ارزان‌ترین مدل آئودی R8 و مدل V10 پلاس قیمت‌گذاری شدند

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
نسخه‌‌ی پایه‌ی سوپر اسپرت R8 با پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر و دیفرانسیل عقب، ۲۶ هزار دلار از نمونه‌ی اصلی با سیستم دو دیفرانسیل ارزان‌تر است.
تبلیغات

آئودی نسخه‌ی جدیدی از مدل ۱۰ سیلندر R8 معرفی کرده است که RWS نام دارد. بر خلاف مدل استاندارد این خودرو که به سیستم چهارچرخ محرک مجهز است، مدل RWS به‌صورت محرک عقب ساخته می‌شود. همین مورد باعث شده است وزن خودرو در مقایسه با مدل چهارچرخ محرک سبک‌تر باشد. قیمت این مدل حدود ۱۴۰ هزار دلار خواهد بود که تقریبا ۲۶ هزار دلار از مدل استاندارد R8 ارزان‌تر است. این مدل یک خودروی تولید محدود به شمار می‌رود.

آئودی R8

قیمت رسمی آئودی R8 RWS معادل ۱۳۹ هزار و ۹۵۰ دلار است که آن را تبدیل به ارزان‌ترین مدل R8 می‌کند. ارزان‌ترین مدل چهارچرخ محرک این خودرو ۱۶۶ هزار و ۱۵۰ دلار قیمت دارد. گران‌ترین مدل آئودی R8، مدل V10 Plus است و ۱۹۵ هزار و ۶۵۰ دلار قیمت دارد. با این اوصاف باید گفت مدل RWS دارای قیمتی مناسب و منطقی است. ضمن اینکه این خودرو تولید محدودی دارد و برای مثال قرار است  تنها ۳۲۰ دستگاه از آن در بازار ایالات متحده عرضه شود. این مسئله می‌تواند در آینده، این مدل را تبدیل به خودرویی ارزشمند کند. آئودی زمان دقیق ورود به بازار R8 RWS را اعلام نکرده است ولی عنوان شده که این خودرو اواخر سال جاری وارد بازار خواهد شد؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت که مدل RWS را در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۸ در بازار مشاهده کنیم. 

آئودی R8

اما به قسمت جذاب این خودرو یعنی مشخصات فنی می‌رسیم. آئودی در این خودرو از همان پیشرانه‌ی تنفس طبیعی ۵.۲ لیتری V10 استفاده کرده است که می‌تواند ۵۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۳۹ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. با وجود فقدان سیستم چهارچرخ محرک، R8 RWS همچنان خودروی سریعی است؛ به‌طوری که می‌تواند در ۳.۷ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و این توانایی را دارد که به حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. 

حذف سیستم چهارچرخ محرک کواترو از این خودرو سبب کاهش چشمگیر وزن شده است؛ به‌طوری که با کاهش ۵۰ کیلوگرمی، R8 RWS تنها ۱۵۸۹ کیلوگرم وزن دارد. با این وجود آئودی یک آنتی‌رول‌بار در بخش جلویی این خودرو نصب کرده است که ۱۰ درصد مقاومت بالاتری دارد. خریداران این خودرو در آمریکا فعلا باید چند ماه تا آغاز عرضه‌ی RWS صبر کنند. 

آئودی R8

اما  دیگر محصول جدید آئودی از خانواده‌ی R8، گران‌ترین مدل این خودرو یعنی مدل V10 Plus است. این مدل از همان پیشرانه‌ی ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی بهره‌مند است؛ اما قدرت تولیدی آن به ۶۱۰ اسب بخار و گشتاور آن به ۵۶۰ نیوتن‌متر افزایش پیدا کرده تا بتواند در ۳.۲ ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت این مدل به ۳۳۳ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که نشان‌دهنده‌ی عملکرد بالای آن است. 

آئودی R8

اخیرا ویدیویی نیز از این خودرو منتشر شده است که توانایی‌های آن را به‌خوبی نشان می‌دهد. در این ویدیو که آن را در انتهای مطلب برایتان بارگذاری کرده‌ایم، مشاهده می‌کنید که آئودی R8 V10 Plus در زمانی حدود ۹ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند و سپس راننده شتاب‌گیری را تا دستیابی به سرعت ۳۰۴ کیلومتر بر ساعت ادامه می‌دهد.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات