دندروبیوم D-1، ابرخودروی برقی سنگاپور معرفی شد

جمعه ۲۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اولین ابرخودروی تمام برقی سنگاپور، با قدرت ۱۸۰۰ اسب بخار و طراحی آینده‌نگرانه در بریتانیا تولید خواهد شد.
تبلیغات

مدل مفهومی ابرخودروی برقی دندروبیوم، در نمایشگاه خودروی ژنو سال گذشته رونمایی شد. مدل مفهومی دندروبیوم (Debdrobium) که به‌همت شرکت سنگاپوری واندا الکتریکس (Vanda Electrics) ساخته شده بود، حالا در بریتانیا توسط شرکت جدید دندروبیوم اوتوموتیو با کد D-1 تولید خواهد شد.

نایجل گوردون-استوارت مدیر ارشد سابق مک‌لارن، لامبورگینی و لوتوس که هدایت شرکت دندروبیوم اتوموتیو را در قالب عنوان مدیرعامل، برعهده گرفته است در رابطه با ساخت D-1 در بریتانیا گفت:

با استفاده از آخرین فناوری‌های موجود، ما در حال تولید هیجان‌انگیزترین ابرخودروی تمام الکتریکی هستیم. ما از قوای فنی تمام برقی اختصاصی خود استفاده می‌کنیم و قصد داریم از باتری‌های حالت جامد به‌دلیل استهلاک کمتر و صرفه‌ی اقتصادی بهتر استفاده کنیم.
وندا دندروبیوم

بر اساس گفته‌های تیم مهندسی دندروبیوم، هایپرکار D-1 نهایت ۱۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۲ هزار نیوتن‌متر گشتاور خواهد داشت. مراحل ساخت D-1 هنوز تمام نشده است اما حداکثر وزن ۱۷۵۰ کیلوگرم برای این ابرخودروی تمام برقی درنظر گرفته شده است. برای رسیدن به این هدف، تمام بدنه از فیبرکربن و شاسی اختصاصی این شرکت ساخته خواهد شد. از موارد جالب توجه D-1، طرح باز و بسته شدن درهای آن مشابه گل‌های دندروبیوم که در سنگاپور فراوان بوده، است.

وندا دندروبیوم
Dendrobium D-1
Dendrobium D-1
Dendrobium D-1
Dendrobium D-1
Dendrobium D-1
Dendrobium D-1
Dendrobium D-1
Dendrobium D-1
Dendrobium D-1
Dendrobium D-1
Dendrobium D-1
Dendrobium D-1

اهداف تعیین شده برای عملکرد فنی D-1 هنوز اعلام نشده است، اما مدل مفهومی یک سال پیش با ادعای نهایت سرعت بیش از ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت و زمان کمتر از ۲.۷ ثانیه در تست سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رونمایی شده بود. دندروبیوم D-1 با هدف تولید بسیار محدود از سال ۲۰۱۹ به خط تولید وارد خواهد شد. این هایپرکار تمام برقی برای دومین‌بار در نمایشگاه خودروهای کلاسیک سالون پریوِ کنکو دلگانس ۲۰۱۸ انگلستان به‌تاریخ پنجشنبه، ۸ شهریور ماه سال جاری به‌ نمایش عمومی گذاشته می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات