اشکال در شارژ سریع پیکسل XL بعد از دریافت اندروید 9

سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌نظر می‌رسد برخی از کاربران گوشی‌های گوگل پیکسل ایکس ال بعد از دریافت به‌روزرسانی اندروید ۹ یا پای، دچار مشکلاتی در زمینه‌ی شارژ سریع دستگاه‌های خود شده‌اند.
تبلیغات

همانند سایر انتشارات عمده‌ی نرم‌افزاری، نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل محبوب گوگل یعنی اندروید پای یا ۹ هم بدون عیب و ایراد نیست. گوگل آپدیت خودکاری را جهت بهبود تجربه‌ی کاربری درون خودرو اندروید پای منتشر کرده بود اما دارندگان گوشی گوگل پیکسل ایکس ال بعد از دریافت این به‌روزرسانی دچار مشکلاتی شدند.

کاربران Pixel XL گزارش دادند که اندروی ۹ از شارژ سریع این گوشی با استفاده انواع شارژ حتی شارژر اصلی گوگل جلوگیری می‌کند، برخی دیگر از دارندگان این گوشی اذعان داشتند که شارژر موجود در جعبه‌ی پیکسل ایکس ال کار می‌کند و پیغام «charging rapidly» را نمایش می‌دهد اما سایر شارژرهای USB-PD قادر نیستند با سرعتی که پیش از به‌روزرسانی داشتند این گوشی را شارژ کنند؛ وب‌سایت اندروید پلیس اولین بار خبر این مشکلات را منتشر کرده بود.

گوگل پیکسل ایکس ال

Google به‌شکل عجیبی به گزارشات در این خصوص برچسب «حل نمی‌کند (غیرقابل اجرا)» زده است که احتمالا هشداری است برای کسانی که با این مشکل مواجه هستند؛ به‌ویژه اینکه به‌وضوح می‌توان مشکل را به به‌روزرسانی اندروید ۹ نسبت داد، زیرا پیش از آن همه‌چیز به‌خوبی کار می‌کرد و بعد از انتشار اندروید پای برخی با مشکل مواجه شدند. موج دوم بعد از اینکه بیشتر کاربران تأیید کردند که تحت‌تاثیر این مشکل قرار گرفته‌اند، منتشر شده است.

می‌توان اظهار امیدواری کرد که گوگل این مشکل را به‌عنوان جز‌ئی از به‌روزرسانی‌های امنیتی ماهانه برطرف کند، این وصله‌ها اغلب شامل ترفندهای نرم‌افزاری مخصوص به محصولات Pixel می‌شوند که با به‌روزرسانی‌های کلی سیستم‌عامل اندروید که معمولا تعداد کمتری دارند متفاوت‌ هستند.

این رویکرد اخطار «wont fix» را توضیح می‌دهد، زیرا  به‌روزرسانی نرم‌افزاری اندروید به‌طور ویژه اعمال خواهد شد؛ به‌نظر می‌رسد نسخه‌ی کوچکتر نسل اول پیکسل دچار چنین مشکلاتی نشده است همچنین پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال نیز مشکلی با این به‌روزرسانی نداشتند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات