ماکت پورشه 908، معرفی شد

جمعه ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یک تیم طراحی مستقل، مدل سه بعدی و مدرنی از سوپراسپرت مسابقه‌ای پورشه 908، طراحی کرده‌‌اند.
تبلیغات

هر کسی در اوقات فراغت به کاری مشغول می‌شود. گروهی از طراحان و مدل‌سازان، پس از دو سال تلاش، نسخه‌ی مدرنی از پورشه 908 را با کد کانسپت 04-908 طراحی کرده‌اند.

PORSCHE 908-04 CONCEPT

یکی از اعضای این تیم می‌گوید:

هدف ما طراحی خودرویی بود که امروزه مانند آن ساخته نمی‌شود؛ یک خودرو با هدف بازگشت به رانندگی بدون تجهیزات الکترونیکی که یادآور مسابقات اتومبیلرانیِ آن دوران باشد؛ یک خودرو برای طرفداران واقعی خودرو و دنیای اتومبیلرانی.جعبه‌دنده‌های سکوئنشال و پدال‌های پشت فرمان را فراموش کنید، هیچ چیز مانند دنده دستی قدیمی نمی‌شود. هدف ما طراحی یک خودرو با روح واقعی مکانیکی پورشه است که طرفداران پورشه این روزها از آن محروم هستند.

الن درویزر، مارکوس بلتارو، مارتین پنگ، گیلرمو میگنات و تام ویتلی طراحان کانسپت پورشه 04-908 هستند. این گروه به مدت دو سال هر روز پس از برگشتن از کار روزانه، بیش از پنج هزار ساعت وقت گذاشته‌اند تا خودروی رؤیایی خود را طراحی کنند.

PORSCHE 908-04 CONCEPT
PORSCHE 908-04 CONCEPT
PORSCHE 908-04 CONCEPT
PORSCHE 908-04 CONCEPT

مدیر این پروژه، الن درویزر، می‌گوید:

تصمیم طراحی پورشه 908 را من گرفت؛ چرا که به نظر من، پورشه با این طراحی منحصربه‌فرد است. تا جایی که من اطلاع دارم، تا بحال هیچکس نسخه‌ی مدرن این خودرو را طراحی نکرده است.به نظر من واقعا این خودرو فراموش شده است. با این کار، یک نماد دوباره متولد می‌شود که برای طرفداران پورشه، حس نوستالژیک دارد.

اما نکته‌ی جالب این است که تیم طراحی، بدون اجازه‌ی پورشه این پروژه را استارت زد. پس از یک سال و نیم پیشرفت در پروژه، یک ایمیل از طرف پورشه دریافت کردند که در آن مدیران پورشه، حمایت خود را از پروژه 04-908 اعلام کرده بودند.

در پایان، ویدئویی جالب از نحوه شکل‌گیری کانسپت 04-908 را مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات