نسل جدید سوزوکی جیمنی معرفی شد

چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
درحالی‌که حدود یک ماه تا زمان رونمایی نسل چهارم مینی‌کراس‌اور سوزوکی جیمنی فاصله داریم، تصاویر رسمی و مشخصات این مدل منتشر شد.
تبلیغات

پس از رونمایی نسل جدید مرسدس‌بنز  G کلاس، بسیاری از علاقه‌مندان خودرو حفظ نمای همیشگی این شاسی‌بلند لوکس را تحسین کردند. به‌ نظر می‌رسد که ژاپنی‌ها نیز به طرح کلی محصول قدیمی خود پایبند مانده‌اند. نسل جدید سوزوکی جیمنی (Jimny) که امروز اولین تصاویر رسمی آن منتشر شد، تا یک ماه آینده رسماً و با مشخصات کامل رونمایی می‌شود.

Suzuki Jimny 2019 / سوزوکی جیمنی

جیمنی شاسی‌بلند کوچک سوزوکی است که تا به‌امروز در ۳ نسل و مدل‌های مختلف استیشن، ون، روباز، پیکاپ، و وانت بدون محفظه‌ی بار تولید شده است. اولین بار سال گذشته بود که تصاویر جاسوسی و غیر رسمی نسل چهارم جیمنی در وب‌سایت‌‎های مختلف منتشر شد. همانطور که در تصاویر مشخص است، جیمنی جدید در چند تیپ و رنگ‌آمیزی مختلف و طرح جعبه‌ای شکل قدیمی ساخته خواهد شد. البته ژاپنی‌ها در طراحی کابین مسیر دیگری در پیش گرفته‌اند و جیمنی جدید به نمایشگر لمسی در کنسول مرکزی مجهز شده است. نسل سوم جیمنی از سال ۱۹۹۸ تا امروز تولید شده است؛ به همین خاطر تماشای فضای داخلی مدرن در نسل جدید پیشرفت قابل توجهی محسوب می‌شود. در کنار تصاویر منتشرشده، اطلاعات اندکی مانند فریم نردبانی، سیستم تعلیق سه اتصالی مقاوم و سیستم چهار چرخ محرک (4WD) مجهز به دنده‌ی سنگین در نسل چهارم شاسی‌بلند کوچک سوزوکی تأیید شده است.

Suzuki Jimny 2019 / سوزوکی جیمنی
Suzuki Jimny 2019 / سوزوکی جیمنی
Suzuki Jimny 2019 / سوزوکی جیمنی
Suzuki Jimny 2019 / سوزوکی جیمنی
Suzuki Jimny 2019 / سوزوکی جیمنی

بر اساس اطلاعات موجود در وب‌سایت رسمی سوزوکی، نسخه‌ی مخصوص ژاپن جیمنی از دو پیشرانه‌ی ۶۶۰ سی‌سی و ۱.۵ لیتری و گیربکس‌های ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته اتوماتیک بهره می‌برد و احتمالاً خبری از پیشرانه‌ی دیزل نخواهد بود. باتوجه به شایعات منتشرشده، جیمنی با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر مشابه ساب‌کامپکت سوزوکی ایگنیس (Ignis) حداکثر ۸۸ اسب بخار قدرت و ۱۲۱ نیوتن‌متر گشتاور دارد. رینگ‌های ۱۵ و ۱۶ اینچی، کروز کنترل، دکمه‌ی استارت، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، سیستم تهویه و ترمز اضطراری خودکار از دیگر ویژگی‌هایی جیمنی جدید است.

اطلاعات کامل نسل چهارم سوزوکی جیمنی، پنجشنبه ۱۴ تیرماه سال جاری منتشر می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات