ویژگی‌های دموی محصول حرفه‌ای

شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
دموی محصول باید نیازهای مشتری را به‌خوبی آدرس‌دهی و برطرف کند تا مشتری نسبت به خرید نسخه‌ی کامل و پولی آن تشویق شود.
تبلیغات

معمولا مشتری بعد از ثبت‌ نام برای استفاده از دموی محصول جدید هیچ ایده‌ای از نحوه‌ی کارکرد آن ندارد و حتی اگر دستورالعمل مشخصی وجود داشته باشد، باز هم نمی‌تواند با آن ارتباط برقرار کند. حتی اگر فروشنده نسخه‌ی مجانی و محدود آن را در اختیار مشتری قرار دهد، مانند اپلیکیشن‌های SaaS باز هم مشکل پابرچا خواهد بود. مطمئن باشید در اغلب موارد مشتری حتی محصول شما را امتحان نخواهد کرد. به همین دلیل وجود دموی محصول در فرآیند فروش ضروری است. همان‌طور که می‌دانید، در این مورد نیز عوامل زیادی در کیفیت دمو مؤثر خواهند بود. آیا برایتان پیش آمده است که دموی محصولی را امتحان کنید اما پاسخ یا ایمیل مناسبی برای سؤال‌های خود دریافت نکنید؟ در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به معرفی بیشتر ویژگی‌هایی می‌پردازیم که شانس موفقیت دموی محصول را افزایش می‌دهند.

demo

۱- برقراری تماس با مشتری یا فرستادن ایمیل

هر تولیدکننده‌ی محصولی باید به‌خوبی با مشکلات احتمالی کاربران هنگام استفاده از محصول آشنا باشد و چالش‌های آن‌ها را شناسایی کند. اختصاص دادن فیلدهایی هنگام ثبت‌ نام، یکی از راه‌های اطلاع از سؤال‌های مشتری است. اما برای آشنایی بیشتر با دغدغه‌های آن‌ها بهتر است ارتباط نزدیک‌تری برقرار کنید. جلسه گذاشتن با مشتری پیش از ارائه‌ی دموی محصول یا تماس گرفتن با او برای ارائه‌ی دموی حرفه‌ای محصول ضروری است.

۲- شروع دموی محصول

هنگام برقراری تماس پیش از پرداختن به جزئیات محصول، موضوع صحبت‌های خود را به‌طور خلاصه شرح دهید و توضیح مختصری در مورد شرکت خود و مشکلی که محصولتان برطرف می‌کند ارائه دهید. همچنین سایر مشتری‌های بزرگ برند را معرفی کنید تا اعتماد کاربر نسبت به برند افزایش پیدا کند.

demo

۳- اختصاصی کردن دموی محصول

دموی محصول، جلسه‌ی آموزشی نیست بلکه باید نیازهای مشتری را آدرس‌دهی کند. بنابراین مستقیما سراغ توضیح محصول نروید تا مشتری وحشت‌زده نشود. دموی محصول نشان‌دهنده‌ی ویژگی‌های خاص آن و نحوه‌ی بهره‌مندی مشتری از امکانات آن نرم‌افزار است. به‌عنوان مثال یک متخصص فروش از اپلیکیشن موبایل برای پیدا کردن خودروی مورد نظر مشتری‌های خود استفاده می‌کند؛ درحالی‌که مدیر همان شرکت از نسخه‌ی وب برای شناسایی ماشین‌های دارای مشکل و فرستادن تعمیرکار متخصص استفاده می‌کند.

دموی یک محصول باید بر اساس نیازهای مشتری تعریف شده باشد. درواقع دموی محصول باید به مشتری توضیح دهد چگونه می‌تواند مشکلات روزانه‌ی خود را از طریق آن حل کند. داده‌های استفاده‌شده در دموی محصول باید واقعی باشند.

نیازی نیست یک کاربر ویژگی‌های بلااستفاده را در محصول مشاهده کند. درنتیجه نسخه‌ی دموی محصول باید بر اساس نیازهای کاربر شخصی‌سازی شده باشد. مطمئنا زمانی که مشتری ببیند نیازهای روزمره‌اش چگونه توسط محصول برطرف می‌شود، برای خریدن آن صبر نخواهد کرد.

۴- اقدامات نهایی

بعد از به پایان رسیدن دموی محصول دوباره با مشتری ارتباط برقرار کنید و نظرش را جویا شوید. سپس در مورد مراحل بعدی صحبت کنید. آیا مشتری علاقه‌ای به خرید آن دارد؟ اگر پاسخ منفی است کدام مشتری‌های بالقوه باید مورد هدف قرار بگیرند؟ هدف از ارائه‌ی نسخه‌ی دمو حفظ مشتری‌های هدف و تلاش برای ترغیب آن‌ها به خرید محصول است. درنتیجه به نیازهای مصرف‌کننده‌ی دموی محصول باید به‌خوبی پاسخ داده شود تا بعد از گذشت این مدت نسبت به خریداری نسخه‌ی اصلی محصول ترغیب شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات