قدیمی ترین خودروی مسابقه‌ای تویوتا بازسازی شد

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
قدیمی‌ترین خودروی مسابقه‌ای تویوتا با نام اسپرتس 800 بازسازی شد؛ این خودرو در مسابقات سوزوکا سال ۱۹۶۶ شرکت داشت.
تبلیغات

خودروسازان ژاپنی همیشه به ساخت محصولاتی باکیفیت مشهور هستند و در زمینه خودروهای مخصوص مسابقه در پیست نیز تبحر خاصی دارند. تویوتا همگام با دیگر برندهای معتبر جهانی، طی دوران عمر خود در مسابقات رالی و رقابت‌های مختلف اتومبیل‌رانی شرکت کرده است. این حضور مداوم باعث تولید مدل‌هایی قدرتمند، سریع و کارآمد شده است که پشتوانه مستحکمی برای محصولات تجاری این برند ژاپنی به شمار می‌رود.

تویوتا از یک نمونه بازسازی‌شده خودروی مسابقه‌ای با نام اسپرتس 800 متعلق به سال ۱۹۶۵ رونمایی کرد. به ادعای این شرکت، اسپرتس 800 قدیمی‌ترین خودروی مسابقه‌ای باقی‌مانده از مسابقات ۵۰۰ کیلومتری سوزوکا (Suzuka) در سال ۱۹۶۶ است؛ خودروی مسابقه‌ای تویوتا در این مسابقات توانست جایگاه دوم را کسب کند.

Toyota Sports 800 / خودروی مسابقه‌ای تویوتا اسپرتس 800

نسخه استاندارد اسپرتس 800، اولین خودروی مسابقه‌ای تجاری تویوتا بود؛ چهار خودروی مسابقه‌ای وارد رقابت‌های سوزوکا شدند و این نسخه توانست جزو سریع‌ترین شرکت‌کنندگان باشد. تویوتا اسپرتس 800 با شماره شاسی ۱۰۰۰۷، توانست با رانندگی میسوئو تامورا به جایگاه دوم دست یابد.

با وجود تولید تنها ۴۵ اسب بخار قدرت از پیشرانه ۷۹۰ سی‌سی، اسپرتس 800 تویوتا توانست با توجه به وزن کم و آیرودینامیک بسیار کارآمد، در میان انبوهی از خودروهای مجهز به پیشرانه‌های ۲.۰ لیتری جایگاه کسب کند و پیروز شود.

Toyota Sports 800 / خودروی مسابقه‌ای تویوتا اسپرتس 800

اسپرتس 800 تویوتا توسط تاتسوئو هاسه‌گاوا (طراح مشهور نسل اول تویوتا کورولا) طراحی شد و از خودروهای مسابقه‌ای پیشرو در زمینه استفاده از تونل باد برای دست‌یابی به بهره‌وری بیش‌تر محسوب می‌شود. این اولین خودروی مسابقه‌ای تولید ژاپن بود که با ترکیبی از فولاد و آلومینیوم توانست به وزن فوق‌العاده جالب ۵۸۰ کیلوگرم برسد.

در مسابقه سوزوکا، خودروی تویوتا اسپرتس 800 با متوسط مصرف سوخت ۹.۴ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر، تنها مدلی بود که در طول مسابقه (۸۴ دور) سوخت‌گیری نکرد. در طی مسابقه مشخص شد که خودروی مسابقه‌ای تویوتا بسیار کم‌مصرف است؛ به‌طوری که هنوز ۳۰ درصد از سوخت موجود در باک خودرو باقی مانده بود.

Toyota Sports 800 / خودروی مسابقه‌ای تویوتا اسپرتس 800

تویوتا اسپرتس 800، با شماره ۳ در یک گاراژ قدیمی کشف و توسط تیم مسابقه تویوتا گازو (Toyota Gazoo) بازسازی شد. خودرو با پوشش کنونی تیم تویوتا گازو تزئین شده است که معمولا در مدل رالی جهانی تویوتا یاریس و نمونه پروتوتایپ LMP1 مسابقات لمانز دیده می‌شود.

طی مشاوره با سازنده خودرو، بازسازی قطعات قدیمی و ساخت قطعات جدید در طی این فرایند مورد استفاده قرار گرفت و بیش از نیمی از بدنه خودروی مسابقه‌ای تویوتا اسپرتس 800 دوباره بازسازی شد. سیستم تعلیق مسابقه‌ای و پیشرانه خودرو نیز با اصلاحات اندکی روبرو شدند.

دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات