واکنش وزیر صنعت به اعتراض برخی خریداران خودروهای داخلی

پنج‌شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
وزیر صنعت در واکنش به تجمع خریداران خودرو در مقابل وزارت صمت، بر پیگیری حقوق مردم از خودروسازان تاکید کرد.
تبلیغات

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در واکنش به اعتراض دیروز برخی خریداران خودرو در مقابل این وزارتخانه تاکید کرد خودروهایی که پیش از این با قیمت قطعی پیش‌فروش شده‌اند، مشمول افزایش قیمت‌های جدید نمی‌شوند. هفته‌های گذشته با صدور مجوز افزایش قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی از سوی ستاد تنظیم بازار، شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کردند. در ادامه دو خودروساز بزرگ کشور که از خرداد ماه هیچ‌گونه طرح فروش فوری و نقدی نداشتند و از کمبود قطعه و مشکل تأمین ارز شکایت می‌کردند، ناگهان تمام مشکلات‌شان حل شد و تعداد زیادی از محصولات خود را با قیمت مصوب جدید به فروش رساندند. 

ایران خودرو سایپا Saipa IKCO

در همین راستا دیروز برخی از خریداران خودروهای داخلی (ایران‌خودرو و سایپا) در اعتراض  به برخی شرایط تحویل خودرو از جمله افزایش قیمت‌های اخیر در مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت اعتراض کردند که این موضوع واکنش رضا رحمانی را به‌دنبال داشت.

طبق اعلام این وزارتخانه، رحمانی در این زمینه اعلام کرد:

وزیر صمت درکنار مردم و مطالبه‌گر حقوق مردم از خودروسازان است. در جلسات روزهای اخیر به‌طور جدی از مدیران دو خودروساز بزرگ خواسته‌اند که براساس قراردادها، روند تحویل خودروها تسریع شود. قراردادهای قطعی مشمول افزایش قیمت نمی‌شود.
پژو ۴۰۵ پراید  pride peugeot 405

هفته‌ی گذشته به‌دنبال صدور مجوز از سوی ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت جدید خودروهای پرتیراژ داخلی اعلام شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات