مدیرعامل گوگل تلاش برای دستکاری نتایج جستجوها را انکار می‌کند

شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل، تلاش‌های شرکت متبوع خود برای دستکاری نتایج جست‌وجوهای کاربران را انکار می‌کند.
تبلیغات

به‌گزارش وب‌سایت Axios و با توجه به یادداشتی که طی روزهای گذشته منتشر شده است، ساندرا پیچای، مدیرعامل گوگل، گزارش‌های مربوط به تلاش شرکت متبوعش برای ایجاد جهت‌گیری سیاسی در نتایج جست‌وجوهای اینترنتی را انکار می‌کند.

وال‌استریت ژورنال به نقل از ایمیل‌های درون‌سازمانی، روز پنجشنبه‌ی هفته‌ی گذشته با انتشار گزارشی، مدعی شد که پرسنل گوگل برای مقابله با تصمیم دولت ترامپ برای ممنوعیت سفر اتباع چند کشور خارجی در سال ۲۰۱۷، بر سر راهکارهایی برای تغییر نتایج جست‌وجوهای اینترنتی به بحث و تبادل نظر پرداخته‌اند؛ البته براساس گزارش وال‌استریت ژورنال، گوگل ایده‌های مطرح‌شده در جریان مباحثه‌ی کارکنان خود را عملی نکرده است.

به‌گزارش Axios، ساندار پیچای با ارسال ایمیلی به کارکنان گوگل که از آن‌ها با عنوان «Googler» یاد می‌شود، اعلام کرد که انتشار ایمیل داخلی به‌خصوصی که در آن به تصمیم گوگل جهت دستکاری صحت نتایج جست‌وجوهای اینترنتی برای یک جریان سیاسی خاص اشاره می‌شود، «کاملا نادرست» است. براساس ادعای Axios، در متن ایمیل پیچای چنین آمده است:

برای من بسیار حائز اهمیت است که فرهنگ سازمانی ما به تحکیم مأموریتمان در جهت سازمان‌دهی اطلاعات جهانی و بدل‌ساختن آن به منبعی در دسترس و سودمند ادامه دهد. خبرهای اخیر به یک ایمیل درون‌سازمانی اشاره دارند که به‌موجب آن، ممکن است ما صحت نتایج جست‌وجوهای اینترنتی را برای هدف سیاسی خاصی دستکاری کنیم.

خاطرنشان می‌کنیم که در حال حاضر گوگل در این رابطه اظهار نظری نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات