احتمال بازگشت فرناندو آلونسو در ۲۰۲۰ وجود دارد

چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
پس از انتشار خبر بازنشستگی فرناندو آلونسو از فرمول یک، این راننده‌ی اسپانیایی از احتمال بازگشت خود پس از فصل ۲۰۱۹ خبر داد.
تبلیغات

روز گذشته، انتشار خبر بازنشستگی فرناندو آلونسو پس از ۱۷ سال رانندگی در فرمول یک باعث ناراحتی طرفداران این راننده‌ی محبوب اسپانیایی شد. اسپانیارد، با کسب دو عنوان قهرمانی جهان در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶، پس از طی یک دوره‌ی طولانی ناکامی، سرانجام در سن ۳۷ سالگی تصمیم به ترک دنیای فرمول یک گرفت.

فرناندو آلونسو

اما چند ساعت پس از انتشار این خبر و توئیت‌های احساسی طرفداران، آلونسو اعلام کرد که در صورت وجود شرایط مناسب، امکان بازگشت او به مسابقات پس از فصل ۲۰۱۹ وجود دارد. گفته‌های آلونسو شاید نشانه‌ی احترام او برای تیم مک‌لارن باشد، ولی در هر صورت امید داشتن به بازگشت این راننده به فرمول یک برای طرفداران قدیمی، دلگرم کننده است. آلونسو اشاره کرد، در صورت احیای تیم مک‌لارن امکان بازگشت به مسابقات فرمول یک آسان‌تر خواهد شد؛ او گفت:

قلب من همیشه با تیم مک‌لارن خواهد بود؛ مطمئن هستم که در آینده این تیم قوی‌تر از همیشه بازخواهد گشت که این لحظه می‌تواند زمان مناسبی برای بازگشت من به فرمول یک باشد. در تیم مک‌لارن با افراد بی‌نظیری آشنا شدم که باعث گسترش فرصت‌ها برای حضور در دیگر کلاس‌های مسابقات اتومبیل‌رانی شده است. در حال حاضر احساس می‌کنم که راننده‌ی کامل‌تری شده‌ام.
فرناندو آلونسو جنسن باتن

آلونسو در فصل فعلی، علاوه بر مسابقات فرمول یک، همراه تیم تویوتا در مسابقات استقامتی قهرمانی جهان (WEC) هم شرکت دارد؛ در حقیقت مدتی پیش بود که این راننده‌ی اسپانیایی موفق به کسب عنوان قهرمانی مسابقات ۲۴ ساعته‌ی لمانز و نزدیک شدن به مقام غیرسمی تاج سه‌گانه‌ی دنیای اتومبیل‌رانی (Triple Crown) شد. آلونسو با پیروزی در مسابقات ایندیاناپولیس 500 می‌تواند نام خود را در کنار راننده‌ی افسانه‌ای بریتانیایی گراهام هیل، ثبت کند. البته سال گذشته، آلونسو برای اولین بار در مسابقات ایندی 500 شرکت کرد، اما با ایجاد نقص فنی در خودروی مجهز به پیشرانه‌ی هوندا، از کسب مقام بازماند. این راننده هنوز در مورد حضور خود در مسابقات ایندی 500 آینده صحبتی نکرده است اما با خارج شدن از فرمول یک، ایندی هم به‌راحتی در دسترس او خواهد بود.

فرناندو آلونسو / Fernando Alonso

آلونسو اشاره کرد که تصمیم برای شرکت نکردن در فصل ۲۰۱۹ مسابقات فرمول یک را در اوایل سال ۲۰۱۸ گرفته بود:

ماه‌ها پیش این تصمیم را گرفتم و بسیار هم مصمم بودم. در هر صورت، از تلاش‌های چیس کری، لیبرتی مدیا و تمام افرادی که این مدت با من تماس گرفته‌اند تا در تصمیم من تغییر ایجاد کنند، قدردانی می‌کنم. می‌خواهم از تیم‌ها و هم‌تیمی‌ها سابقم، رقیب‌هایم، همکاران، دوستان، خبرنگاران و تمام کسانی که در فرمول یک با آن‌ها همکاری داشته‌ام، تشکر کنم. تشکر ویژه از تمام طرفداران در سرتاسر جهان دارم؛ تردید ندارم که دوباره در آینده با این طرفداران روبرو خواهم شد.
فرناندو آلونسو / Fernando Alonso

حاصل  ۱۷ سال حضور آلونسو در فرمول یک، ۳۲ پیروزی گرن‌پری، ۲۲ پل پوزیشن و ۹۷ بار حضور در جایگاه پودیوم بوده است. بدون شک تمام طرفداران دنیای اتومبیبل‌رانی، بی‌صبرانه منتظر پیروزی اسپانیارد در ایندی 500 و شکستن طلسم ۴۶ ساله‌ی Triple Crown هستند. اما با تأیید نبودن آلونسو در فصل ۲۰۱۹، هر دو خودروی فرمول یک مک‌لارن پذیرای راننده هستند. استافل وندورن هنوز موفق به تمدید قرار خود نشده است و لندو نوریس، راننده‌ی رزرو این تیم بریتانیایی هم اعلام کرده که نیازمند تمرینات بیشتر پیش از ورود به مسابقات است. شاید بتوان کارلوس ساینز را گزینه‌ی مناسبی برای مک‌لارن پیش‌بینی کرد؛ البته در صورتی که ردبول قصد جایگزینی این راننده را با دنیل ریکیاردوی استرالیایی نداشته باشد.

پس از تأیید حضور نداشتن آلونسو در فصل آینده، طرفداران قدیمی منتظر مشخص شدن وضعیت کیمی رایکونن در فراری هستند. با بازنشستگی این نسل از رانندگان باتجربه و میدان دادن به راننده‌های جوان، بدون شک عصر جدیدی از مسابقات فرمول یک، در آستانه‌ی تغییر قوانین قوای فنی خودروها، شکل خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات