ماکت مک لارن سنا، ۱۰ هزار دلار قیمت‌گذاری شد

جمعه ۲۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
برند ماکت‌ساز مشهور آمالگام، از مدل 1:8 مک‌لارن سنا با جزئیات خیره‌کننده و قیمتی بیش از ۱۰ هزار دلار رونمایی کرد.
تبلیغات

اگر بخواهیم واقع‌گرایانه نگاه کنیم، افراد بسیار کمی امکان تجربه‌ی رانندگی با جدیدترین سوپراسپرت مک‌لارن را خواهند داشت. سوپراسپرت سنا (Senna) با قیمت ۸۳۷ هزار دلار و محدودیت تولید ۴۹۹ دستگاه که تمام آن‌ها پیش‌فروش شده‌اند، یکی از خاص‌ترین سوپراسپرت‌های ساخت بریتانیا است. علاقه‌مندان دنیای خودرو هیچوقت نمی‌توانند تمام خودروهای دنیا را داشته باشند؛ بنابراین بازی‌‌های ویدئویی و جمع‌آوری کلکسیون ماکت‌های خودرو تنها راه پیش‌روی عاشقان دنیای خودرو است. شرکت انگلیسی آمالگام (Amalgam) یکی از شناخته‌شدت‌ترین برندهای فعال در تولید ماکت‌های باکیفیت خودروها است. این شرکت در سال ۱۹۸۵ چهار هنرمند خلاق را گردهم ‌آورد و سپس با قرار گرفتن زیر چتر مجموعه‌ی موتوراسپرت نتورک (Motorsport Network) در سال ۲۰۱۶، فعالیت خود را گسترش داد.

ماکت مک لارن سنا با قیمت بیش از ۱۰ هزار دلار

جدیدترین محصول آمالگام، ماکت 1:8 سوپراسپرت خواستنی مک‌لارن سنا بوده که با کیفیتی فوق‌العاده کار شده است. درواقع این ماکت بهترین کپی ممکن در مقیاس کوچک از سوپراسپرت خاص مک‌لارن است. در ساخت این ماکت، متخصصان آمالگام از داده‌های کامپیوتری رسمی مک‌لارن استفاده کرده‌اند و حتی قبل از رونمایی، این ماکت مورد تأیید طراحان و مهندسان این شرکت بریتانیایی قرار گرفته است. ماکت مک‌لارن سنا آمالگام در تولید محدود با قیمت ۸ هزار و ۱۸۴ دلار عرضه می‌شود که البته این قیمت برای نمونه‌ی استاندارد آن است. این مدل به رنگ استاندارد نارنجی مک‌لارن، پنل‌های فیبرکربن و کالیپرهای ترمز آبی رنگ مزین شده  که دقیقاً مشابه نمونه‌ی واقعی آن است. اما سفارشی و شخصی‌سازی در دنیای ماکت خودروها، بخش مهمی است که به همین دلیل با پرداخت مبلغی بیشتر، متخصصات آمالگام این امکان را فراهم می‌کنند.

ماکت مک لارن سنا / McLaren Senna scale model
ماکت مک لارن سنا / McLaren Senna scale model
ماکت مک لارن سنا / McLaren Senna scale model
ماکت مک لارن سنا / McLaren Senna scale model
ماکت مک لارن سنا / McLaren Senna scale model

۹ هزار و ۳۸۴ دلار نیاز است تا ماکت مک‌لارن سنا آمالگام، گزینه‌های مختلف برای رنگ بدنه، جزئیات دقیق و بیشتر در کابین، رینگ‌های مختلف و انواع رنگ برای کالیپرهای ترمز را هم پیش‌رو داشته باشد. اما این پایان کار نیست و با پرداخت مبلغی معادل ۱۰ هزار و ۵۸۴ دلار، امکان انتخاب از بین رنگ‌های سفارشی و متریال مختلف برای کابین هم مهیا می‌شود. مدلی که تصاویر آن قرار داده شده، ساخت آن بیش از ۳ هزار ساعت زمان برده است. ماکت مک‌لارن سنا با طول کلی ۶۰ سانتی‌متر، در حال حاضر در وب‌سایت رسمی آمالگام برای فروش در دسترس است، اما احتمالاً مانند نمونه‌ی اصلی، این مدل هم به‌زودی به‌طور کامل به‌فروش می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات