تغییر ساعت رسمی کشور اختلالی در پرداخت بانکی ایجاد نخواهد کرد

جمعه ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲
مطالعه 1 دقیقه
اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر توقف ارائه‌ی خدمات پرداخت در بازه‌ی تغییر ساعت رسمی صحت ندارد و انجام تراکنش‌ها مطابق با روال سال‌های گذشته خواهد بود.
تبلیغات

در چند روز گذشته شاهد انتشار اخباری مبنی بر توقف ارائه‌ی خدمات پرداخت در بازه‌ی تغییر ساعت رسمی کشور بودیم. گفته شده بود با توجه به تغییر ساعت رسمی کشور در ساعت ۲۴ روز ۳۰ شهریور سال جاری، سوییچ پرداخت بانک‌های کشور از ساعت ۲۳:۵۵ روز جمعه به مدت یک ساعت تا یک ساعت و نیم از دسترس خارج خواهد بود. بانک مرکز در گزارشی این خبر را تکذیب کرده و اعلام کرد خدمات پرداخت شبکه‌ی بانکی همزمان با تغییر ساعت رسمی ارائه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، شبکه‌ی بانکی کشور مانند سال‌های گذشته پیش‌بینی لازم برای اعمال تغییر ساعت رسمی کشور را به عمل آورده و انجام تراکنش‌ها در شبکه شتاب و شاپرک مطابق با روال گذشته، در فاصله زمانی ساعت قدیم تا جدید انجام می‌شود. همچنین گفته شده است با توجه به تغییرات سامانه و عدم آمادگی یک بانک، در پایانه‌های آن بانک از جمله پایانه‌های سوخت‌گیری در بازه زمانی ذکر شده احتمال اختلال وجود دارد و بهتر است شهروندان برنامه‌ریزی لازم برای پرداخت در این زمان را داشته باشند. گفته شده است با توجه به اینکه یک ساعت مشخص دو بار تکرار می‌شود، بروز اختلال پراکنده در برخی از بانک‌ها همزمان با تغییر ساعت رسمی کشور دور از انتظار نخواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات