بیت‌مین، غول استخراج، پروژه‌هایش در آمستردام و تگزاس را تعطیل کرد

سه‌شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
به‌دلیل سقوط قیمت ارزهای رمزپایه، شرکت بیت‌مین ناچار شده پروژه‌های مختلفش را متوقف کند.
تبلیغات

مشکلات بیت‌مین همچنان ادامه دارد؛ چراکه بزرگ‌ترین شرکت استخراج بیت‌‌کوین در جهان اخیرا اعلام کرده که پروژه‌های بیشتری را تعطیل خواهد کرد. بیت‌مین در آخرین فصل سال ۲۰۱۸ بیش از ۷۰۰ میلیون دلار ضرر کرد و در آخرین ماه سال گذشته ناچار شد نیمی از کارکنانش را تعدیل کند. افزون‌براین، این شرکت شعبه‌ی تازه‌تأسیسش در اسرائیل را به‌دلیل ضررهای متعدد مالی تعطیل و تمامی کارمندانش را اخراج کرد. در همین حال، رسانه­‌های چینی گزارش داده‌اند مدیران شرکت بیت‌مین، ژیان وو (Jihan Wu) و میکره ژان (Micree Zhan)، در‌حال‌ترک این شرکت هستند.

پروژه بیت‌مین در تگزاس متوقف می‌شود

طبق گزارش رادیو جمهوری تگزاس، بیت‌مین فعالیت‌هایش را در راک‌دال (Rockdale) تگزاس، شهری در شرق آستین که قبلا محل استخراج زغال‌سنگ بود، به حالت تعلیق درآورده است. سال گذشته گفته‌ شده بود پروژه‌ی شهر راک‌دال به بزرگ‌ترین پروژه‌ی استخراج ارز دیجیتال در سراسر ایالات متحده‌ی آمریکا تبدیل خواهد شد. درنتیجه‌ی تعلیق فعالیت‌های پروژه‌ی تگزاس، تمامی کارمندان به جز دو مهندس و مدیر منابع انسانی اخراج شدند. بیت‌مین میلیون‌ها دلار صرف ایجاد ساختمان‌های این پروژه کرده و نزدیک به ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ استخراج‌کننده در آنجا دارد.

استیو یانگ، قاضی شهرستان میلام تگزاس گفته است:

واقعا ناامیده شده‌ام؛ چراکه ایجاد این پروژه‌ را برای مردم تبلیغ کرده بودیم و منتظر بودیم به آن خوشامد بگوییم. این پروژه برای ما رویداد مهمی تلقی می‌شد. در شهر میامی به چنین پروژه‌هایی برای افزایش نرخ اشتغال نیاز داریم. ازطریق اخذ مالیات از چنین پروژه‌هایی کمک بزرگی به شهر می‌شد؛ اما متأسفانه اکنون همه‌چیز تمام شده است.

در جولای ۲۰۱۸ و هم‌زمان با تأسیس این پروژه‌ی بیت‌مین، قیمت بیت‌کوین حدود ۸۰۰۰ دلار بود؛ اما اکنون ارزش هر بیت‌کوین حتی کمتر از نصف آن شده است. این شرکت تصمیم داشت حدود ۵۰۰ میلیون دلار در این پروژه سرمایه‌گذاری و ۴۰۰ شغل جدید ایجاد کند.

سخن‌گوی بیت‌مین می‌گوید:

تیم دوباره‌ای از شرکت ما با اعضای کمتر آماده است تا هر زمان که شرایطش مهیا شد، این پروژه را باردیگر در مقیاس کوچک‌تری راه‌اندازی کند. شرکت ما تصمیم دارد این پروژه‌ی ناتمام را در اندازه‌ای کوچک‌تر و براساس شرایط فعلی بازار به‌کار بیندازد.

برق ارزان شهرستان میلام و زیرساخت‌های صنعتی موجود در این منطقه باعث شد بیت‌مین تصمیم بگیرد پروژه‌ی خود را در این شهر راه‌اندازی کند. کریس ویتاکر (Chris Whittaker) شهردار شهر میلام ابراز امیدواری کرده بیت‌مین دوباره به شهرش بازخواهد گشت و فعالیت‌هایش را ازسر می‌گیرد.

تعطیلی دفتر آمستردام

پس از تعطیلی پروژه‌‌های اسرائیل و تگزاس، به‌عنوان بخشی از اقدامات مرتبط‌با کاهش هزینه‌ها، بیت‌مین به فعالیت‌هایش در دفتر آمستردام پایان داد. این دفتر به‌طور کلی بر توسعه‌ی استخر استخراج و کیف‌پول کریپتو تمرکز کرده بود. اگرچه تصمیم شرکت تعطیل‌کردن این دفتر است، هنوز زمان رسمی این کار مشخص نشده است. سخن‌گوی شرکت بیت‌مین در گفت‌وگو با کوین‌دسک می‌گوید:

به‌دلیل ایجاد کسب‌وکاری بلندمدت و پایدار و مقیاس‌پذیر، در شرایط فعلی ناچاریم تعدادی از کارمندانمان را تعدیل کنیم. این تعدیل نیرو پروژه‌های آمستردام و اسرائیل را شامل می‌شود. ناگزیریم در شرایط فعلی، تنها روی موضوعات مهم تمرکز کنیم. البته، همچنان به‌دنبال استخدام نیروهای بااستعداد در زمینه‌های گوناگون هستیم.

اخبار بد ادامه دارد

درحالی‌که شرکت بیت‌مین می‌کوشد سروسامانی به امور مالی‌اش بدهد، اخیرا گزارش شده این شرکت نتوانسته مقام‌های هنگ‌کنگ را برای عرضه‌ی اولیه‌ی سهامش قانع کند.

انتظار می­‌رود عرضه‌ی اولیه‌ی سهام این شرکت بزرگ‌ترین اقدام مرتبط در تاریخ صنعت کریپتو باشد و کارشناسان تخمین می‌زنند پیشنهادها به حدود ۳ میلیارد دلار برسد. بااین‌حال، مقام‌های دولت هنگ‌‌کنگ موافق عرضه‌ی اولیه‌ی سهام کسب‌وکارهای کریپتو و جمع‌آوری سرمایه‌ از این طریق نیستند.

به‌نظر می‌رسد این روزها شرایط مطابق میل این شرکت بزرگ نیست و این موضوع ممکن است بر کل بازار ارزهای رمزنگاری‌شده تأثیر بگذارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات