مدیرعامل توییتر از لپ تاپ استفاده نمی‌کند

شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
جک دورسی، مدیرعامل و بنیان‌گذار توییتر در پاسخ به سؤال یک خبرنگار، از استفاده‌ نکردن از لپ‌تاپ برای انجام کارهای روزانه‌اش خبر داد.
تبلیغات

وقتی بنیان‌گذار و گرداننده‌ی یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان باشید، تصور اینکه بدون لپ‌تاپ به انجام کارهایتان بپردازید، دشوار است؛ اما به‌ نظر می‌رسد، جک دورسی، مدیرعامل و بنیان‌گذار توییتر، از این قضیه مستثنا است. 

مدیرعامل توییتر این هفته به شهر سیدنی سفر کرد تا درباره‌ی تلاش‌های شرکت تحت رهبری‌اش برای مقابله با اخبار کذب و ترول‌های توییتر در راستای تقویت مکالمات مهم در این شبکه‌ی اجتماعی صحبت کند. با توجه به اهمیت این موضوع که شبکه‌های اجتماعی کنونی می‌توانند دموکراسی و گفتگوهای حولِ آن را به مردم دیکته‌ کنند، جهان رویکردی جدی‌ در قبال آن اتخاذ کرده است.

با این حال خبر کنونی ما به مورد فوق مربوط نمی‌شود؛ بلکه به پاسخی مربوط است که جک دورسی به خبرنگارِ حاضر در جلسه ارائه کرد.

در طی این جلسه، یکی از خبرنگاران با یادآوری عکش مشهور مارک زاکربرگ که در آن، وب‌کم لپ‌تاپش را با چسب پوشانده بود، از دورسی سؤال کرد که آیا وی نیز برای جلوگیری از رصد‌ شدن، چنین کاری انجام می‌دهد؟ پاسخی که دورسی به این سؤال داد غیرم نتظره و در جای خود عجیب بود.

او در پاسخ به این خبرنگار گفت:

من لپ‌تاپ ندارم!

پس از این گفته، سکوت سنگینی بر جمع حاضر شد تا اینکه خبرنگاری پس از وقفه‌ای کوتاه، شروع به خندیدن با صدای بلند کرد و ناگهان حضار نیز با خنده‌های خود به او پیوستند.

وقتی که خنده‌ی حضار به پایان رسید، دورسی صحبت خود را ادامه داد و گفت:

من همه‌ی کارهایم را با گوشی‌ام انجام می‌دهم. این موضوع برای من مهم است؛ زیرا تمام اعلان‌های مربوط به دیگر اپلیکیشن‌ها را خاموش کرده‌ام و تنها روی یک اپلیکیشن تمرکز دارم. در واقع اکنون به‌جای اینکه توسط لپ‌تاپ حجم زیادی از محتوا را روبروی خود قرار بدهم، تنها یک برنامه‌ دارم.

او علاوه بر گفته‌ی فوق، بیان داشت که اخیراً کارهای تایپی زیادی نمی‌کند؛ در عوض ترجیح می‌دهد که دیگران این کار را برای وی انجام دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات