رقابت رنو مگان RS با هوندا سیویک تایپ R و فورد فوکوس RS

جمعه ۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
رنو به تازگی قوی‌ترین نسخه از نسل جدید مگان هاچ بک را به بازار معرفی کرده که با کد RS شناخته می‌شود و یکی از سریع‌ترین خودروهای هاچ بک اسپرت در بازار جهانی است.
تبلیغات

هاچ بک‌های اسپرت بیشتر مورد توجه خریداران جوانی هستند که خودروی خود را به صورت روزمره مورد استفاده قرار می‌دهند و در حقیقت خریداران این خودروها به دنبال مجموعه‌ای مناسب از عملکرد فنی و کاربردی بودن هستند. اما امروزه این خودروها اکثرا قدرتی در حدود ۳۰۰ اسب بخار دارند و همین موضوع سبب شده تا قیمت آن‌ها افزایش پیدا کند. 

Renault Megane RS

یکی از جدیدترین خودروهای این کلاس رنو مگان RS است. این خودرو بر خلاف رقبایش در بازار آمریکا حضور ندارد و همین موضوع سبب شده تا بسیاری آن را میوه‌ی ممنوعه‌ی بازار آمریکا بنامند. رنو مگان RS دارای قیمت ۲۷ هزار و ۴۹۵ پوند است که با نرخ ارز روز چیزی در حدود ۳۶ هزار دلار می‌شود. از نظر قدرت و گشتاور نیز پیشرانه‌ی این هاچ بک اسپرت فرانسوی توانایی تولید ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. این اعداد وقتی جذاب تر می‌شوند که بدانید رنو این قدرت و گشتاور بالا را از یک پیشرانه‌ی چهار سیلندر خطی با حجم ۱.۸ لیتر بیرون کشیده است و البته برای این منظور از توربوشارژر نیز بهره برده است. 

Renault Megane RS 2018 / رنو مگان

به تازگی ویدئویی از توانایی های حرکتی رنو مگان RS در یوتیوب منتشر شده است که می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۵۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و در تست شتاب نیز، سرعت خود را در ۵.۸ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. از این نظر باید توانایی‌های این خودرو را در حدود هوندا سیویک تایپ R دانست. 

همانطور که در این ویدئو دیدید در تلاش نخست راننده موفق نمی‌شود به حداکثر سرعت رسمی رنو مگان RS دست پیدا کند و به سرعت ۲۴۵ کیلومتر بر ساعت می رسد. نکته‌ی دیگر نیز شتاب گیری این خودرو است که در ۳۷ ثانیه می‌تواند سرعت خود را از صفر به ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت برساند. سرانجام در آخرین تلاش راننده موفق می‌شود به حداکثر سرعت رسمی این خودرو دست پیدا کند. 

هوندا سیویک Honda civic type R 2017

اما اتوتاپ ویدئوی دیگری نیز در کانال یوتیوب خود منتشر کرده است و در آن به مقایسه توانایی‌های هوندا سیویک تایپ R با فورد فوکوس RS پرداخته است. البته مقایسه این دو خودرو کمی ناعادلانه است چون فورد فوکوس ۳۵۰ اسب بخار قدرت دارد و این در حالی است که قدرت هوندا تنها ۳۰۶ اسب بخار است. از سوی دیگر فورد فوکوس RS به سیستم چهارچرخ محرک مجهز است و هوندا یک خودروی محرک جلو است.

فورد فوکوس

اما نتیجه تست این دو خودرو بسیار جالب است چون هوندا با وجود قدرت کمتر اما ۵ ثانیه زودتر از فورد به سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می کند  و نشان می‌دهد که برتر از رقبای فرانسوی و امریکایی است. در انتها پیشنهاد می‌کنیم که این ویدئو و رقابت جالب را از دست ندهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات