال خواهد کرد و مجوز دفاتر خدماتی فروش سیم‌کارت‌های غیرقانونی لغو خواهد شد. وی با انتشار توییتی از اجرایی‌شدن این طرح خبر داد و نوشت:

اخطار جدی به دفاتر خدمات ارتباطی که با شیوه‌های غیرقانونی سیم‌کارت تلفن‌همراه دراختیار ارسال‌کنندگان پیامک‌های مزاحم قرار می‌دهند: جریمه‌ی «لغو مجوز» بدون اغماض و پذیرش توجیه درقبال این تخلف، به سازمان تنظیم مقررات ابلاغ شده و از امروز اجرایی می‌شود.#حق‌الناس
حسین فلاح جوشقانی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

حسین فلاح جوشقانی، رئیس رگولاتوری نیز این موضوع را تأیید کرد و گفت درحال‌حاضر مشترکان تلفن همراه می‌توانند با استفاده از کد دستوری #۸۰۰* پیامک‌هایی را که از سرشماره‌های خاص ارسال می‌شود قطع کنند. وی همچنین افزود به اپراتورها ابلاغ شده است که با دفاتر خدماتی ارتباطی همکار با اپراتورها، که بدون ضابطه سیم‌کارت در اختیار افرادی بگذارند که از آن صرفا برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی استفاده شود، برخورد و تمامی خدمات این دفاتر قطع خواهد شد. وی در مورد قطع سیم‌کارت‌های شخصی گفت:

در مورد سیم‌کارت‌های شخصی نیز با استفاده از روش‌های فنی هوشمند توانسته‌ایم حدود ۷۰ هزار سیم‌کارت ارسال‌کننده‌ی پیامک تبلیغاتی انبوه را شناسایی و مسدود کنیم. اگر در این زمینه مشخص شود که اپراتورهای تلفن همراه در همکاری با دفاتر خدمات ارتباطی اغماض کرده‌اند مطابق با مصوبات کمیسیون و در چارچوب پروانه با آن‌ها برخورد خواهد شد.

رئیس رگولاتوری همچنین عنوان کرد طبق دستور وزیر ارتباطات، در کنار روش‌های سلبی، روش‌های ایجابی نیز برای حل مشکل پیامک‌های تبلیغاتی در نظر گرفته شده است. وی گفت:

در تعامل و هماهنگی با شرکت‌های بازاریابی دیجیتالی در صدد هستیم روش‌هایی را برای تبلیغات ارزان‌قیمت کسب‌وکارهای کوچک فراهم کنیم تا جایگزین تبلیغات پیامکی شود.

طبق گفته‌ی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ارسال پیامک تبلیغاتی بدون اجازه‌ی مشترک ممنوع است ولی اپراتورها می‌توانند با ارائه‌ی روش‌های تشویقی نسبت به دریافت اجازه‌ی مشترک اقدام کنند. وی گفت:

بر همین اساس در حال مذاکره با اپراتورهای تلفن همراه هستیم تا آن‌ها با در نظر گرفتن روش‌های تشویقی این امکان را فراهم کنند مشترکان در قبال دریافت خدمات تشویقی از سمت اپراتورها، تمایل خود را برای دریافت پیامک‌های تبلیغاتی اعلام کنند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات