تصاویر فاش‌شده از قاب محافظ اکسپریا XZ4، دوربین سه‌گانه آن را تایید می‌کند

سه‌شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱
مطالعه 3 دقیقه
تصاویر جدید فاش‌شده از قاب محافظ پرچم‌دار بعدی سونی یعنی اکسپریا XZ4، طراحی دوربین سه‌گانه‌ی آن را تأیید می‌کند.
تبلیغات

اواسط آذرماه، تصاویر و ویدئویی فاش‌شده از اکسپریا XZ4 کامپکت سونی به‌اشتراک گذاشته شد. اما چند روز قبل معاون بخش بازاریابی سونی اعلام کرد منتظر معرفی اکسپریا XZ4 کامپکت نباشید

فارغ از اخبار و رندرهای فاش‌شده در مورد سونی اکسپریا XZ4 کامپکت، گوشی هوشمند سونی اکسپریا XZ4‌ معمولی نیز حاشیه‌های خبری خودش را دارد و کاربرانی اخبار نسخه‌ی معمولی Xperia XZ4 را دنبال می‌کنند.

انتظار می‌رود سونی در کنگره جهانی موبایل بارسلونا که قرار است ماه‌ آینده‌ی میلادی برگزار شود، از آخرین گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار خود رونمایی کند. درنتیجه باید منتظر عرضه‌ی پرچمداران سونی در سال جاری میلادی به بازار باشیم. تاکنون اطلاعاتی هرچند جزئی از اکسپریا XZ4 به‌اشتراک گذاشته شده است. طرح مفهومی CAD، تاحدی سعی کرده است برمبنای اطلاعات فاش‌شده ترسیم شود و برای طراحی قاب محافظ، داشتن اطلاعات کلیدی و اصلی در مورد گوشی هوشمند کفایت می‌کند. Olixar و mobile Fun با استفاده از همین اطلاعات توانسته‌اند طراحی‌هایی را به‌اشتراک بگذارند.

البته، باوجودی که تولیدکننده‌ی لوازم جانبی گوشی هوشمند و خرده‌فروشی الکترونیکی انگلیسی، شرکت‌هایی نامدار و شناخته‌شده هستند، ولی باز هم نمی‌توان طرح مفهومی به‌اشتراک‌گذاشته‌شده را نهایی درنظر گرفت و ممکن است در ادامه شاهد تغییراتی در آن باشیم.

سونی اکسپریا XZ4
سونی اکسپریا XZ4
سونی اکسپریا XZ4

تصاویر به‌اشتراک گذاشته‌شده، اخبار قبلی در مورد احتمال معرفی سونی اکسپریا XZ4‌ با دوربین سه ‌گانه در پنل پشتی را تأیید می‌کند. همچنین انتظار می‌رود این گوشی هوشمند با نمایشگر با طول فوق‌العاده بلند و نسبت تصویر ۲۱ به ۹، حاشیه‌های باریک در بالا و پایین گوشی و حسگر اثر انگشت جانبی معرفی شود.

برخی مشخصات فاش‌شده در مورد سونی اکسپریا XZ4‌ حاکی از آن است که ژاپنی‌ها  از طراحی‌های ترند و معمول بازار برای پرچم‌دار خود استفاده نمی‌کنند. مثلا در طراحی گوشی‌های هوشمند جدید بازار، شاهد حذف بریدگی بالای نمایشگر و استفاده از روزنه‌ی نمایشگر هستیم. همچنین استفاده از حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر نیز در طراحی‌های فعلی دیده می‌شود. باید ببینیم آیا ممکن است سونی نیز در طراحی پرچم‌داران خود همین مسیر را طی کند.

در سال ۲۰۱۸ میلادی، سونی به‌جای عرضه‌ی گوشی هوشمند با حسگر اثر انگشت جانبی، از طراحی حسگر اثر انگشت در پنل پشتی استفاده کرد. آیا ممکن است سونی تصمیم بگیرد تغییر وضعیت ۳۶۰ درجه‌ای در طراحی خود ایجاد کند و دستگاه خود را با روش تأیید هویت نامرئی و مدرن امروزی یعنی حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر به بازار عرضه کند.

استفاده از تعداد لنز بیشتر برای دوربین به‌معنی بهتر بودن سیستم دوربین دستگاه نیست. کما اینکه این موضوع در گوشی هوشمند پیکسل ۳ گوگل و گلکسی A9 نسخه‌ی ۲۰۱۸ سامسونگ نیز دیده شد که با توسعه‌ی نرم‌افزاری و بهینه‌سازی سخت‌افزاری می‌توان به نتایج خوبی دست یافت. در نتیجه تنها بعد از معرفی دستگاه با دوربین سه‌گانه و بررسی آن می‌توان در مورد کیفیت تصویربرداری اظهارنظر کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات