کانن بیشترین سهم از بازار دوربین‌های بدون آینه در ژاپن را در اختیار دارد

جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارش مالی کانن، این شرکت در حال حاضر پادشاه بازار دوربین‌های بدون آینه در ژاپن است.
تبلیغات

شاید اگر از دوربین‌های بدون آینه صحبت شود، برند‌هایی مانند سونی، پاناسونیک، فوجی‌فیلم و المپوس پیش از سایرین تداعی شود؛ اما این موضوع به‌معنی سلطه‌ی بی‌چون‌و‌چرای این برندها در بازار دوربین‌های بدون آینه نیست. سونی در حال حاضر چندین دوربین فول‌فریم توانمند در این بخش از بازار را در اختیار دارد و نیکون خود را برای رونمایی از اولین دوربین فول فریم و بدون آینه در ماه جاری میلادی آماده می‌کند تا ورودی توانمند به این بخش از بازار داشته باشد. در این بین کانن از رقبای اصلی خود عقب‌تر است و هنوز آماده‌ی ورود جدی به دنیای دوربین‌های بدون آینه نیست.

عدم ورود کانن و نیکون به دنیای دوربین‌های فول‌فریم و بدون آینه، به‌معنی عدم حضور آن‌ها در این بازار نیست. پیش از این کانن با سری EOS M و نیکون با دوربین‌های 1J، به‌طور رسمی وارد گود رقابت با برند‌های مطرح این بخش از بازار شده بودند.

طبق گزارش مالی سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ کانن، این شرکت خود را به‌عنوان مالک بیشترین سهم از بازار دوربین‌های بدون آینه‌ی ژاپن معرفی کرد. در حال حاضر و در بازار دوربین‌های بدون آینه‌ی ژاپن کانن با ۴۹.۱ درصد، در صدر قرار دارد و در ادامه نیکون با ۲۴.۹ و سونی با ۱۳.۳ درصد، بیشترین سهم از این بازار را از آن خود کرده‌اند. دوربین کانن EOS M50 با سنسور APS-C خود ظاهرا محبوبیت زیادی بین کاربران ژاپنی یافته است و در زمینه‌ی فروش رقبای نام‌دار خود از برند سونی مانند آلفا a9 را شکست داده است.

در حال حاضر EOS M50 با قیمت ۶۲۹ دلار برای بدنه یا ۶۹۹ دلار برای باندل بدنه با لنز ۴۵-۱۵ میلی‌متری به فروش می‌رسد. این دوربین عکاسی با قیمت رقابتی خود در برابر DSLRهای رده‌پایین قرار گرفته و خود را گزینه‌ی مناسبی برای عکاسان ابتدایی و آماتور معرفی می‌کند. این دوربین به‌لطف سازگاری با طیف گسترده‌ی لنز‌های کانن، در این زمینه از اکثر رقبای خود، یک سر‌و‌گردن در جایگاه بهتری قرار دارد.

روابط عمومی کانن در خصوص گزارش مالی سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ خود و عملکرد EOS M50 در بازار دوربین‌های بدون آینه ژاپن گفت:

در سه ماهه‌ی دوم، فروش دوربین‌های بدون آینه ما به‌لطف M50 رشد قابل‌توجهی را تجربه کرده‌اند. با وجود قرارگیری در رده‌ی دوربین‌های ابتدایی، این دوربین قابلیت‌های پیشرفته‌ای را در کنار کاربری ساده در اختیار عکاسان قرار می‌دهد. با عرضه‌ی دوربین‌های بدون آینه‌ی توانمند، ما جایگاه خود در صدر این بخش از بازار در ژاپن را تثبیت کرده‌ایم و در حال رشد و ارتقای فروش در سایر بازار‌های جهان هستیم.

به‌گفته‌ی مدیران کانن، این شرکت با معرفی مدل‌های بدون آینه‌ی جدیدی در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ در نظر دارد تا سهم بیشتری از این بازار روبه‌رشد را از آن خود کند. دوربین فول‌فریم و پرچمدار بدون آینه‌ی این شرکت، یکی از این محصولات است که برای رقابت با دوربین‌های توانمند سونی و نمونه‌ی جدید نیکون، به بازار عرضه خواهد شد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات