اعتراض دفتر دادستانی نیویورک به تخلفات صرافی‌های دیجیتال

جمعه ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
دفتر دادستانی ایالت نیویورک، گزارشی را منتشر کرده و در آن، بسیاری از معاملات ارزهای دیجیتال را زیر سؤال برده است.
تبلیغات

روز سه‌شنبه، دفتر دادستانی کل نیویورک گزارشی منتشر کرد که در آن گفته بود بازار نوظهور معاملات ارزهای رمزنگاری‌شده، در برابر مداخلات خرابکارانه آسیب‌پذیر است و قادر نیست امنیت اولیه‌ی مشتریان را تأمین کند.

این گزارش، با زیر سؤال بردن مجموعه‌ای از اقدامات صرافی‌های دیجیتال، به این موضوع اشاره می‌کند که این صرافی‌ها در اجرای تلاش‌های نظارتی و متوقف کردن دست‌کاری معاملات، موفق نبوده‌اند. در این گزارش همچنین آمده است که تعدادی از صرافی‌ها؛ در برخی خطوط همپوشانی کسب‌وکار دخیل هستند که به اختلالات جدی در منافع مردم منجر می‌شود.

باربارا آندروود، دادستان کل نیویورک، گفت:

مردم نیویورک در سرمایه‌گذاری‌های خود، سزاوار شفافیت و پاسخگویی هستند. فرقی نمی‌کند که در بورس اوراق بهادار نیویورک سرمایه‌گذاری کنند یا در پلتفرم ارزهای رمزنگاری‌شده. بااین‌حال جزئیات گزارش ما نشان می‌دهد که بسیاری از پلتفرم‌های ارزهای مجازی، فاقد سیاست‌ها و پروسه‌های ضروری اطمینان‌بخش هستند. آن‌ها نمی‌توانند صحت، تمامیت و امنیت مبادلات خود را اثبات و تضمین کنند. 
crypto exchanges

دادستان کل نیویورک، از ماه آوریل سال جاری تحقیق و بررسی در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال را آغاز کرد و از ۱۳ پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال، ازجمله Coinbase، Bitstamp، Bitfinex و Gemini Trust، خواست که داوطلبانه، اطلاعات خود را منتشر کنند. ازاین‌بین، چهار پلتفرم حاضر به پاسخگویی نشدند و مدعی شدند که در داخل ایالت نیویورک معامله نمی‌کنند.

پس‌ازآن دادستان کل، سه پلتفرم (Binance، Gate.io و Kraken) را به دپارتمان خدمات مالی نیویورک ارجاع داد تا ازلحاظ عملیات غیرقانونی در داخل ایالت نیویورک، موردبررسی قرار بگیرند.

همان‌طور که پیش‌ازاین نیز اعلام‌شده بود، رگولاتورهای کشور آمریکا نظارت خود را بر صنعت رمز ارزها افزایش داده‌اند. به‌عنوان‌مثال هفته‌ی گذشته رگولاتورهای وال‌استریت، اولین مجموعه‌ی تلاش‌های مهم خود را برای کنترل این صنعت رو به رشد، آغاز کردند و اقداماتی را در راستای نظارت بر شرکت‌های فعال در این حوزه، به مرحله‌ی  اجرا درآوردند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات