سایپا کوییک در محوطه‌ی کارخانه دیده شد

پنج‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اولین نمونه‌ از خودروی کوئیک، محصول جدید گروه خودروسازی سایپا در محوطه‌ی کارخانه روئیت شد.
تبلیغات

خودروی سایپا کوئیک  به نوعی رقیب خودروی هم سبک و هم کلاس خود از شرکت ایران خودرو با نام کوئید شناخته می‌شود که به گفته مسئولان سایپا، به پیشرانه ۴ سیلندر خطی ۱.۵ لیتری با حداکثر توان خروجی ۸۷ اسب بخار و ۱۲۸ نیوتون متر گشتاور مجهز خواهد بود.

وظیفه انتقال قوای محرکه این خودرو بر عهده جهبه دنده اتوماتیک CVT و یا دستی ۵ سرعته خواهد بود. بدین ترتیب کوئیک ارزان‌ترین خودروی اتوماتیک سایپا لقب خواهد گرفت. مدلی از کوئیک که به جعبه دنده CVT مجهز است؛ دارای فرمان برقی خواهد بود که نوید فرمانی نرم با قابلیت انعطاف و کنترل بیشتر می‌دهد.

کوئیک

اخیرا تصاویری از جدیدترین محصول سایپا منتشر شده است که این خودرو را در محوطه‌ی کارخانه نشان می‌دهد. این عکس‌ها به نوعی اولین تصاویر منتشر شده از این خودرو بعد از حضور در نمایشگاه‌های مختلف است و به نوعی نشان دهنده سپری کردن مراحل نهایی و تست‌های میدانی خودرو است.

مدل کوئیک که در همان ابتدای کار به خاطر اسم متفاوت و بدنه‌ای مشابه تیبا، سر و صداهای بسیاری ایجاد کرد؛ چراکه به عنوان اولین کراس‌اور ساخت ایران معرفی شد. این محصول، دارای امکانات رفاهی و ایمنی مختلفی است که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

♦ ترمزهای ضد قفل (ABS) با کنترل پایداری (EBD)

♦ کنترل فشار باد لاستیک‌ها (TPMS)

♦ چراغ‌های روشنایی روز

♦ سیستم ورود بدون کلید، ترمز کمکی (BA)

♦ سیستم کنترل پایداری (ESC)

♦ صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی

♦ دوربین عقب

♦ سنسور پارک عقب

♦ کروز کنترل.

هنوز سایپا قیمت نهایی این خودرو را اعلام نکرده است اما طبق پیش‌بینی‌ها و البته اظهارنظرهای مسئولان این شرکت، می‌توان پیش‌بینی کرد، کوئیک با توجه به سطح آپشن‌ها؛ در بازه قیمتی ۳۳ تا ۴۰ میلیون تومان به بازار عرضه شود.

با توجه به تصاویر لو رفته از این خودرو، می‌توان انتظار داشت که سایپا به زودی پیش‌فروش این مدل را آغاز کند و تا پیش از پایان سال جاری، اولین نمونه‌های آنرا به مشتریان تحویل دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات