کامکست، شبکه Sky را در رقابت با نتفلیکس خریداری کرد

یک‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
شرکت کام‌کست اخیرا سرویس Sky را با مبلغ ۳۹ میلیارد دلار برای رقابت با نتفلیکس و آمازون پرایم خریداری کرده است.
تبلیغات

کام‌کست که یکی از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و سرگرمی در آمریکا به‌حساب می‌آید، مدتی پیش در صدد خرید فاکس قرن بیست و یکم بود؛ اما نهایتا در رقابت با دیزنی شکست خورد و گفت که قصد دارد تمرکزش را روی تصاحب شرکت‌های اروپایی نظیر Sky معطوف کند. حال طبق اخبار رسمی، Comcast بالاخره موفق شده با قراردادی به ارزش ۳۹ میلیارد دلار، شبکه‌ی اسکای را خریداری کند.

جالب است بدانید که هم کام‌کست و هم فاکس اخیرا در پی تصاحب Sky بودند و به‌طور جدی درصدد بودند با سرویس‌های محبوبی نظیر نتفلیکس و آمازون پرایم رقابت کنند. نهایتا کام‌کست توانست با پیشنهاد دو دلار اضافه‌تر نسبت به هر سهام شرکت اسکای، رقیبش یعنی فاکس را کنار بزند و این سرویس را تصاحب کند.

گفتنی است که سرویس اسکای هم‌اکنون بیش از ۲۳ میلیون عضو دارد و حق پخش مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلستان را نیز به‌تصاحب خود درآورده است. یکی از اصلی‌ترین دلایل کام‌کست برای خریداری اسکای، حضور داشتن این سرویس در اروپا بوده است. از طرفی، فاکس که خود بخشی از سهام اسکای را در اختیار دارد، برای سال‌ها در پی خرید این سرویس است؛ هدفی که در نهایت برای این شرکت محقق نشد.

برایان رابرتس، مدیرعامل کام‌کست، اخیرا در اطلاعیه‌ای گفته است:

اسکای یک شرکت فوق‌العاده با پلتفرمی بی‌نظیر است و تیم مدیریتی بسیار زبده‌ای دارد. تصاحب این شرکت، به ما امکان می‌دهد تا با سرعت و کیفیت بالا، طیف کاربران‌مان را در سطح بین‌المللی گسترش دهیم.

گفتنی است که سرویس اسکای در بریتانیا، ایتالیا و آلمان محبوب‌ترین سرویس استریم محتوا است و کام‌کست می‌تواند با این سرویس، به یکی از جدی‌ترین رقبای نتفلیکس تبدیل شود.

دیدگاه خود را در این زمینه با زومیت و کاربران دیگر در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات