زبانه جدید Shopping به‌ صفحه‌ی اکسپلور اینستاگرام اضافه شد

اینستاگرام در خبری اعلام کرد که از این پس کاربران می‌توانند علاوه‌بر برچسب‌زنی محصولات در استوری‌ها، به زبانه‌ی Shopping در صفحه‌ی اکسپلور دسترسی داشته باشند.

اینستاگرام روز به روز در تلاش برای غنی‌سازی پلتفرم اجتماعی خود است. این شبکه‌ی اجتماعی قصد دارد به‌واسطه‌ی ویژگی‌ها و تغییرات جدید، کاربران بیشتری را به سمتِ استفاده از اپلیکیشنِ خود سوق دهد.

چندی پیش این شرکت برای رقابت با پینترست و ویش از ویژگی شاپینگ برای اپلیکیشن خود رونمایی کرد؛ این قابلیت به کاربران اجازه می‌داد تا از طریق تصاویر، به قیمت و برخی اطلاعات ابتدایی محصولات بدون مراجعه به وب‌سایت توزیع‌کننده دسترسی پیدا کنند.

اکنون این قابلیت گسترش پیدا کرده و طبق گفته‌ی مسئولان این شبکه‌ی اجتماعی عکس‌محور، از این پس افراد می‌توانند از طریق زبانه‌ی اختصاصی‌ای که در صفحه‌ی اکسپلور در نظر گرفته شده، به انبوهی از محصولات فروشندگان دست یابند.

افزون بر ویژگی فوق، Instagram اعلام کرده که امکان برچسب‌زنی محصولات در استوری‌ها نیز برای حساب‌های تجاری فعال شده است؛ البته این ویژگی فعلاً در دسترس ۴۶ کشور قرار گرفته؛ اما این احتمال وجود دارد که در آینده‌ی نزدیک تعداد بیشتری به این فهرست اضافه شوند.

براساس گفته‌ی این شبکه‌ی اجتماعی، ماهانه‌ ۹۰ میلیون نفر از برچسب‌های خرید استفاده می‌کنند؛ از این رو، انتظار می‌رود که تغییر و تحولات جدیدی که در این بخش اعمال شده، توجه قشر وسیع‌تری از کاربران را به خود جلب کند و اینستاگرام بیش از پیش به پلتفرمی مناسب برای صاحبان کسب‌و‌کار‌ها بدل سازد.

طبق آمارِ اعلام‌شده، ۲۵ میلیون کسب‌و‌کار از سراسر دنیا در اینستاگرام حساب کاربری فعال دارند؛ این در حالی است که تنها ۲ میلیون آگهی‌دهنده فعالیت می‌کنند؛ بنابراین چشم‌انداز اهالی این پلتفرم اجتماعی چندان دور از ذهن به‌نظر نمی‌رسد. طبق گزارشات واصله، اینستاگرام در حال توسعه‌ی اپلیکیشنی مستقل بدین منظور است؛ اما تاکنون این شرکت هیچ‌گونه واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداده است.

طبق گفته‌ی اهالی اینستاگرام، این شبکه‌ی اجتماعی با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین، علایق شما را در خرید تشخیص می‌دهد و براساس آن، محصولات موردعلاقه‌تان را در زبانه‌ی شاپینگ به نمایش در می‌آورد.

اینستاگرام شاپینگ

با توجه به اتفاقات اخیر، این احتمال وجود دارد که ویژگی شاپینگ به IGTV نیز راه پیدا کنید؛ اما وقتی سخنگوی اینستاگرام این موضوع را شنید، این‌گونه از خود واکنش نشان داد:

IGTV و  ویدیو‌های زنده فرصت‌های مغتنمی را برای اتصال برندها با قشر وسیع‌تر مشتریان ایجاد می‌کنند؛ اما فعلاً برنامه‌ای برای وارد کردنِ ابزار شاپینگ به این قسمت‌ها نداریم.

دیدگاه خود را در این‌باره با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید. به‌نظر شما ورود اهالی کسب‌و‌کار به محیط اینستاگرام می‌تواند برای کاربران این شبکه‌ی اجتماعی اتفاق هیجان‌انگیز و سودمندی باشد؟

منبع techcrunch

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده
تبلیغات

بیشتر بخوانید