نایک پتنتی برای طراحی لباس‌ ورزشی با قدرت جذب عرق بدن ثبت کرد

چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
نایک پتنت جدیدی برای لباس‌ ورزشی به ثبت رسانده است که به کمک آن، عرق بدن ورزشکار به‌سرعت جذب و سپس تبخیر می‌شود.
تبلیغات

پتنت جدید نایک برای لباس‌های ورزشی راهکاری ویژه در اختیار ورزشکاران قرار می‌دهد. در قسمت‌هایی از لباس ورزشی الیاف مخصوص به کار برده شده است که به‌سرعت عرق بدن ورزشکار را همانند حوله جذب و بلافاصله آن رطوبت را تبخیر می‌کنند.

معمولا ورزشکاران در حین انجام تمرینات ورزشی به‌شدت عرق می‌کنند. رطوبت بیش از حد بدن در اثر عرق کردن خصوصا در سالن‌های ورزشی عمومی، اصلا خوشایند نیست و حتی مانع ادامه تمرینات می‌شود. تصور کنید تمام بدنتان خیس عرق شده است و حالا باید با همان بدن مرطوب از دستگاه ورزشی استفاده کنید. این وضعیت هم برای خود ورزشکار و هم برای سایر ورزشکارانی که می‌خواهند بعدا از همان دستگاه مرطوب استفاده کنند، اصلا خوشایند نیست. 

نایک

نایک برای حل این مشکل راهکاری در نظر گرفته است. این برند تولیدکننده محصولات ورزشی، در نظر دارد لباس‌های ورزشی جدیدی به بازار عرضه کند که برای انجام تمرینات سنگینی که در آن‌ها ورزشکار به شدت عرق می‌کند، مناسب است. در این لباس‌ها قسمتی مخصوص برای جذب سریع عرق بدن طراحی شده است. این پتنت هفته‌ی گذشته ثبت شد. همان طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، قسمت‌هایی از لباس ورزشی به نوعی پارچه‌ی خشک‌کن مخصوص مجهز شده است. این قسمت در لباس‌های ورزشی معمولی و سنتی وجود ندارد. جنس پارچه و الیاف به‌ کار برده‌شده برای این قسمت‌ها با بقیه لباس متفاوت است. الیاف مخصوص این قسمت‌ها به ورزشکار اجازه می‌دهد به‌سرعت و در مؤثرترین شکل ممکن، عرق بدن خود را در حین ورزش کردن پاک کند تا مانع ادامه کار وی نشود. 

بر اساس پتنت ثبت‌شده، جنس قسمت‌های مخصوص پاک کردن عرق بدن،‌ نخی و دارای الیافی بسیار ظریف است. تعداد تار و پود این پارچه‌های نخی در مقایسه با پارچه‌های معمولی بیشتر است. وقتی تعداد تار بیشتری در یک سطح مشخص استفاده شود،‌ قدرت جذب رطوبت در آن ناحیه بیشتر خواهد شد. در این قسمت‌ها از مرغوب‌ترین الیاف نخی استفاده شده است که به‌خوبی می‌تواند عرق بدن را  جذب کند. علاوه‌بر این،‌ نخ‌های به‌کاررفته در این قسمت‌ها،‌ از جنس مواد هیدروفوبیک هستند و به‌سرعت رطوبت را تبخیر می‌کنند.

نایک

 نایک در نظر دارد در طراحی لباس‌های ورزشی از این مواد در قسمت‌هایی استفاده کند که بیشتر در معرض عرق کردن هستند یا ورزشکار بیشتر تمایل دارد عرق خود را پاک کند تا آسایش بیشتری برای ورزشکاران فراهم شود. به‌عنوان مثال ورزشکاران تمایل دارند عرق را از اطراف چشم خود سریع پاک کنند؛ بنابراین قسمت‌هایی در اطراف یقه و روی آستین‌‎ها برای جذب عرق صورت در نظر گرفته شده است. همچنین ممکن است ورزشکاران برای خشک کردن عرق دست‌ها از جلوی شلوار ورزشی استفاده کنند به همین دلیل در پتنت نایک این محل‌ها مشخص شده است تا در دوخت لباس ورزشی، در این قسمت‌ها از الیاف مخصوص استفاده شود. بد نیست بدانید استفاده از این الیاف،‌ باعث گرم شدن بدن ورزشکار نمی‌شود و تنها رطوبت را دریافت و به‌سرعت تبخیر می‌کند.

زمان عرضه‌ی لباس‌های ورزشی نایک با این طراحی جدید هنوز مشخص نیست و تنها پتنت آن به ثبت رسیده است. باید دید چه زمانی این محصولات ورزشی به بازار عرضه خواهند شد. نایک در نظر دارد بیش از پیش راحتی و آسایش ورزشکاران را با ارائه‌ی محصولاتی متفاوت و ارزشمند فراهم کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات