مدیران رنو هفته آینده برای مذاکره به ایران سفر می‌کنند

یک‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
به گفته‌ی یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس، مدیران شرکت خودروسازی رنو هفته‌ی آینده به ایران سفر خواهند کرد.
تبلیغات

رمضانعلی سبحانی‌فر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به صحبت‌های کارلوس گوسن، مدیرعامل رنو، در خصوص برنامه‌ی این شرکت برای ماندن در ایران، می‌گوید که هدف فرانسوی‌ها، سرمایه‌گذاری ۱۳۰ میلیون دلاری مشارکتی در ایران بوده و این شرکت تاکنون ۶۵ میلیون دلار از این سرمایه‌گذاری را انجام داده است.

سبحانی‌فر معتقد است که با توجه به میزان سرمایه‌گذاری رنو، تعداد نیروهای جذب‌شده برای تولید محصولات این شرکت و تولید شدن بخشی از محصولات، فرانسوی‌ها با ترک ایران متضرر خواهند شد؛ چرا که کسی خسارتی به آن‌ها پرداخت نخواهد کرد؛ بنابراین، ماندن رنو در کشورمان برای این شرکت از نظر اقتصادی به‌صرفه‌تر خواهد بود.

به‌گفته‌ی سبحانی‌فر، هفته‌ی آینده مدیران رنو به تهران خواهند آمد تا درباره‌ی ماندن در ایران با مسئولات ذیربط کشور مذاکراتی داشته باشند. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است که رنو باید برای تأمین منافع خود در ایران بماند. او مدعی است که با وجود دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده با خروج از برجام، به‌دنبال تهدید شرکت‌های خارجی برای توقف فعالیت در ایران است؛ اما شرکت‌های خارجی برای تأمین منافع خود، علاقه‌ای به خروج از ایران ندارند.

رمضانعلی سبحانی‌فر با اشاره به مشارکتی بودن قرارداد ایران و رنو و متفاوت‌بودن آن با قراردادهای قبلی، می‌گوید:

در این قرارداد، شرکت خودروسازی رنو با خود سرمایه به ایران آورده و در کشور سرمایه‌گذاری کرده است؛ لذا اگر ایران را ترک کند، سرمایه‌اش نیز از بین خواهد رفت.

او از بین رفتن سرمایه‌ی رنو را تضمین کافی ایران از این مجموعه‌ی خودروسازی، در صورت خروج آن از کشورمان عنوان می‌کند. نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا رنو به فعالیت خود در کشورمان ادامه می‌دهد یا مانند پژو تصمیم به خروج از ایران و پایان‌دادن به فعالیت‌های خود می‌گیرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات