الزامات دیرهنگام رگولاتوری و مشکلات کاربران

چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در پی متضرر شدن بسیاری از مشترکان یک اپراتور با فعال‌سازی کد USSD برای دریافت سرویس اینترنت رایگان و منظور شدن مبلغ ۲۰۰ هزار تومان در قبض آن‌ها، رگولاتوری الزام جدیدی برای اپراتورها در نظر گرفت.
تبلیغات

همزمان با تعطیلات عید سعید فطر، مشترکان پیامکی دریافت کردند مبنی بر اینکه با کد دستوری #۱۰۰*۲*۶*۵*۱* می‌توانند ۱۲۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت کنند. ۴۵۰ هزار نفر از کد دستوری مذکور استفاده کردند که از این تعداد ۴۰۰ هزار نفر دارای سیم‌کارت اعتباری و ۵۰ هزار نفر مابقی دارای سیم‌کارت دائمی بودند؛ بسیاری از درخواست‌ها به دلیل کمبود اعتبار موفق نبود و در نهایت ۲۰ هزار درخواست موفق ثبت شد؛ این ۲۰ هزار نفر از اینکه ۱۲۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت کرده‌اند خوشحال بودند؛ غافل از اینکه مبلغی معادل ۲۰۰ هزار تومان در قبض آن‌ها منظور خواهد شد.

موضوع پیش‌آمده باعث اعتراض کاربران شد؛ بر این اساس معاون وزیر ارتباطات از الزام جدید رگولاتوری به اپراتورهای ارتباطی خبر داد که بر مبنای آن، اپراتورها ملزم شدند فرآیندی جدید برای فروش سرویس‌ همراه با تأیید مشترک در نظر بگیرند.

حسین فلاح جوشقانی اعلام کرد برای همه مشترکانی که در پی دریافت پیام جعلی اختصاص حجم رایگان اینترنت، نسبت به فعال‌سازی این سرویس اقدام کرده بودند، امکان لغو خرید بسته اینترنت فراهم شده است.  وی همچنین تأکید کرد که اپراتورهای ارتباطی ملزم شده‌اند فرایند خود را اصلاح کنند و در فرایند جدید برای تمام سرویس‌ها، تأیید مشترک به‌صورت جداگانه پیش‌بینی شود.

به این ترتیب شاید بتوان یکی از ضعف‌های عملکردی رگولاتوری را موضاعاتی از این دست دانست؛ اینکه بعد از بروز چنین اتفاقاتی، الزام جدیدی برای اپراتورهای ارتباطی از سوی سازمان تنظیم مقررات وضع شده است؛ یعنی تاکنون مشترک فقط در صورت انتخاب یک سرویس ملزم به خرید آن بود و نیازی به تأیید نداشت. به این ترتیب در هر شرایطی و حتی اگر کاربر به اشتباه گزینه‌ی خاصی را انتخاب می‌کرد، ملزم به خرید بود؛ بنابراین بهتر است رگولاتوری در راستای رفاه حال مشترکان، الزامات بیشتری برای اپراتورها در نظر بگیرد تا بعد از متضرر شدن کاربران، اپراتورهای مخابراتی را مجبور به بازپرداخت هزینه‌ی صرف‌شده و بازنگری سرویس‌هایشان نکند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات