اینتل تولید برخی پردازنده های +Core را متوقف می‌کند

پنج‌شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
طبق جدیدترین اسناد منتشرشده‌ی اینتل، این شرکت قصد دارد فروش پردازنده‌های همراه‌با حافظه‌های اُپتان را متوقف کند.
تبلیغات

اینتل در سال گذشته، خانواده‌ی جدیدی از محصولات خود را با‌ نام +Core معرفی کرد که پردازنده‌های همراه‌با حافظه‌ی اُپتان را شامل می‌شد. بااین‌حال، اسناد منتشرشده‌ی جدید نشان می‌دهد این شرکت به‌دلیل کمبود تقاضا برای این دسته از مدل‌ها، قصد دارد ساخت آن‌ها را متوقف کند. در این دسته، سه مدل قرار می‌گرفتند که همگی از ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی اُپتان برخوردار بودند. اکنون، به‌نظر می‌رسد مسیر اینتل و Micron، درحال جداشدن باشد.

طبق اعلام اینتل، مشتریان می‌توانند تا ۳۰ سپتامبر، باندل‌های +Core را سفارش دهند و موجودی کافی از این محصولات نیز وجود دارد. همچنین، آخرین سری از این پردازنده‌ها در ۲۷ دسامبر، به خریداران تحویل داده خواهد شد. پس از تحویل این سفارش‌ها، تولید مدل‌های Core+ i7-8700 درکنار Core+ 15-8500 و Core+ i5-8400 همراه‌با ۱۶ گیگابابیت حافظه‌ی اُپتان متوقف خواهد شد.

حافظه‌های اُپتان اینتل بسته‌های منحصربه‌فرد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را شامل می‌شود که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به حافظه‌های 3D XPoint اشاره کرد که می‌تواند قدرت نسل بعدی حافظه‌ها را افزایش دهد. ماژول‌های اُپتان به‌عنوان حافظه‌ی کش یا حافظه‌های SSD معمولی برای بوت سیستم‌عامل استفاده می‌شوند. اینتل قصد داشت با عرضه‌ی این باندل‌ها، فروش حافظه‌های اُپتان خود را نیز افزایش دهد؛ اما به‌نظر می‌رسد انتظارات این شرکت برآورده نشده است. توقف فروش محصولات گفته‌‌شده، خبر بسیار بدی نیز برای شرکت Micron، تأمین‌کننده‌ی حافظه‌های 3D XPoint است؛ زیرا حافظه‌های این شرکت، تنها در سری اُپتان به‌کار رفته و به‌نوعی اینتل، تنها مشتری آن محسوب می‌شود.

همکاری اینتل و Micron از سال گذشته‌ی میلادی شروع شد و طبق آن، این دو شرکت مجموعه‌ای مشترک با نام IMFT برای توسعه‌ی حافظه‌های فلش ایجاد کردند. بااین‌حال، اکنون مدیرعامل اجرایی مایکرون اعلام کرده در آینده‌ای نزدیک، شرایط همکاری خود با اینتل و توسعه‌ی حافظه‌های 3D XPoint را باردیگر بررسی خواهد کرد. ظاهرا اینتل قصد دارد با برند Optane به فعالیتش ادامه دهد و مایکرون نیز برای خرید سهام اینتل از مجموعه‌ی IMFT تمایل زیادی دارد.

درپایان، باید اشاره کرد تمامی مطالب مذکور ممکن است فقط دلایلی جزئی برای توقف ساخت این محصولات به‌شمار بروند و دلیل اصلی، ناکامی نه‌چندان چشمگیر آن‌ها در بازار بوده باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات