هدیونیت پایونیر، گوشی هوشمند را به سیستم اطلاعات و سرگرمی تبدیل می‌کند

دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴
مطالعه 5 دقیقه
پایونیر از قابلیت جدیدی برای اتصال سیستم‌های صوتی قدیمی با گوشی هوشمند در خودروهای قدیمی رونمایی کرد که تنها ۱۵۰ دلار قیمت دارد.
تبلیغات

امروزه سیستم‌های اطلاعاتی و سرگرمی از جمله مواردی هستند که در خودروها به‌روز می‌شوند و باعث تغییر ظاهر آن نیز خواهند شد. این نوع تکنولوژی در ابتدا از نوع آنالوگ بود که فضای زیادی داخل کابین اشغال می‌کرد و با پیشرفت علم روز، در ادامه به نوع DIN کوچک تغییر یافت که به اندازه‌ی یک دی‌وی‌دی درایو کوچک است. سپس بار دیگر به نوع بزرگتر تبدیل شد؛ ابتدا انواع DIN دوگانه و پس از آن سیستم اطلاعاتی و سرگرمی بسیار بزرگ‌تر که دارای صفحه‌نمایش لمسی است، وارد بازار شدند. این روزها برخی از سیستم‌های اطلاعاتی و سرگرمی مانند سیستم MBUX مرسدس بنز، حتی کابین دیجیتال را نیز با صفحه‌نمایش لمسی ترکیب می‌کنند و در امتداد داشبورد گسترش می‌یابند.

Mercedes Benz MBUX Infotaiment

درواقع سیستم اطلاعاتی و سرگرمی هر روز پیشرفته‌تر می‌شود و اگر شما خودروی قدیمی دارید و می‌خواهید آن را به‌روزرسانی کنید، با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهید شد. Pioneer این مشکل را با آخرین نسخه‌ از محصولات خود یعنی SPH-10BT حل کرده است. هدیونیت با صفحه‌نمایش بزرگ شبیه صفحه‌نمایش لمسی سیستم‌های اطلاعاتی و سرگرمی متداول عرضه نمی‌شود. در عوض این سیستم از گوشی هوشمند بهره می‌برد که به کاربر اجازه می‌دهد تا از گوشی آیفون یا تلفن همراه مجهز به سیستم‌عامل اندروید خود به‌عنوان صفحه‌نمایش برای پخش استفاده کند. با استفاده از این قابلیت، SPH-10BT پایونیر می‌تواند به واحد اصلی DIN متصل شود که در خودروهای قدیمی نیز رایج است.

Pioneer Infotainment System /  پایونیر

SPH-10BT پایونیر از بلوتوث برای ارتباط با گوشی هوشمند در واحد اصلی استفاده می‌کند؛ در حقیقت به سیم نیازی نیست، مگر اینکه کاربر نیاز به شارژ تلفن همراه خود داشته باشد. در هر دو جهت قرارگیری portrait و landscape، گوشی هوشمند پس از اتصال با واحد اصلی پایونیر به صفحه‌نمایش کاربرپسند تبدیل می‌شود.

به‌غیر از اتصال و ادغام گوشی هوشمند با سیستم به‌عنوان صفحه‌نمایش، قابلیت کنترل صوتی نیز در دسترس خواهد بود و همچنین امکان تماس‌های هندزفری یا حتی خواندن پیام‌های متنی بدون نیاز به نگاه کردن یا لمس صفحه‌نمایش امکان‌پذیر است. کاربر همچنین می‌تواند با لمس یک دکمه، از اپلیکیشن ناوبری مورد علاقه در گوشی هوشمند خود نیز استفاده کند. درنهایت پایونیر SPH-10BT آماده‌ی اتصال با حسگرهای جداگانه پارکینگ است تا صفحه‌نمایش و هشدارها به گوشی هوشمند منتقل شوند.

Pioneer Infotainment System /  پایونیر

با این هدیونیت دیگر افراد مجبور نیستند فقط برای ارتقای سیستم‌های صوتی و پخش، خودروی سواری قدیمی و محبوب خود را بفروشند و مدل جدیدتری خریداری کنند. سیستم SPH-10BT پایونیر احتمالا با قیمت ۱۵۰ دلار عرضه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات