بازگشت باشکوه اولین نسخه از فورد شلبی GT500 سوپر اسنیک

سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت شلبی آمریکا از باز تولید خودروی عضلانی و کلاسیک فورد شلبی GT500 سوپر اسنیک مدل ۱۹۶۷ خبر داد، که تنها ۱۰ نسخه از آن ساخته خواهد شد.
تبلیغات

۱۰ مشتری خوش‌شانس که ۲۵۰،۰۰۰ دلار پول داشته باشند، به زودی قادر خواهند بود مالک خودروی عضلانی  فورد شلبی GT500 سوپر اسنیک مدل ۱۹۶۷ شوند. شلبی آمریکا قصد دارد که تنها ۱۰ دستگاه مدل فست‌بک در ادامه ساخت خودروی کلاسیک فورد موستانگ و با استفاده از امتیاز آن تولید کند. این خودروها با شماره پلاک و عنوان اصلی کارخانه سازنده برای مشتریان عرضه خواهند شد. 

1967 Ford Shelby GT500 Super Snake / خودروی عضلانی فورد شلبی GT500 سوپر اسنیک

گری پترسون رییس شرکت شلبی آمریکا گفت:

ما رویای کارول شلبی و دُن مک‌کین را به سرانجام می‌رسانیم. در سال ۱۹۶۷، شلبی یک مطالعه مهندسی به نام" سوپر اسنیک " برای آزمایش تایرهای فوق سریع توسط گودیر (Goodyear) انجام داد. هنگامی که این آزمون با موفقیت به پایان رسید، شلبی آمریکا آن را به مل بورنز فورد در جنوب کالیفرنیا ارائه داد تا به عموم مردم فروخته شود. دُن مک‌کین کارمند سابق شلبی آمریکا، توانست که خودروی عضلانی فورد شلبی را به مرحله تولید نیز نزدیک کند. آن‌ها این ایده را با دقت مورد بررسی قرار دادند، اما متاسفانه مشکلاتی در مسیر کار وجود داشت. به علت گران بودن هزینه خودرو، این پروژه تاکنون اجرایی نشد و هیچ‌گاه به سرانجام نرسید.

درست مثل نسخه اصلی خودروی فورد شلبی، مدل جدید سوپر اسنیک (Super snake) نیز دارای پیشرانه ۷.۰ لیتری خورجینی هشت سیلندر است، که ۵۵۰ اسب بخار قدرت را از طریق جعبه دنده دستی چهار سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌کند. این میزان قدرت، بیش‌تر از ۵۲۰ اسب بخاری است که در مورد مدل اصلی شایع شده بود. به لطف پیشرانه قدرتمند، خودروی فورد شلبی می‌تواند به بیشینه سرعت ۲۷۳ کیلومتر بر ساعت دست یابد که البته این میزان توسط مک‌کین ثبت شده است. در ساخت پیشرانه از دو نوع بلوک آلومینیومی و چدنی بهره گرفته می‌شود و ترمزهای دیسکی همراه با نوارهای سه‌گانه مشهور آبی رنگ شلبی نیز دوباره باز خواهند گشت.

1967 Ford Shelby GT500 Super Snake / خودروی عضلانی فورد شلبی GT500 سوپر اسنیک

هر کدام از ۱۰ خودروی عضلانی فورد شلبی GT500 سوپر اسنیک با شماره سریال ثبتی شلبی و پلاکی در داشبورد با امضای کارول شلبی و دُن مک‌کین عرضه خواهند شد. مک‌کین این ۱۰ پلاک را چند سال قبل و پیش از درگذشت خود امضا کرد. 

جو کانوی مدیر عامل شرکت شلبی آمریکا گفت:

امروز خط تولید خودروهای شرکت شلبی آمریکا، متنوع‌ترین محصولات را در طی ۵۶ سال گذشته دارد. این محصولات شامل خودروهای عضلانی پیشرفته و مدرن، کامیون‌های مخصوص آف‌رود، خودروهای سواری مسابقه‌ای و محصولات کلاسیکی در ادامه تولید فورد شلبی GT500 سوپر اسنیک مدل ۱۹۶۷ می‌شوند. ما برای مشتریان شلبی محصولاتی ارائه می‌دهیم که در کلاس خود بهترین هستند. 
2018 Shelby Series 2 / شلبی سری 2 مدل 2018

خودروی عضلانی فورد شلبی GT500 سوپر اسنیک مدل ۱۹۶۷ تنها محصول جدیدی نیست که این شرکت معرفی می‌کند. شلبی آمریکا همچنین به تازگی شلبی سری 2 را معرفی کرده است که در حقیقت مدل بازسازی‌شده از سری اول سال ۱۹۹۹ به شمار می‌رود و از چهار شاسی مونوکوک اصلی بهره می‌برد.

فورد شلبی GT500 سوپر اسنیک مدل ۱۹۶۷ در زمانی که مک‌کین قصد عرضه آن را به بازار داشت، ۸۰۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده بود. اما اکنون قیمت این خودروی عضلانی برای خریداران از ۲۴۹,۹۹۵ دلار آغاز خواهد شد و علاقه‌مندان متمول می‌توانند با پرداخت چنین هزینه‌ای، پشت فرمان یک خودروی عضلانی و کلاسیک قرار بگیرند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات