شلبی سری 2 معرفی شد

یک‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شلبی سری 2 به‌عنوان نسل جدید سری 1 با بدنه‌ی کاملاً دست‌ساز، پیشرانه‌ی ۸۰۰ اسب بخار و قیمت ۳۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار دلار رونمایی شد.
تبلیغات

در سال ۱۹۹۹ خودروی عضلانی و رودستر پرقدرت شلبی (Shelby) سری 1 با تولید محدود ۲۴۹ دستگاه و قیمت پایه ۲۲۵ هزار دلار عرضه شد. پس از گذشت تقریباً دو دهه، مدیران ارشد این برند آمریکایی سری 2 این مدل را با استفاده از همان شاسی قدیمی معرفی کردند.

شلبی / Shelby

شلبی سری 1 به عنوان تنها خودرویی که تماماً توسط کرول شلبی؛ بنیان‌گذار برند شلبی امریکن طراحی و ساخته شده است، از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۴ لیتری اولدزموبیل با ۳۲۰ اسب بخار قدرت در دور موتور ۶۲۰۰ و گشتاور ۳۹۰ نیوتن‌متر در دور موتور ۵۰۰۰ استفاده می‌کرد که امکان سفارش نوع سوپرشارژ آن نیز وجود داشت. سری 1 با نهایت سرعت ۲۷۴ کیلومتر بر ساعت در زمان ۴.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسید. نهایت سرعت شلبی سری 1 با وزن ۱۲۰۲ کیلوگرم، حدود ۲۴ کیلومتر بر ساعت از شلبی کوبرا بیشتر بود.

شلبی / Shelby

به‌منظور احیای سری 1، فقط سالانه ۴ دستگاه شلبی سری 2 کاملاً دست‌ساز با استفاده از پنل‌های تقویت و به‌روز شده‌ی سری 1 توسط تیم مهندسی وینگارد موتوراسپرتس (Wingard Motorsports)،  برای فروش در بازار جهانی با پیشرانه‌های ۸ سیلندر V شکل 427 FE یا 427 Windsor فورد تیونینگ شده عرضه خواهد شد. مدیران ارشد شلبی تنها با اشاره به «قدرت بالای ۸۰۰ اسب بخار» و ۱۲ درصد وزن سبک‌تر آن در مقایسه با سری 1، مشخصات کامل فنی پیشرانه و قوای محرکه سری 2 را اعلام نکردند.

گری پترسون، رئیس شرکت شلبی امریکن گفت:

با اینکه شلبی سری 2 بر اساس نسل اول ساخته می‌شود، اما این مدل پیشرفت قابل توجهی کرده است. شلبی سری 2، با ترکیب هنر دست با جدیدترین فناوری‌ها روز، به قلمرو خودروهای سوپراسپرت وارد شده است. سری 2 خودروی مناسبی برای کلکسیونرها و طرفداران خودروهای خاص است که به لذت‌ محض رانندگی توجه دارند.

مشتریان این مدل خاص امکان انتخاب و سفارشی‌سازی تک‌تک‌ بخش‌های شلبی سری 2 را دارند. پس از سفارش بدنه‌ و پنل‌های آلومینیومی ، فیبرکربن یا تیتانیومی بدون رنگ یا رنگ‌شده، طرح نوارهای مسابقه‌ای شلبی با رنگ‌های مختلف و کابین مملو از چرم و آلکانترا،  سرهم کردن سری 2 توسط دست‌های تیم مهندسی وینگارد موتور اسپرتس آغاز می‌شود. هر دستگاه شلبی سری 2، شامل یک‌سال گارانتی و یک جلسه‌ی تمرینی رانندگی در پیست اسپرینگ مونتین لاس وگاس خواهد شد.

شلبی / Shelby

قیمت پایه شلبی سری 2 با بدنه‌ی فیبر کربن و آلومینیوم به‌ترتیب برابر با ۳۵۰ هزار دلار و ۵۰۰ هزار دلار است. شلبی سری 2 با بدنه‌ی آلومینیومی فقط یک دستگاه در سال ساخته خواهد شد؛ قیمت مدل تیتانیومی این خودروی خاص، هنوز اعلام نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات